Ik denk dat het allemaal zijn leuke en minder leuke kanten heeft en hangt ook erg van je kinderen af (karakter, eventueel speciale zorg etc). Tussen mijn zoon en dochter zit 2 jaar. Dat was in het begin erg pittig, en dat lag ook aan mijn kinderen (niet alleen leeftijdsverschil, zeg maar ), maar nu het allebei kleutertjes zijn is het heel leuk om te zien hoe ze samen kunnen spelen e.d. Achteraf had ik minder of duidelijk meer leeftijdsverschil makkelijker gevonden, denk ik. Vanwege de drukte hebben we er nu gekozen voor een groter verschil (4 en 6 jaar) en het is nu ook best leuk hoe ze het bewust meemaken.
bij ons zat er nu haast 4 jaar tussen dat is leuk handig makkelijk.. maar hoop dat de volgende eerder komt. zou mij niet erg zijn als de jongste 1 is als de volgende geboren wordt hoor. haha
Elly, dat is denk ik inderdaad een praktisch leeftijdsverschil.. En ik kan je ook doorstappen dat als jullie graag nog een kindje willen daar minder leeftijd tussen willen. Anders zit je wel heeeel land in de luiers.. Al is dat ook erg leuk, maar ieder voordeel heb ze nadeel en andersom
Mijn oudste dochter wordt in april 4. Haar zusje is 4 maanden. Er zit dus 3,5 jaar tussen. Ik vind het ideaal, de oudste kan zichzelf best even vermaken als ik met haar zusje bezig ben. Ook helpt ze leuk mee op haar manier. Weet natuurlijk niet hoe het anders is, maar als ik weer moest kiezen zou ik het weer zo doen...