Ik zoek iemand die vragen kan beantwoorden die betrekking hebben op een eventuele reorganisatie, crisis, sociaal plan etc. Graag een pb Wat ik concreet wil weten is het volgende: Mag een bedrijf vragen om je contract uren te verlagen als er nog contracten voor bepaalde tijd lopen? En bijvoorbeeld als er net iemand is aangenomen voor bepaalde tijd?
ze mogen het vragen als je het met wederzijds goedvinden doet, contract op laten stellen zodat je ww uitkering krijgt maar als ze het via het uwv laten lopen mag dit niet. dan moeten eerst de mensen met bepaalde tijd eruit let op moeten dan wel om dezelfde functies gaan
Bedankt Weet je misschien ook het volgende? Ik heb vermoeden dat mijn functie wordt geschrapt ( leiding functie) daarbij heb ik ( fictief) 12 euro per uur. Als functie geschrapt wordt val ik onder verkoopmedewerkster die (fictief) 10,50 verdienen. Ik heb een vast contract, mogen ze me in uurloon laten zakken?
als het een andere functie betreft mogen ze je minder salaris aanbieden je wordt zeg maar ontslagen voor de leidinggevende functie en neemt een andere functie aan
Om antwoord te geven op beide vragen: ja en ja, dat mag, helemaal onder het mom van re-organisatie etc. Het is vaak of dat of ze vragen een ontslagvergunning aan (bedrijfseconomische redenen). Wat je wel kan doen is vragen of er een compromis gesloten kan worden mbt uurloon en uren die je eventueel kwijt raakt. Succes/sterkte!