Mijn kleine meid heeft al vanaf de geboorte eczeem. Sinds een paar weken merk ok dat haar eczeem bijna weg is. Ik hoef ook niet meer 100x te smeren per dag. Ik smeer sinds een week nu ook met Zwitsal want echt een no go was eerst. Ze reageert er erg goed op. Meer kindjes waarbij dr eczeem weg was na het eerste levensjaar?
Mijn jongste had er vanaf 7 maand meer last van, daarvoor alleen kleine plekjes die met gewone zalf weg gingen. De huisarts zei dat het inderdaad kon verdwijnen met het ouder worden. Hier is het inderdaad uit het gezicht verdwenen rond het jaar, alleen nu zit er nog een stukje op de voorkant van zijn enkel. Af en toe vlamt dat op, en met bepanthen gaat het dan wel weer over. Dat is eigenlijk vanaf een jaar, dus hij is niet exceem vrij, maar wel minder en sneller weg te krijgen.
Hier altijd op de wangetjes. Vaak met tandjesperikele. Heel erg. Eerst vaseline cetamacrogol gedaan, daarna via ha ureum en nu lichtste variante hydrocrtison. Benieuwd hoe het nu gaat
Hier 1 plek onder zijn kin. Ik smeer er gewoon vaseline op maar als ik het 1 dag vergeet is het weer helemaal terug. En ik bedenk me nu dat ik vandaag alleen vanochtend gesmeerd heb pff stom van mij. Wel zie ik hem niet meer krabben. Maar hier niet meer of minder dan eerst voor het 1e jaar maar ook niet extreem. 1 plek en soms een beetje op zijn wangetjes maar die zijn zo weg.
Ik heb zelf eczeem gehad tot mijn eerste jaar, echt erg. Gezicht, armen, tussen mijn vingers, knieholte, tussen alle plooien. Hormonenzalf werkt gewoon niet. Wassen met neutrale zeep zonder parfum ed en vettig houden. Ook wassen van kleding met zo neutraal mogelijke zeep en zorg. Nu komt het terug bij stress en warm(er) weer. Wassen met neutrale wasmiddel is niet meer nodig.
Hier hielp alleen zware hormoonzalf, nu gebruik ik het al weken niet meer en kan ze opeens veel meer verdragen, volgens mij had ik het als baby ook na mijn eerste levensjaar veel minder