Mijn dochtertje is nu bijna 8 weken oud.... Ze is al vanaf minuut 1 een goede drinker geweest en ik had na 2 dagen al een goede productie. Omdat ik veel melk heb, kreeg ik het advies om niet binnen 2 uren van borst te wisselen. Dit omdat ik echt altijd op knappen stond en de kleine zich altijd verslikte, veel spuugde en veel krampjes had. Dit is eigenlijk altijd goed gegaan en ze is een hele lieve, tevreden baby. Groeit heerlijk, is in 5 weken tijd 1 kilo aangekomen. Maar nu word ik een beetje onzeker...mijn borsten beginnen weer zacht en soepel te worden en plots laat ze maar 2, 2,5 uur tussen de voedingen inzitten, terwijl we eerder richting de 4 uren gingen. De afgelopen nachten heeft ze bijna 8 uren achter elkaar geslapen, dus het leek me vrij normaal dat ze het overdag wat ging inhalen. Maar nu lijkt ze ook niet meer helemaal tevreden overdag, ze is veel aan het mopperen in bed. Is het nu weer handig om elke keer van borst te wisselen en zo de productie weer wat hoger te krijgen...of toch die 2 uren aan te houden. Aan de ene kant ben ik blij om van die overproductie af te zijn, maar aan de andere kant heb ik nu weer bevestiging nodig dat ze wel genoeg krijgt In plaats van dat ze elke 3-4 uren 1x goed dronk, lijk ze nu korter te drinken en vaker te willen.
Biedt je nu ook een tweede borst aan? Ik had ook enorme overproductie en voedde 4 uur lang dezelfde borst, toen ik geen overproductie meer had ben ik normaal gaan voeden, elke voeding wisselen van borst en in ons geval 1 borst per keer. Hier ook fases dat dochter om de 2 uur wil drinken en geen tweede wil, ik geef er aan toe en met een paar dagen is het weer over.
Hier ook snel overproductie en steeds 1 borst. Ik kan ook 200 ml uit 1 borst kolven. Je kan even kijken of je kindje de tweede borst nog wil als de eerste leeg is? Hier meestal in de avond wel 2 borsten nu en overdag 1.