Hallo allemaal, Wij hebben deze week n.a.v. een echo te horen gekregen dat het vruchtje ws. niet goed is en dat de kans zeer groot is dat het fout zal gaan. Het vruchtje is te klein voor het aantal weken dat ik ben en de hartslag was traag en zwak. Als ik geen spontane miskraam krijg, moet ik donderdag weer terug voor een echo om te kijken hoe het er dan voorstaat en word ik evt. meteen doorgestuurd naar een gyneacoloog. Zijn er vrouwen die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Zo ja, hoe is het afgelopen? Als mijn miskraam voor die tijd niet zelf komt, neig ik naar de keuze voor een curretage als het echt niet goed is natuurlijk. Met hoeveel weken kwam jullie miskraam spontaan op gang? Ik ben nu 8 weken en 3 dagen. Liefs van tante29
Kan je niet helpen, maar wil je veel sterkte wensen en hopelijk komt het gewoon allemaal goed voor je.
Ik was ongeveer 12 weken toen t misging bij mij... Ik wens jullie sterkte en hoop dat dat je bij de volgende echo goed nieuws krijgt meid!
Hoi, Allereerst wat een klote nieuws! Helaas heb ik dit ook megemaakt. Heb een vroege miskraam gehad met ongeveer 5 a 6 weken. Heb vorige maand een miskraam gehad met 7 weken. En in mei een miskraam van een kindje van 8weken en 3 dagen. Ik had met 6 weken een goede echo gehad met hartslag. Ik kreeg een bloedingkje die achteraf niks met de miskraam te maken had. Een goede echo met hartje. Maar de echo erna toen ik dus 8w3d was konden ze het hartje niet meer vinden. Dus ik heb het moment niet echt meegemaakt dat het hartje trager werd. Ik heb er zelf voor gekozen om het natuurlijk af te wachten. Heeft wel 3 weken geduurd. Maar ik vind dat prettiger. Curretage is niet zonder risico´s. En ik ben beetje bang voor naalden dus wilde geen narcose. Ieder wil dit op zijn eigen manier aanpakken. Voor mij was dit een fijne keus. Toen het kindje er eenmaal uitkwam was dit zeker niet pijnloos. Heb 6 uur echt weeen kramp gehad. Die sterk en regelmatig kwamen. Ook kan je het kindje op deze termijn al zien. Vond het erg fijn dat gezien te hebben. Kan ik het beter afsluiten.. Ook dat is erg persoonlijk. Dus kan je niet vertellen wat de beste keus is dat is echt voor iedereen anders. Hoop dat je toch nog goede echo krijgt en het toch nog goed zit.. Liefs
Wat een rotnieuws zeg! Erg verdrietig en ik wil je/jullie heel veel sterkte wensen in deze dagen. Bij mij werd tijdens de eerste echo 8,4 wk duidelijk dat het niet goed was. Er was een vruchtzakje van 6,5 week te zien met daarin een dooier, het was niet doorgegroeid tot een vruchtje. Het was al weken niet meer goed. Ik heb voor een curretage "gekozen" om er zo snel mogelijk vanaf te zijn en omdat de kans klein was dat het (binnen een week) vanzelf los zou komen.
Oh ik vind het zo fijn dat jullie gereageerd hebben, dat doet me enorm goed. Zelf heb ik weinig hoop meer dat ik alsnog goed nieuws krijg. Als ze donderdag zeggen dat het echt zeker niet goed is, kies ik ook voor een curretage. Anders lijkt het me alleen maar moeilijker worden. Ik weet dat een curretage niet geheel risicoloos is. Ik zal donderdag mijn vragen nog stellen. Bedankt allemaal, liefs van Tante.
Hoi, wat een ontzettend kl*tenieuws voor jullie zeg. Bij mij kwam het pas bij twaalf weken op gang (zou 2 dagen later de eerste echo krijgen). Maar het vruchtje was al bij ongeveer 8 weken gestopt met leven. Dus het kan best lang duren. Sterkte verder.
Sterkte, hele onzekere tijd dit... Mijn miskramen waren met 7w6d weken en 8w5d. Beide keren hadden we daarvoor (meerdere) goede echo's gehad (goede hartslag, goede groei) maar veel bloedverlies. De eerste keer zagen we op 11 weken dat de kleine niet verder gegroeid was (11+1 gecurreteerd) en de 2e keer op 9w5d (10+4 gecurreteerd). Hier wilde het dus niet zelf loslaten... Op het feit na dat curretage verklevingen kunnen veroorzaken vond ik de operatie opzich niets voorstellen. Maak je daar maar niet druk om, echt niet. Sterkte de komende tijd...
hoi, wat een rotnieuws zeg hopelijk krijg je toch nog een goede echo en heb je een mooie plakbeeb! ik heb 2x een vmk gehad, eentje bij 7 weken, en 2x bij 9,5 week. Maar we hebben ook een prachtige zoon en nu zijn we alweer 18 weken verder! Al mijn miskramen zijn spontaan gekomen. De laatste kwam er in zijn geheel uit in de vruchtzak, hem hebben we kunnen begraven in de tuin. Heel veel sterkte de komende tijd! het afwachten zal zwaar zijn, dikke knuffel
T is verschrikkelijk he Ik was 16 weken !!! Tijdens een gewone contole kwam mijn gyn erachter Toen ben ik dezelfde avond ingeleid en die nacht noog bevallen De ochtend erna ben ik gecurreteerd omdat ik veel te veel bloed was verloren
@wilma06 & babybergen: bedankt voor jullie reacties, dat lijkt me nog erger zo laat in je zwangerschap nog! Verschrikkelijk. Dan is het 'fijn' dat ze er bij mij vroeg achter zijn gekomen, donderdag om 9.00 uur weet ik meer: krijg ik weer een echo. Moeilijk is dat ik af en toe nog last heb van pijnlijke borsten en dat is confronterend, je voelt je nog enigszins zwanger, maar weet al dat de kans groot is dat het binnenkort niet meer zo is. Ik ga ws. kiezen voor een curretage als het definief niet goed is. Ik denk dat het voor mij prettiger is, dat, als het mis is, ik zo snel mogelijk niet meer zwanger ben. liefs van tante
@ tante26 Hier zelfs melkproductie na de bevalling/curretage en de gevoelige borsten zijn er hier ook nog steeds MAAR mijn lichaam is enorm snel hersteld. Ik had 1 week na de curretage al een neg zw test ( daar was ik nog nooit zo blij mee geweest ) En na 10 dagen alweer pos ovu testen !!! Dus ik zit alweer in de wachtweken ...... Nu maar hopen dat we snel een nieuw wondertje mogen krijgen Ik wil je enorm veel succes wensen voor donderdag het blijft een moeilijk moment als ze het vertellen
Hoi hoi, Vandaag hebben we definief te horen gekregen dat het niet goed is. Er was nu geen hartslag meer te zien. Maandag word ik gecurreteerd. Liefs van tante.