Na aanleiding van mijn andere topic. Ik heb een melding gedaan bij de politie tegen mijn ex over huiselijk geweld. Nu heb ik nog niks gehoord van jeugdzorg gehoord. Maar wie heeft na dit ook jeugdzorg of amk over de vloer gehad? En hoe is het verder gegaan?
Is daar al sprake van of ben je er alleen maar bang voor? Hier namelijk ook melding gemaakt (en daarna aangifte gedaan), maar niets met jeugdzorg of het AMK te maken gehad hoor
Nee nog geen jeugdzorg geweest. Maar vroeg me af als ze komen wat er dan komt. Had je ook.aangifte met huiselijk geweld gedaan? Hoe ging dat verder?
Bij mij is de politie langs geweest bij huiselijk geweld, zorgmelding gehad bij BJZ, moesten daar op gesprek komen maar toen nog Vl (inmiddels ex) zat vast (niet voor huiselijk geweld), adviseerde om met maatschappelijk werk te praten en vroegen om toestemming om gegevens bij cb, school, opvang en huisarts op te vragen netjes toestemming gegeven. Binnen een maand lag er een brief dat dossier gesloten werd en er niks aan de hand was. Toen ik aangifte deed is er een zorgmelding gedaan die heeft gekruist met een zorgmelding van justitie vanwege arrestatie toen al wel ex, vanwege dealen aan minderjarige. Ik heb toen niet eens zelf contact gehad met jeugdzorg, bij het crisisoverleg zat mijn ambulant begeleider van de vrouwenopvang die heeft aangegeven wat de huidige situatie was, resultaat dossier gesloten. Toen ik therapie aanvroeg voor zl bij jeugdzorg zijn deze meldingen wel meegenomen voor de toestemming, resultaat zl heeft toestemming voor therapie verder hulp bij gezin is niet nodig, moeder heeft het goed op de rit en zorgt voor een veilige en goede opvoeding. (Zwart op wit! :-D) De reden dat je mij wel eens op het forum negatief over jeugdzorg en omgangshuizen hoort ligt voornamelijk aan het omgangshuis en de mate van waarheidsvinding bij beide instellingen die voorheen samen waren. Overigens zijn er wat ik begrepen heb meerdere keren meldingen gedaan bij jeugdzorg door: politie en justitie (over mijn ex) en door ex en familie en vrienden van ex (over mij) van die laatste heb ik nooit iets gehoord! :-D
Goed van je. Maar wanneer heb je dan aangifte gedaan? Want het kan nog wel even duren voordat jeugdzorg contact opneemt, ze hebben zoveel zaken lopen.
Ik heb geen aangifte gedaan. Maar iemand heeft bij ons de politie gebeld toen het raam eruit klapt van de deur door de wind. Iemand vond het blijkbaar leuk om de politie te bellen en een melding te doen van zware mishandeling. Politie met sirenes hier maar er was natuurlijk niks. 2 maanden later kregen wij een brief van amk dat we moesten komen voor een gesprek. Dossier werd netjes gesloten maar, het kan dus wel even duren. Bij een vriendin van mij duurde het 2 weken maar, toen kwamen ze aan huis
Oke dus het kan nog even duren. Ik ben benieuwd wat ze gaan vragen en of je kind alle jaren met jeugdzorg te maken krijgt.
Mijn vriendin heeft een soortgelijk iets mee gemaakt met haar ex. Hij heeft haar in elkaar geslagen. Ze zijn toen uit elkaar gegaan en ze had aangifte gedaan. De politie had toen een zorgmelding gemaakt bij het AMK.. En een paar weken later kreeg ze het AMK bij haar thuis. Hun hebben uiteindelijk een voogd gekregen want geweld tussen ouders waar kinderen hij wonen telt heel zwaar. Helaas heeft mijn vriendin veel gedoe gehad met haar ex. Ze hebben nu 4 jaar later nogsteeds een voogd omdat het niet stabiel is in de communicatie tussen mijn vriendin en haar ex partner.. Jeugdzorg loopt niet snel risicos meer na alles wat er is gebeurd de afgelopen jaren met al die kinderen. Succes!
Hoi Saar, Ohjee wat erg. Bij mij is het ook zo. Ik ben vooral bang om de AMK op me dak te krijgen. Al is het bij mij wel 4maanden geleden gebeurd en sindsdien uit elkaar. En wat doet zo een voogd?? Ik wil deze stress er absoluut niet bij hebben.
Uhm van wat ik weet is dat er wekelijks iemand bij haar komt om een oogje in het zeil te houden en gesprekken voeren. Ze word er zelf knetter gek van want elke keer zoeken ze naar iets zodat ze in dat gezin kunnen blijven. En dan gaat het echt on hele kleine dingetjes. Als haar dochter bijvoorbeeld een paar dagen savonds niet wil slapen, dan komt ze ook savonds en gaan ze meekijken hoe mijn vriendin haar kind in bed legt. Dat soort gekkigheid.. Ik heb mn vriendin best vaak overstuur aan de tel gehad.. Hoe het bij andere mensen zit weet ik niet. Dit is puur wat ik weet van mijn vriendin hoe het bij haar gaat. Ik vind het wel sneu voor haar. Ze is een goeie moeder die alles voor haar kinderen over heeft en voor ze doet en door haar ex word ze nu op de huid gezeten en heeft geen prive leven meer
Jeetje Saarrr, Dat is echt zo oneerlijk allemaal voor je vriendin. Ik ben nu ook bang voor wat komt. Wordt je vriendin in elkaar geslagen en dan krijgt ze dit er nog bij! Ik hoop dat ze steun krijgt van haar omgeving. Hoe kan ze nou rustig leven als ze in de gaten wordt gehouden. Hoop dat het snel stopt de gezinsvoogd
Jeetje Saarrr, Dat is echt zo oneerlijk allemaal voor je vriendin. Ik ben nu ook bang voor wat komt. Wordt je vriendin in elkaar geslagen en dan krijgt ze dit er nog bij! Ik hoop dat ze steun krijgt van haar omgeving. Hoe kan ze nou rustig leven als ze in de gaten wordt gehouden. Hoop dat het snel stopt de gezinsvoogd
Denk niet dat je ergens bang voor hoeft te zijn angel, al snap ik je zorgen. Maar jij bent de slachtoffer en bent mishandeld. En jullie zijn nu definitief uit elkaar. Dus de kinderen zijn nu veilig. Hooguit willen ze weten hoe de relatie is tussen jou en hem en de omgangsregeling.
Het kan even duren voordat je wat van ze hoort. Meestal komt er een gesprek om te kijken hoe het bij jou gaat en soms kunnen ze je helpen als je problemen ondervind. Ik vind het goed dat ze er zijn en een oogje in het zeil houden als het gaat om kinderen welke huiselijk geweld hebben meegemaakt. Kinderen zijn kwetsbaar en moeten beschermt worden tegen dit soort dingen. Mocht blijken dat je het allemaal prima in de hand hebt zullen ze al heel snel het dossier sluiten en heb je geen "last" meer van ze.