Graag zouden we in de zomervakantie (periode bouwvak) graag nog een midweek of week op vakantie willen. Aangezien ik niet weet hoe ik me dan voel wilden we in eerste instantie niet te ver van huis (lees: Nederland, België, Duitsland..max 2,5 uur vanaf Limburg) Helaas kunnen we niets vinden wat ons aanspreekt. Enerzijds omdat we het erg duur vinden (willen max 350 midweek, max 500 week aan accommodatie kwijt zijn als in de buurt blijven), anderzijds zijn we ook 'bang' voor het weer..zekerheid op mooi weer heb je niet en zijn bang ergens te verregenen. Vliegvakantie zou natuurlijk nog kunnen (mag dan nog vliegen), maar weet niet of het 'verantwoord' is en of ik er goed aan doe. Vliegen mag duurder zijn dan bovengenoemde bedragen. Heeft iemand tips? Mag dus tips zijn voor 'niet te ver van huis'. Bij voorkeur bungalowpark/camping (stacaravan) waar genoeg te doen is voor onze kids (leeftijd 1 en 3 jaar). En als er tips zijn wat betreft vliegen en bestemmingen, dan hoor ik die ook graag. Alvast thanks!
Waddeneilanden in NL? Echt weg-gevoel, want op een eiland, mooi weer want alle regen waait er overheen. Of anders richting de Eifel in Duitsland of de Moezel of zo. Dat zijn ook mooie omgevingen, niet ver rijden vanuit Limburg en er zijn diverse vakantieparken te vinden van oa Landal en Roompot. Of anders vliegen naar Mallorca of zo, dat is maar 2,5 uur vliegen en zeker weten mooi weer. Maar wel een stuk duurder natuurlijk.
Ik zou gaan vliegen, spanje ofzo idd. Wij zijn met de auto naar z Frankrijk gegaan met 33 weken. Even een weekje eruit. We waren al gaan vliegen in het voorseizoen. Maar ik zat niet echt lekker meer in de auto. En dezelfde reden, wilde mooi weer en dat was op korte afstand helaas niet echt. Of wachten op lastminute? maar dat is misschien niet handig in het hoogseizoen of je moet niet veel eisen hebben?
Als je wilt vliegen moet je eerst kijken of de vliegmaatschappij je accepteert met de duur van je zwangerschap. Sommige willen geen verantwoordelijkheid nemen als er dan iets gebeurd... Landal warsberg is Duitsland, in saarburg erg leuke camping en leuke omgeving Maar je zult altijd meer betalen aangezien het hoogseizoen is
Voor boeking vliegtuigmaatschappij wel navragen of ze je accepteren met 31 weken. En zwart op wit laten zetten...
Mallorca zal grote kans uitgevoerd worden door Transavia, die hanteert: vliegen bij zwangerschap Bij een zwangerschap zonder enige complicaties mag u vliegen tot 36 weken zonder een doktersverklaring te overleggen. Vanaf 36 weken zwangerschap is vliegen niet meer toegestaan. Bij een zwangerschap van een meerling mag u vliegen tot 34 weken zonder een doktersverklaring te overleggen. Vanaf 34 weken zwangerschap is vliegen niet meer toegestaan. Bij een zwangerschap met complicaties is het te allen tijde een vereiste dat u voor vluchten van/naar Nederland een doktersverklaring in het Nederlands of Engels kunt overleggen. Voor vluchten van/naar Parijs-Orly heeft u een doktersverklaring in het Frans of Engels nodig. Deze verklaring moet binnen zeven dagen voor vertrek zijn uitgegeven. Vanaf 34 weken zwangerschap mag u niet meer vliegen. Of je kan vliegen met Arke Fly, Kan ik reizen tijdens mijn zwangerschap? Tot 28 weken is reizen zonder doktersverklaring toegestaan. In de periode van 28 tot 36 weken is een doktersverklaring nodig en moet er tevens een vrijwaringbewijs (Form of Indemnity) worden ondertekend. De doktersverklaring moet vermelden dat u 'fit to fly' bent en binnen 7 dagen voor vertrek van zowel uw heen- als terugreis uitgegeven zijn. Bent u 36 weken of langer in verwachting, dan kan ArkeFly u niet aan boord accepteren. Zwangere vrouwen mogen niet reizen op een stoel bij de nooduitgang.
Mallorca is wel heet in die periode hoor! 35-40 graden is redelijk normaal. Dat is natuurlijk wel mooi weer maar toen ik al zover zwanger was vond ik 20-25 graden eigenlijk wel mooi genoeg Je hebt ervaring, dus misschien vind jij het wel heerlijk. Ik zwol tijdens twee zomerzwangerschappen compleet op.
Is met de auto richting iets zuidelijker dan Lyon niks? Tentje mee of caravan huren ofzo en je zit meestal wel in 't goed weer en je moet niet vliegen. Desnoods ga je tot aan de Provence. En als er echt iets is, ben je ook zo weer terug of laat je de vakantie schieten (stel je moet plat liggen of er is iets anders medisch waardoor je niet kan vertrekken). Vliegen zou ik op 31 weken dan weer liever niet doen. En het geeft je ook minder "vrijheid".
Ik ben met 35 weken nog voor een bruiloft naar het buitenland gevlogen. Dus het kan wel als je vk toestemming geeft en alles goed gaat. Denk er wel aan dat mocht kindje eerder komen (32 weken)je dan nog wel erna hele tijd zoet bent met een te vroeg geboren baby. Ik werk bij een reisverzekering en daar komt echt veel bij kijken en voordat baby dan ook zou mogen vliegen ben je 4 tot 6 weken verder. Ik denk dus dat ik zou passen voor een vlieg vakantie.
Heb nog eens rondgekeken. Durf een vliegreis met 31 weken toch niet meer te maken (ondanks dat beide eerdere kids rond de uitgerekende datum zijn geboren). Warmte zie ik niet zo tegenop. Toen zoonlief is geboren was het ook knetterwarm hier in NL en was minder opgezwollen dan tijdens de periode dat ik hoogzwanger van m'n dochter (jan/febr). We blijven nog rondkijken, maar waarschijnlijk wordt het toch wat in de buurt met de auto.