Welke draagzak is fijn?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Star87, 26 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hoihoi!

    Ons mannetje is morgen 2 weekjes oud en sinds afgelopen week wil hij ontzettend graag bij je kroelen. De box en bed is maar van korte duur. Ik heb nog een mannetje van 2,5 rondlopen en wil ook gewoon mijn ding kunnen doen, maar ik laat de kleinste niet hele tijd huilen. Ik ben daarom opzoek naar een fijne draagzak voor de allerkleinste. Iemand een goede tip?:)
     
  2. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Je kan een draagconsulent laten komen. Een draagzak is net als een bh. En in de baby winkels zijn de meeste niet ergonomisch. Behalve de tula en ergo baby. Een ergonomische heeft geen verhard rugpand. Zit de baby in een kikker houding. Dus knieeen hoger dan billen. En nooit face forward.

    Marsupi is fijn als ze klein zijn. Of kokadi flip baby
     
    Niny vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben artipoppe fan, de doek kan direct vanaf de geboorte en de draagzakken van hun gaan bijna ook allemaal al heel snel.

    Ik weet alleen niet wat je budget is, evt 2e hands, dan zijn ze nog zachter zelfs.
     
  4. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik gebruik een Ergo Baby, nu nog met inzet stuk voor de eerste maanden. Ik heb hem de eerste maanden veel binnen en buiten gebruikt en nu nog steeds veel buiten. Hij is makkelijk in het gebruik, baby zit er goed in en als ze ouder wordt kan ik hem nog lang gebruiken tijdens het wandelen etc :thumup:
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik heb de tula free to grow maar met 7 weken past onze zoon er nog niet lekker in. Dus ik gebruik een draagdoek.
    Marsupi is foolproof, met klittenband zo vast te maken en wel ideaal voor pasgeboren baby's. Ik had al een stapel doeken, anders had ik de marsupi gekocht
     
  6. Vame

    Vame Fanatiek lid

    7 jan 2019
    1.021
    1.354
    113
    Vrouw
    Sorry ik breek even in! Ik overweeg artipoppe, ben al een groot draagfan (heb momenteel tula). Maar voor onze 3e wil ik graag artipoppe. Maar wel t liefst de draagzak. Vanaf wanneer kan dat echt lekker?
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben een Artipoppe beginner XD Ik heb de Arrow voor E en heb de ZG Bella Toddler ge-preorderd. Ze is net 1 jaar nml.

    Voor newborns, bestel je de baby ZG. Sommige zijn verschillend van maat, ook al lijken ze allemaal het zelfde. De meest correcte info vind je op hun FB site. Je dient een aanvraag in en zodra ze je toegevoegd hebben kun je daar al je vragen kwijt.

    Mooi zijn ze hè! :)
     
  8. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Het is heel persoonlijk, je kan het beste een aantal proberen bij een draagdoekconsulent. Ik vind de Artipoppe draagzakken persoonlijk niet fijn, ik vind dat je ‘m te weinig kunt aanpassen en instellen. Mis PFA’s en slaapkapje. De Tula draagzakken vind ik bijvoorbeeld veel makkelijker en sneller in te stellen.
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In principe geldt voor draagzakken: je weet het pas na een draagconsult welke jij het fijnste vindt zitten.
    Wat een ander fijn vindt, hoeft namelijk nog niet voor jou te gelden.

    Toch is er voor jonge baby's 1 waarvan ik me haast niet voor kan stellen dat die niet lekker zit bij iemand. Je kunt deze namelijk aanpassen met klittenband waardoor het altijd wel goed vormt naar jouw lichaam en naar dat van jouw kindje. Het is de Marsupi waar ik het over heb.
    Het is dat ik geen aandelen heb, maar je zou het bijna denken ;)

    PS: nog gefeliciteerd met je kleine knul :)

    ErgoBaby hadden wij daarnaast ook vanaf het prille begin, maar dat is er dus wel zo 1 net als alle anderen -muv. de Marsupi, waarvan je zegt: passen, want anders weet je niet of jij m zelf prettig vindt.
     
  10. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Ik zou even de draagconsulente benaderen als ik jou was. Er ging voor mij in ieder geval een hele nieuwe wereld open. Ik had voor m’n consult totaal iets anders in m’n hoofd als dat het uiteindelijk geworden is. Zelf heb ik een Fidella flycklick. Dat is half zak en half doek. Vond ik wel fijn. Zou graag nog een Artipoppe willen hebben, vind ze zo mooi! Even sparen.
    Zonder consult denk ik dat ik voor een tula was gegaan.
     
  11. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.547
    946
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier de Tula Free to Grow vanaf de geboorte gebruikt en ze zat er heerlijk in. Een fijne draagzak voor niet ál te veel geld (in vergelijking tot bijv een Artipoppe) en ik vond het ook erg handig dat er geen insert in hoeft. Hier heeft ze er tot ongeveer 2 jaar ingezeten.
     
  12. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hier een little frog draagzak met draagdoek stof, maar het is idd erg persoonlijk!
     

Deel Deze Pagina