leuke dingen in amsterdam met kinderen (5 en 8 jaar)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door p1982, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

willen in de herfstvakantie een dagje naar amsterdam

wat is leuk om te doen met 2 meiden van 5 en 8 jaar

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Nemo!

Artis
    Scheepvaartmuseum
    Winkelen in de negen straatjes
    Rondje Vondelpark
    Rondvaart
    Anne Frank huis (indrukwekkend)

3. Proetsel

Proetsel Actief lid

5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Wat hierboven staat :) Vooral een rondvaart is een echte aanrader, supertoeristisch natuurlijk maar wel heel leuk.
    Het Tropenmuseum is ook leuk, en als het mooi weer is, is wandelen in een park en een ijsje eten ook gezellig. Westerpark is mijn favoriet.
    Ik zou in elk geval niet echt 'de stad' in gaan (Dam, Kalverstraat, Nieuwendijk), want daar is het alleen maar stampvol toeristen en niet echt sfeervol.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij zijn vorige wk geweest met 2 kids 11 en 7 jaar. We hebben rondvaart gedaan. Van te voren via ticket veiling gekocht, volle prijs vind ik het niet waard. Wij zijn over de albert cuiyp gelopen. En naar de dam geweest. Ff eten tussendoor en de dag was alweer om . zijn extra niet naar atracties gegaan omdat dit toch veel tijd kost en je dan van de stad zelf niks ziet

5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.716
    2.391
    113
    Zoals al genoemd Nemo, Scheepvaartmuseum, rondvaart, Tropenmuseum en dan de kindertentoonstelling Ziezo Marokko (wel even aanmelden van te voren via de website). Verder Paleis op de Dam, daar kunnen kinderen een speciale audiotour doen met vragen. Dat was 5 jaar geleden tenminste zo, onze dochter was toen 5 en vond dat erg leuk.

Ik weet niet of ik het Anne Frank huis al wat vind voor die leeftijd. Wij willen daar binnenkort een keer naar toe met onze dochter van 10, maar zitten heel erg te twijfelen of we onze zoon van 5 wel mee moeten nemen.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij gaan ook een dagje naar Amsterdam in de komende week.
    Via ticketveiling hebben we kaartjes gekocht voor madame tusseaud en bodys en een rondvaart.
    En volgens mij moeten we echt dan nog eens een keer terug.
    Zoveel te doen in Amsterdam.

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Ligt er maar net aan hoe je er zelf mee omgaat. Hier zoonlief met 4.5 mee genomen een dag naar normandie. En echt allemaal musea, duitse en amerikaamse begraafplaats, kazematten etc gedaan. Heeft indruk gemaakt. Nu 2 jaar verder en nig weet hij alles. Maar ook super veel van geleerd etc

8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.716
    2.391
    113
    Dat klopt hoor en we zeggen ook nog niet dat we hem zeker niet meenemen. Ik denk dat het mogelijk bij hem ook wat minder hard binnen zal komen omdat hij jonger is. De oudste zal er juist veel meer over nadenken etc. Wel geeft de site van het museum zelf aan dat een bezoek leerzaam en interessant is voor konderen vanaf 10 jaar. En vervolgens zeggen ze dat je jonge kinderen het beste goed voor kunt bereiden op een bezoek. Maar bedoelen ze dan kinderen onder de 10 of de jongere kinderen uit de leeftijdscategorie vanaf 10 jaar? Daarbij lijkt mij persoonlijk het Anne Frank huis sowieso heftiger dan bijvoorbeeld een 'normaal' oorlogsmuseum of een militaire begraafplaats. Maar dat zit hem misschien vooral ook in het feit dat wij er dieper over nadenken dan een kind van 5 zal doen.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

We gaan fietsen huren en door Amsterdam fietsen. Boottocht doen en verder zien we wel

10. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Ik
    Ik snap je helemaal! Al zijn wij naar de 2 grootste begraafplaatsen in normandie geweest. Nadat we een kleine hadden gezien..... dus de indruk kreeg hij maar al te goed mee daardoor hoe inmens het is..

Ik zou het met mijn zoontje ook zeker aandurven maar dat is ook niet alleen door hoe wij ermee omgaan maar ook door hem. Zijn interesses etc. Weet dat hij het snapt etc. En het aankan.

Denk dat je zelf moet kijken hoe je kind is en pf het kan. Ieder kind is anders.

Normandie heb ik zelf ook giga over getwijfeld. Doen we er goed aan of niet. En toen echt naar hem gekeken van kan jij het aan.

Deel Deze Pagina