Wegwerp inlegluiers/maansverandering tegen doorlekken

Discussie in 'Verzorging' gestart door Polgara, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polgara

Polgara Lid

13 mei 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 13 maanden lekt elke nacht door. Hij zit al in een grotere maat luier, en zijn rompers zijn ruim zat.

Nu heb ik gelezen dat het nog wel eens helpt om er een inlegluier (die gebruikt worden icm katoenen luiers) in te leggen.

Sommige mensen gebruiken ook wel van die grote kotex maandverbanden, maar dit zou de kans op luieruislag weer vergroten.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En zo ja, hielp het? En waar kan ik die inlegluiers (wegwerpbare) kopen?

Alvast bedankt.

2. Polgara

Polgara Lid

13 mei 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maansverandering? Ik bedoel natuurlijk maandverband... ☺️

3. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Geen idee. Welk merk luiers heb je?
    Bij mijn zoontje maakte dat ook veel verschil. Hij plaste ook heel veel snachts en bleef alleen droog met de luiers van de C1000.
    succes ermee

4. Polgara

Polgara Lid

13 mei 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik pampers. Overdag maat 4, nu 's nachts 4+, 5 en 5+ al geprobeerd. Niks helpt.

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik lees mee.. Hier hetzelfde probleem.

Voor volwassen hebben ze dus speciale inleggers die ze weer in hun incomateriaal kunnen leggen voor het doorlekken.. Nu deze nog vinden voor baby's haha

6. Polgara

Polgara Lid

13 mei 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op div fora ook wel gelezen dat mensen er zo'n tena lady inlegden. Misschien dat eens proberen.

Vandaag in ieder geval het randje naar binnen gevouwen. Dat wil ook nog wel eens helpen, schijnt. Ben benieuwd.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tena lady zou ik zelf niet doen, deze is aan de achterkant gesloten door een plastic laag. Dan zuigt de tena vol met urine en daarna loopt hij over, over de randjes van je luier heen. De zwarte kotex heeft geen plastic, de urine kan daardoor de luier en het verband inlopen ( is ook vrij goedkoop)
    Als je googled op wasbare luiers kom je allerlei sites tegen. Onder accesoires vind je bijv bamboe wasbare inleggers. Deze zijn huidvriendelijk en steeds opnieuw te gebruiken

8. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Beetje late reactie, weet niet of je het nog leest.
    Mijn ervaring is dat het ook kan zijn dat de rompers te klein zijn, dan kan door de druk ook luiers doorlekken.

Deel Deze Pagina