Welk lied bracht jou voor t laatst in tranen?

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedervan4

11 jun 2008
    20
    0
    0
    er zijn een aantal nummers die mij nog steeds aan het huilen maken.

Onderweg naar het ziekenhuis vanwege geen leven voelen, hoorde ik het nummer van Je naam in de sterren, en toen wist ik dat mijn kindje niet meer leefde. Het klopte ook.....

Toen de crematie was, liepen wij de zaal in en op dat moment hoorde ik ( zelf uitgezocht, alleen de volgorde niet ) Celine dion met fly. En toen was het echt zo ver, ik zag het witte kistje staan..... we moesten nu echt afscheid nemen.

Ook het nummer van de Kelly family- an angel, bezorgt mij nog steeds tranen......

Pfff nu ik er zo over schrijf schieten de tranen weer in mijn ogen.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Up! Ben benieuwd naar meer reacties :)

Ik vind trouwens het nummer Hoe je lopen moet van Guus Meeuwis idd echt een tranentrekker! Die werd op de eerste pagina vermeld en luister ik nu regelmatig :)

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij deze nummers kan ik ook flink janken

Alyssa Reid - Live to tell
    Live to Tell Alyssa Reid - YouTube

Kate Bush - This womens work
    Kate Bush- This Womens Work - YouTube

Pepper & Piano
    You took my heart
    Pepper and Piano - You Took My Heart HD - YouTube

Eva Cassidy - I know you by heart
    Eva Cassidy- I Know You By Heart - YouTube

MakeBelieve - Take me home
    MakeBelieve - Home (Official Video) - YouTube
    Take me back where i belong,
    In the other place it feels so wrong,
    Take me home.

Beyonce - Save the Hero
    Save the Hero : Beyonce : Lyrics - YouTube

4. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Celine Dion met Think twice, en Tell Him van Celine Dion en Barbara Streisand hebben van September tot Januari heel wat traantjes bij mij laten vloeien en ken ze nu dus ook compleet uit me hoofd haha.

Dit was in de tijd dat mijn man op eens plots zei niet meer verder te willen met onze relatie en te willen scheiden, gelukkig allemaal goed gekomen maar pff wat was muziek toen mijn beste vriend! En vooral de songteksten van die 2 liedjes sloegen toen in als een bom! Ik weet nog dat de buren zeiden om me een beetje op te peppen je hebt gelukkig Celine Dion nog om je de winter door te helpen haha oepss!

5. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Mad world (Gary Jules) tranen gegarandeerd hier..
    Gary Jules - Mad World (live) - YouTube

Afscheid van een vriend (Clouseau) toen ik 15 was mijn lief verloren (18 was hij) in een auto ongeluk.. Doet me altijd aan hem denken, want op het moment dat hij stierf zat ik thuis dit liedje te neuriën.. Ik besefte dat er iets mis was maar wist nog niet wat :(
    Clouseau - Afscheid van een vriend (live) - YouTube

Zij aan zij (Clouseau), liedje gebracht op de herdenkingsdienst van de 22 verongelukte kinderen in de busramp vorig jaar, moet er nog steeds van huilen :(
    Clouseau - Zij aan Zij - Herdenkingsplechtigheid Lommel (Busongeval Sierre) - YouTube

I loved her first (Heartland), ook tranen gegarandeerd haha :)
    'I loved her first'- Heartland-Father daughter dance - YouTube

Papa (Stef bos)
    Stef Bos - Papa - YouTube

en nog veel andere hoor, als ik ze tegen kom zal ik ze plaatsen.

6. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    ik had het laatst met dat nieuwe nummer van Rihanna - Stay..
    Een goede familievriend was die dag overleden...en dat nummer kwam wel even aan. De man is 98 jaar geworden met een gelukkig leven en weinig ziektedagen..heeft tot 2 weken voor zijn dood zelfstandig gewoond.. Maar het blijft hard aankomen als iemand overlijd..

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.284
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    The Circle of life van Elton John.

9. eef80

eef80 Niet meer actief

Met jou verhaal kan ik nu al mee janken... Wat heftig zeg...

10. eef80

eef80 Niet meer actief

Oceaan van racoon heeft mij laatst nog tot snikken gebracht..

nooit alleen meer hoeven zijn
    Ik heb gesmeekt niet meer te huilen alsjeblieft
    Het leven jaagt geen angst meer aan
    ik heb al zo ver moeten kruipen
    Laatste stuk zal ook wel gaan tot ik ga staan..

20 jaar opeenstapeling van zware tijden en heftige emoties vertaald in een lied hoe ik mij op dit moment voelde. Eindelijk klaar om verdriet en pijn te voelen en los te laten.

Het mooie van muziek is dat het je onverwacht ineens heel diep kan raken, daar waar je eigenlijk met je denken niet bij kan.

11. Chaea

Chaea Niet meer actief

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Momenteel pink & nate en justin timberlake mirrors.

Mirrors omdat hetniet lekker thuis gaat
    Pink, vanwege de mk.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij We'll meet again

Was laatste nummer bij crematie van m'n opa. Schiet weer vol!

14. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    justin timberlake mirrors

15. prettymum

prettymum Niet meer actief

Een filmpje voor Kika van Nick en Simon die Pak maar mijn hand zongen met daarbij beelden van peutertjes die kanker hebben. Zit je daar met je gezonde baby van vijf dagen...

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
  17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Lieve eef80....
    ben zojuist met mijn meiden een filmpje aan het uitzoeken die ze nog mogen kijken omdat ze morgen vrij van school hebben en we daar een feestje van maken...
    ondertussen open ik dit topic, en kan me al heel goed inleven in de muziekkeuzes van sommigen! waarbij de gedachte aan sommige nummers al de tranen in mijn ogen doen schieten....
    dan lees ik jouw verhaal "onderweg naar het z'huis vanwege geen leven meer voelen....definitief afscheid" pffffff ik ken je niet maar serieus, ik zit hier te grienen...voor jou...om je lieve kindje...om het feit dat sommige mensen zoveel voor hun kiezen krijgen...oneerlijk allemaal. en wat dapper dat je het er ook over kunt hebben. ik wil je bij deze een hele dikke kus en een knuffel geven, ondanks dat ik je niet ken, maar gewoon omdat ik je nu al een bijzonder mens vind

18. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel mooie nummers gezien hier. Bij deze gaan bij mij nog wel de sluizen open: d'n heilige antonius van Rowwen Heze. Alleen al om het refrein: Vanaf vandaag niks mier te vreeze.
    Vanaf vandaag, wet ik vort dat.
    Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
    Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.

19. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Een nummer waar ik altijd een brok van in mijn keel krijg is "cup of coffee" van Garbage. Kwam uit toen ik zelf dus gedumpt was en het is zo'n zielig nummer. Gaat over iemand die te horen krijgt dat haar partner niet meer verder wil en hoe moeilijk dat dat is. Prachtig nummer wel, maar zo zielig.
    En ben even vergeten van wie het is maar "I would die for that" of zoiets. Geschreven door een zangeres die de ivf route heeft afgelegd. Ook zo diep, maar mooi. Tranen rolden... ;)
    Ik ben dus meer van de tragische nummers om me te laten huilen merk ik haha! Al eindigt die laatste wel dat het gelukt is. ;)

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    VENICE - The Family Tree - YouTube

Erg mooi, op al twee begrafenissen van familie gedraaid... Het deed mij destijds ook wel pijn, omdat we al zo lang probeerden een kindje te krijgen, en dit lukte maar niet... De family tree zou ik niet kunnen voortzetten.. En nu dan toch, geeft een extra lading aan dit nummer...

Ook van dit nummer blijf ik tranen krijgen:

Lene Marlin - Heaven is a place nearby.wmv - YouTube

Zo zijn er nog wel meer liedjes...
    Maar momenteel krijg ik van veel liedjes een traan in mijn ogen...
    Ook van de Chantal Janzen versie van Papa.

Blijf dit topic wel even volgen, leuk!

Deel Deze Pagina