welk kraamcadeau vragen als je "alles al hebt"?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miep84, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Ik vraag juist ALTIJD wat ze willen hebben!
    Ik heb dat in het verleden wel es niet gedaan en dan geef je iets waar ze dus niks aan hebben, al 10x hebben gekregen of niet mooi vinden..
    Ik vraag altijd van: wat kan je nog gebruiken of wat heb je graag..
    Zo sla ik nooit de plank mis en besteed ik mn geld goed..
    Als iemand geld zou vragen dan zou ik het wel eerder in de vorm van een bon doen.. geld geven voelt altijd zo "saai/inspiratieloos" of ik geef er wat kleins bij.. maar ik vind het erger als ik met moeite wat leuks heb lopen uitzoeken en ze het vervolgens nooit gebruiken of aandoen (aantal keer meegemaakt, en geloof me dat is niet leuk!)

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik dacht ook meteen aan iets voor het goede doel: een ander kindje helpen in een ander land dat niet zo veel heeft.

waarom zouden mensen dat niet leuk vinden?

dan geven ze toch niets?

of ze mogen als kado een keertje komen oppassen/ koken/ stofzuigen haha

wedden dat ze dan geld gaan geven aan het goede doel :D:D

(ik zit maar wat te grollen hoor :))

3. miep84

miep84 Niet meer actief

Boekjes zijn altijd leuk! Maar omdat ik kleuterjuf ben heb ik zelf al n kast vol (prenten)boekjes. Meeste mensen weten dat ook en zullen niet snel een boekje cadeau doen denk ik.

Misschien dat ik nog wel wat blokboekjes (baby/peuter boekjes van dik karton) kan vragen want de meeste van die boekjes zitten inmiddels onder het plakband of vallen haast uit elkaar ;)

Heb ook nog zitten denken aan het boek "pap en mam vertellen over mij" om dus als ouders in te vullen, maar dan zou ik er voor de oudsteook een (met terugwerkende kracht ;) ) moeten invullen..

Nog een optie waar ik vndaag aan dacht: abonnement op tijdschrift, bijv Ouders van nu, of Kekmama ofzo..

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier 2 meisjes, beiden geboren rond zelfde periode. Wat wij vroegen / kregen / voor spaarden :
    - autostoel groep 1
    - easybase (aanrader! zo handig is dat)
    - junior bed
    - duo fietskar
    - hangmatje fietskar
    - nieuwe bekleding Bugaboo, ander kleurtje
    - 2de babyfoon
    - nieuwe park- en wiegbekleding
    - zomerspulletjes: zonnebril, badpakje, zwemband
    - betere kolf (dubbel elektrisch)
    - aanbod om gaatjes in de oren te schieten incl. eerste oorbelletjes (pas na 5j gedaan)
    - abonnement mama-boekje
    - abonnement naai-boekje
    - bon weekendje b&b

En verder kregen we vaak de vraag om een rekeningnummer op te geven, vooral van oudere familieleden. Aan familie en goeie vrienden geef ik eventueel ook tips. Verder enkel op vraag van de schenker. Zelf check ik toch ook altijd even af, of ik kies iets van hun geboortelijstje.

5. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handig juist om even te vragen! Je wilt niet weten hoeveel mensen kleertjes kopen, terwijl dat heel erg smaakgebonden is. Ik heb ook eens ooit kleertjes gekocht voor iemand en hoorde ik achteraf via via dat de moeder het helemaal niet fijn vond om kleertjes te krijgen. Sindsdien vraag ik het liever!

En bedenk dat mensen dat niet zomaar vragen, ze krijgen de kans om je iets te geven wat je echt kunt gebruiken en ook mooi/leuk/geweldig vindt. Wij hebben ook nog wat speelgoed en een Barbapapa nachtlampje op ons lijstje staan en dat bewaren we voor als iemand ons vraagt wat te kopen. Of als je een tegoedbon krijgt.

Deel Deze Pagina