Onze vakantie naar Frankrijk zou plaatsvinden van 5 juli tot en met 21 juli. Op dit moment is er vanuit Vacansoleil nog niet geannuleerd, maar wij zien het echt niet zitten om daar heen te gaan. We hebben namelijk voor het eerst een ingerichte tent gehuurd en om dan gebruik te maken van de openbare toiletten Dus nu wil ik eigenlijk omboeken naar Nederland of de vakantie annuleren (dan wel aanbetaling kwijt) en een vakantie boeken dicht bij huis. We wonen zelf in Friesland en hebben best een leuke camping op ongeveer 15 minuten rijden (grens Friesland / Groningen) Echter zullen er op de camping uiteraard ook mensen komen die bijvoorbeeld uit Brabant komen of waar dan ook. Ik wil dan sowieso een chalet huren. Maar durf ik dat aan? Zouden jullie dat ook doen of afwachten? Ik weet dat het een luxe probleem is, maar ik zou wel heel graag er even uit willen met de kids
Waarom zou je het niet aandurven? En wat bedoel je met afwachten? Wat hebben mensen uit Brabant (of waar dan ook) er mee te maken? Ik begrijp je vraag eigenlijk niet helemaal ..Als je bang bent om met mensen op een camping te verblijven, dan zou ik thuis blijven.
Haha ik snap de onduidelijkheid Wij wonen in Friesland en tot nu toe is het hier veel minder dus ook minder risico is mijn ogen. We houden ons goed aan de regels maar op een camping is het wel lastiger. Ook omdat er mensen komen uit het hele land.
Heel eerlijk? Brabant was de besmettingshaard maar dan hebben we het over een aantal weken geleden. Je vakantie is pas in juli. Nog ver weg. Maar als je er zo in staat, dus met angst, dan zou ik eigenlijk dus gewoon helemaal niet op vakantie gaan en thuis blijven, dan loop je het minste “risico”. Volgend jaar nieuwe ronden nieuwe kansen. Ik heb onze vakantie ook staan op 5 juli trouwens en ook naar Frankrijk! Ik wacht af. Wil onder geen beding mijn aanbetaling kwijt.
Ik zou de vakantie annuleren en vragen om een voucher voor volgend jaar. Wij gaan dit jaar niet meer op vakantie. Alle reizen en evenementen worden niet voor niets afgeraden. Ook in Nederland zou ik nu niet op plekken willen komen met veel en verschillende mensen die overal vandaan komen. En daarnaast moet je voorzieningen delen op een camping.
ik ben Brabander, zo gevaarlijk ben ik niet hoor Als je wil omboeken zou ik het nu doen, het kan nog weleens heel snel volstromen misschien. Maar inderdaad. Als je gespannen bent kun je wellicht beter overslaan dit jaar.
vaak krijg je geen voucher, als het niet door de reisorganisatie zelf geannuleerd is. Dan kan je 2 dingen doen: nu annuleren en met het risico dan annuleringskosten te moeten betalen of wachten tot in dit geval Vacance Soleil annuleert en je een voucher/geld terug kan krijgen.
De meeste reisorganisaties accepteren nu geen annulering+voucher. Ze wachten af totdat de desbetreffende overheid met duidelijke richtlijnen komen voor de zomervakantie. Tot die tijd is het afwachten of annuleren op eigen kosten.
Wij hebben met een andere organisatie omgeboekt van een gehuurde tent in Frankrijk naar een huisje in Nederland. Ik hoop dat de faciliteiten dan open zijn.
Voor Brabanders hoef je echt niet bang te zijn hoor. 1. Als ze ziek of potentieel ziek zouden zijn, dan gaan ze niet 2. Juist omdat Brabant een besmettingshaard is vermoed ik dat hier ook de meeste mensen immuun zijn. 3. Je weet niet hoe de kaarten er eind juni uitzien voor het Noorden. Wellicht is het hier dan afgezwakt en zitten jullie er vol in, waardoor wij Brabanders ons wel twee keer bedenken voor we naar het Noorden trekken
Zelf denk ik dat het een illusie is om te denken dat je op een camping in bijv. GR of FR. minder risico loopt op besmetting dan op een camping elders in het land. Immers: op een camping komen gasten uit het hele land. Als je perse deze zomer weg wilt van eigen huis en haard dan zou ik in jullie geval voor een andersoortige accomodatie gaan: eentje met toilet.
Op dit moment zijn sowieso alle sanitaire voorzieningen nog gesloten op campings. Alleen met eigen sanitair kan je terecht mits de camping een afstort voor chemische toiletten buiten heeft. Maar TS geeft aan een chalet te willen, dus dat is niet het probleem. Hoe het met annuleren etc zit weet ik niet, maar ik zou deze zomer echt niet naar het buitenland gaan nu. Ik woon zelf in de grote besmettingshaard en ik hoor hier vnl dat mensen deze zomer de vakantie thuis vieren. Dus dat Brabanders nu massaal op een camping in Friesland gaan zitten geloof ik niet. Ik denk dat het wat dat betreft wel los loopt. Maar je moet je afvragen of je wel moet gaan als je zo bang bent. Ikzelf zie geen problemen als je een huisje oid hebt met sanitair, maar vraag me wel af wat je de hele dag te doen hebt als misschien recreëren etc nog niet goed mogelijk is. Woon je op een flat met balkon dan snap ik het wel, maar als je zelf ook zat ruimte hebt met tuin dan zou ik niet gaan.
Wil je delen welke camping je op het oog hebt? Zou zomaar dezelfde kunnen zijn waar wij geboekt hebben.
Ja, daar stonden wij vorig jaar voor het eerst en in januari weer geboekt voor deze zomer. Dichtbij huis en toch heerlijk. Maar nu afwachten of het überhaupt door kan gaan en zo ja hoe.... Wij trouwens met tent geboekt dus nog weer anders dan chalet (afhankelijk v toiletgebouw)
Wat wil je op vakantie? Wellicht moet je nog steeds zelf koken, alles opruimen omdat bepaalde voorzieningen niet open zijn. Of gaat het om het thuis weg zijn? Leuke uitstapjes zullen er weinig zijn denk ik of hele strenge maatregelen hebben. Ik zou het geld sparen en investeren in een volgende vakantie
Inmiddels toch geboekt ondanks de risico's dat er weinig te doen is. Ik weet het, eigenwijs De vakantie naar Frankrijk hebben we om kunnen boeken naar Luxemburg in de herfstvakantie. We zullen zien wat er open is, maar wij vermaken ons sowieso wel