Welk koffiezetapparaat of koffiemachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ganesh, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hallo lieve dames,

Het koophuis is rond! Vrijdag krijgen we al de sleutel, het gaat sneller als verwacht!
    Nu wil ik graag een ander koffiezetapperaat, de koffie is heerlijk maar het apparaat krijg ik niet goed schoon. Ik heb nu een goedkope van de blokker met filter zakje voor door te lopen.

Het liefst wil ik de dolce gusto, alleen.... de koffiecupjes zijn zo duur. 8 cupjes voor 5 euro, dat is toch bijna niet te doen? Dan ben je bang om koffie te drinken...

Senseo heb ik weleens gehad, vond ik niet zo een lekkere koffie.

Wat vind jij het lekkerst, of wat heb jij?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb dolce gusto :) Aangezien ik niet superveel koffie drink heb ik het er wel voor over. Ik gebruik met name de latte of de cappuccino. Voor bezoek heb ik ook espresso etc, maar die gaat niet snel op dus.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vind Nespresso heerlijk! En dan vooral de Livanto en Roma smaak.
    Maar ja, goedkoop is het niet. Ik betaal zo'n €22 voor 50 capsules (bestellen).

4. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij hebben een Dolce Gusto. Idd niet goedkoop. Je hebt normaal gesproken 16 cups voor €5,- tenzij je de choco, latte macchiato , cappuccino, etc. wilt, dan heb je twee cupjes nodig voor 1 bakkie. Ik bestel ook vaak via de website van Dolce Gusto. Daar heb je vaak aanbiedingen 6 halen 5 betalen en gratis verzending, dan is het toch ietsje goedkoper.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wij hebben een Senseo latte duo.
    Zet cappucino, latte macchiato en cafe latte.
    En uiteraard gewone koffie haha, sterk of normaal.

Je hebt ook verschillende b-merken die die pads maken dus misschien dat er daar wel iets bij zit van wat je lekker vind.
    En ook heel veel smaakjes ;)

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben een deLonghi apparaat voor nespresso.
    Met zo'n automatische melkopschuimer. Echt heerlijk, ik ben dan ook verslaafd aan mijn latte machiatos. :D

Koffie is niet heel goedkoop, maar denk dat er hier gemiddeld een 3/4 kopjes per dag doorheen gaan dus dan is het nog wel te doen.

7. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Mijn man drinkt heel veel koffie dus toen wij onze keuken gingen verbouwen, wilde hij perse een inbouw. Dus die hebben we nu van Bauknecht. Deze werkt met bonen. Ook ik kan Latte Machiato, capucchino, espresso en gewond koffie zetten. Ook is de sterkte in te stellen, de temperatuur en de grootte van je kopje. Ook tapt hij warm water. Deze kan ook gewoon op het aanrecht, hoeft niet perse ingebouwd te worden. De bonen bestellen wij meestal ook online

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij hebben een dolce gusto, die gebruiken we voor de cappucino, latte etc en we hebben een saeco intelia koffiebonen machine voor de gewone koffie en de thee.
    Er zit ook een melkachtiger bij maar die gebruik ik nooit ivm de dolce gusto.

9. floraa

floraa Niet meer actief

Ik heb een mokka express. Lekker goedkoop en geeft de beste koffie. Die Dolce Gusto en Senseo dingen zijn echt troep en ze geven ook veel troep (die pads en cups)

Bijgevoegde bestanden:

• mokka.jpg
      mokka.jpg
      Bestandsgrootte:
      9,2 KB
      Weergaven:
      2
  10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Sorry hoor, maar wat de beste koffie is, is erg subjectief. Beetje onnodig om andere dingen dan troep te noemen... Overigens geeft elke koffiezetapparaat "troep", je zult toch iets met je koffieprut moeten doen...

11. floraa

floraa Niet meer actief

Ik doelde ook op het deel wat je weggooit. Niet op de smaak van de koffie, daar heb ik niets over gezegd.

En ja koffieprut gooi je inderdaad weg, maar dat is bij mijn apparaat het enige, bij bijv een senseo zit er nog wat om die koffieprut heen. Dat vind ik persoonlijk erg zonde.

12. floraa

floraa Niet meer actief

Overigens vroeg ze wat mensen het lekkerste vonden en ja ik vind een kopje koffie in een koffie-bar natuurlijk nog lekkerder, maar ik kan helaas geen koffie-automaat van een paar 100/1000 euro in m'n keuken inbouwen. Dus de beste koffie drink ik nog altijd buiten de deur :D

13. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Wij hebben een koffiemachine van Jura. Hiermee kun je verschillende soorten koffie maken. Echt een aanrader! Je gebruikt hiervoor koffiebonen. Het apparaat is even een investering, maar zijn geld meer dan waard!

14. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Nou, in Italië gebruiken ze anders ook allemaal zo'n Bialetti (merk Moka Express) en ook de echte chefkoks die ik ken maken zo hun koffie. Die dingen geven toch echt wel hele zuivere koffie en zijn niet duur in de aanschaf. En inderdaad: ze veroorzaken een stuk minder restafval.

Ik heb ook een tijdlang zo'n Moka Express gebruikt, maar ik ben er gewoon te lui voor. Wil het gemak van op een knopje kunnen drukken en klaar is kees. En dan vind ik dat Nespresso in kwalitatief goede koffie resulteert. Dolce Gusto ken ik niet, maar Senseo vond ik ook echt troep. (En inderdaad jammer dat alledrie zoveel restafval geven.)

Natuurlijk is het een kwestie van smaak, maar een heel groot gedeelte van de Nederlanders drinkt nog gewoon filterkoffie en je kan nou niet bepaald beweren dat Nederlanders echte fijnproevers zijn. ;)

Overigens wil ik ooit nog een keer een volautomatische machine, maar wij drinken, zeker op dit moment, zo weinig koffie dat het de investering nog niet echt waard is. Al zijn er al half/vol-automatische apparaten op de markt voor niet al teveel geld.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Senseo is echt bagger, Dolce Gusto een prima middenmoter, Nespresso is beter voor de echte goede koffie liefhebber schijnt het maar ik vind de smaakjes niet zo lekker. Saeco en Jura hebben hele goede machines maar duur.

16. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Haha, om nog even aan te haken op bovenstaand verhaal. Ik kan me nog wel herinneren dat ik op kamers ging met een vriendinnetje van me. Zij met haar koffiefilterapparaat en ik met mijn Moka Express.

Toendertijd kreeg ik altijd de wind van voren van haar dat ik melk in mijn koffie deed, want: echte koffie drinkt men zwart.

Tot ik op een dag een keer aanbood om een kopje koffie voor haar te zetten met mijn Moka Express. Daar zei ze natuurlijk geen nee tegen.

Zo gezegd, zo gedaan... Eerste wat ze zei toen ze een slokje nam: Zo! Dat is sterk!!! :$

Volgens mij heeft ze hem wel opgedronken en vond ze het ook lekker, maar daarna heb ik haar er nooit meer over gehoord dat ik graag mijn koffie dronk met een scheutje melk er in. Dat slootwater wat uit koffiefilterapparaten komt kan ik ook wel zwart drinken. :p

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij vinden Nespresso echt de lekkerste koffie!
    Oke, de cups zijn prijzig, maar vragen wij ook cadeau. Met ketst nog 250 cups van mijn moeder gekregen :)
    We hebben het magimix apparaat gekocht in 2008 met melkopschuimer gratis. Geen seconde spijt van gehad.
    En hebben we eens geen Nespresso geld, dam zijn de cups van DE ook goed te drinken ;)

We hebben overigens ook een filter apparaat voor verjaardagen en voor de leuk van die espresso keteltjes voor het gasfornuis.
    Vroeger hadden we ook een muccah express, dat was ook lekker! Dat ding had koeienvlekken, zo grappig. Vraag me eigenlijk af waar die weg is :(

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik reageer toevallig net deels over mijn wijlen bialetti. Kam me niet herinneren waarom we die weg hebben gedaan.
    Had er in Italië een gekocht met koeienvlekken en volgens mij heette die muccah express :D heerlijk idd!!

19. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Wij hebben de Lavazza staan, we gebruiken hem niet vaak, maar je kan zelf kijken hoe sterk je hem wilt, en er zijn veel smaakjes om te kiezen

Deel Deze Pagina