Ik hoop dat zij geen migraine krijgt, ik heb dit al van jongs af aan, dat wens ik haar echt niet toe. Verder (met een korrel zout ) hoopte ik dat ze niet mijn krullen zou krijgen, ik vond mijn haar vreselijk haha, wilde liever steil haar, maar het ziet er naar uit dat ze wel krullen krijgt!
Er zijn wel een paar dingen die ik zou kunnen bedenken.. maar met stip op nr 1: Hoop dat hij wat dikker haar krijgt dan mij (heb suf dun haar) en van zijn vaders kant Hoop dat hij wat langer wordt dan zijn vader (en geen unibrow krijgt maar ik zie nu al lichte haartjes van de ene naar de andere wenkbrauw haha.. ach ja, daar is een makkelijk oplossing voor; als hij ouder is kan hij altijd met een pincet aan de slag )
met stip op nr. 1 niet mijn rug erven. Verder is dochter draagster van hemofilie dat sowieso want man heeft het , maar daar is goed mee te leven. Gelukkig heeft ze zelf geen lage stollingswaardes. Ik zou het fijn vinden als ze veel zelfvertrouwen houden, verder maakt het niet uit.
M'n dochter heeft alles wat ik een nadeel aan mezelf vind, zoals een hoge wreef, droge huid, droog haar, donkerbruine ogen ("oh ik zie je pupil inderdaad!" ), stevige beentjes en tuitlippen. Oh en die temperament! Iedereen noemt m'n mini-me trouwens ook Nahla 2.0 haha Zij heeft trouwens ook een holle rug, waardoor ze nu een kippenkontje heeft.
Ik heb dun haar, waar ik erg van baal en echt hele lelijke voetn ( met van die brede tenen en een hele dikke knokkel aan de binnenkant)! Mijn man is niet zo lang en was al jong (bijna) kaal. Wat betreft het haar, zou het dus heel bijzonder zijn als ze hier een volle bos zouden hebben, dus dat kan ik wel wensen, maar zit helaas niet in de genen. Onze oudste zoon heeft echt mijn voeten, de rest gelukkig niet. Maar ach, voor een jongen toch minder erg. Onze tweede zoon is echt een smurf (1.52 meter bij 13 jaar). ik hoop dat hij nog echt een groeispurt gaat krijgen....... De oudste groeit wel lekker (1.70 meter bij 14 jaar) en de rest is nog even afwachten. Ach, als we maar gelukkig zijn
Mijn huidaandoening. Ik wens echt dat mijn meisje dat bespaard blijft! En ook de allergieën trouwens.
Ik hoop dat ze niet mijn ogen hebben, ik draag al vanaf mijn 7e een bril en heb inmiddels -8..... Verder gun ik ze wel mijn gebit (met 35 jaar nog steeds geen gaatjes) en mijn gezondheid. Gelukkig is mijn man ook nooit ziek en de kinderen tot dusver ook bijna nooit. En ik vind mezelf eigenlijk prima qua lichaam, dus verder maakt het me niet uit. Ik ben misschien geen beauty en mijn man ook niet, maar we zijn vrij normaal en gemiddeld, dus dat is prima.
Mijn slechte rug en de daarbij horende lichamelijke beperkingen, hopelijk krijgt hij dat nooit van zijn leven. Verder hoop ik dat hij mijn sterke karakter heeft want ik sta altijd sterk in mijn schoenen.
Ik hoop ook niet dat ze mijn bortsomvang erft. En mijn autisme en Fybromyalgie gun ik haar ook niet. Enneh, ik hoop wel dat ze mijn vechtlust erft, ben een doorzetter, en al zijn er ook veel nadelen, altijd beter als een opgever als iets eventjes niet lukt.
Via mij en mijn man: Aanleg voor allergieën Lichte, verbrandingsgevoelige huid Aanleg voor astma Lui oog Problemen met de fijne motoriek Aanleg voor depressie Restless Leg Syndrome En via (over)grootouders: Verhoogde kans op MS Aanleg voor verslaving Borderline Anorexia Ontwikkelingsachterstand Zo, als ik dit lijstje zie, hoop ik dat ze de goede genen erft en de slechte overslaat. Tot nu toe hebben we goede hoop!
Mijn slechte voeten, het minimale verschil tussen beenlengte en een holle rug. Ik kan bv niet tegen geslenter(winkel in winkel uit). Moet opgegeven moment echt even ergens uitrusten. Stevig wandelen heb dan weer geen problemen mee. Ook hoop ik dat ze geen bril nodig heeft, zeker niet op hele jonge leeftijd. En ik hoop dat ze de hersens van mijn man heeft, haha, die kan goed leren, heeft HAS gedaan(hoger agrarische school), terwijl ik niet verder kwam dan het MBO(had graag door willen leren maar dat was niet haalbaar). Ben slecht in rekenen en het duurt lang voordat ik iets op pik, moest dus echt niet een dagje van te voren gaan leren voor een proefwerk. Ik bedoel dus niet te zeggen dat mijn kind niet perfect is als ze niet goed kan leren, maar voor haar eigen bestwil en toekomstperspectief zou het voor haar wel erg fijn zijn als ze lekker kon leren zonder obstakels zoals ik.
Oh, jakkes, nee, dat lijkt mij ook niet fijn zeg! Hier autisme-stoornissen in de fam. aan mijn kant. Mijn broer is er rond zijn 30e achter gekomen dat hij ook een vorm van autisme heeft. Ik noem mezelf ook weleens een autist, maar heb me nooit laten onderzoeken, maar bepaalde dingen herken ik wel die mijn broer ook heeft. Maar ik weet het van mezelf, waar mijn "knelpunten" zitten en weet hoe ik er mee om moet gaan. Maar hoop niet dat mijn dochter zo'n moeilijk karakter krijgt zoals ik heb, das echt niet fijn!
Ik hoop dat mijn dochter niet mijn slechte ogen gaat krijgen. Bril is niet erg maar ik heb -13 en dan heb je alsnog zulke Dikke glazen dat je ogen vervormd worden en ze heeft zulke mooie ogen. Verder heeft mijn man diabetes, gelukkig maar in kleine mate erfelijk maar dat hoop ik dus zeker niet!
Ik hoop dat mijn kinderen niet mijn overgewicht gaan krijgen. Ook hoop ik dat ze niet mijn neus krijgen maar juist wel die van mijn man.
flaporen zijn hier ook behoorlijk aanwezig in de familie, de meiden hebben ze gelukkig niet. (echt flinke grote heb ik het over) Wel heeft de oudste mijn lichte huid geërfd dus moeten we goed smeren en uit de zon blijven. Jongste heeft helaas een koemelkallergie, ik hoop echt dat ze er nog over heen groeit. Verder zijn ze aan mijn mans kant aan de korte kant (mijn man is 1,54m).een beetje langer is wat makkelijker. Ik hoop ook dat ze mijn mans gebit erven want die van mij is een puinhoop, al zoveel vullingen erin dat elke tand en kies er minstens 1 heeft helaas... En nog een ding dat ze hopelijk bespaart blijft zijn darmproblemen, darmkanker, colitus ect komt erg vaak voor aan mijn kant van de familie.
Eczeem. Ik heb heel veel last van eczeem gehad. Inmiddels ben ik 32 en is het onder controle (ook met dank aan gelnagels). Helaas hebben beide kindjes mijn huid-gen gekregen. Ze hebben allebei last van eczeem en een erg droge huid.
Natuurlijk hoop ik dat al onze lichamelijke kwaaltjes aan dochter voorbij zullen gaan. Daarnaast: wat beter in sport. Ik kan geen bal vangen of gooien en haar vader ook niet. Het zou fijn zijn als zij wel een beetje mee kan komen bij gym in plaats van over haar eigen benen te struikelen. Ach en anders schrijf ik af en toe wel een briefje dat ze echt niet mee kan doen aan een sportdag.... (Sport vind ik trouwens wel belangrijk, maar wel een sport die je leuk vindt en niet per sé wat je op school verplicht wordt te doen.)