waar bemoeien mensen zich mee!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirell, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    gisteren hele dag hier regen en druilerig weer.
    ga ik savonds toen het droog was met man en dochter een uurtje de stad in om wat inkopen te doen.
    krijg ik tot 3 keer van iemand te horen
    moet ze niet in dr bedje liggen....
    nou denk ik toch eventjes......
    waar bemoeien mensen zich in godsnaam mee.
    mijn kind is elke dag om 7 uur gewassen en in bed en als het dan 1 keer anders gaat zal een ander er wel even mee bemoeien.

vinden jullie het ook irritant als mensen zich met jouw ding bemoeien?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, lijkt me zeker irritant!
    Eigenlijk is het me nog niet overkomen...
    En om eerlijk te zijn zie ik soms ook moeders met kinderen op koopavond dat ik denk: wat knap dat die kindjes het nog volhouden! Mijn zoontje zou het echt niet trekken...
    MAAR.... het zal niet in me opkomen om daar iets van te zeggen!! Moeten ze toch lekker zelf weten? Als de kindjes er goed mee om kunnen gaan is dat toch alleen maar gezellig en handig? Lekker van genieten en niks aantrekken van de opmerkingen...

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik zou daar ook niets van zeggen maar idd wat druif78 zegt, ik denk wel zo die houden het lang vol en eerlijk is eerlijk als ik strontvervelende en gapende kids zie op vakantie om 23 uur savonds vind ik het wel sneu, maar dat is nog aan de ouders, het zijn mijn kids niet die liggen dan op bed vaak op vakantie gaan ze wel iets later bv om 8-9 uur en dan blijven wij gewoon op de kamer (of wisselen we af om bv drankje te halen voor op de kamer)

maar goed ik ben aan het ratelen, je moet doen wat je zelf wil voor een avondje lijkt me dat geen kwaad kunnen en die mensen hebben al helemaal niets erover te horen zeggen...

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat een onzin van die mensen zeg! En dan ook nog in het hoofd halen om dat te gaan zeggen vind ik echt belachelijk!

Ik zou het dus ook zeker irritant vinden als mensen zich er zo mee gingen bemoeien! Zij kennen je kindje niet en ook de situatie niet.

Gelukkig liggen niet alle kindjes om 7 uur in bed! Moet er niet aan denken zeg dat we al om 7 uur 'kinderloos' zijn :D! Hier toen we alleen Malou en Ruben nog maar hadden zelfs vaak genoeg gehad dat we rond 21.00 nog even lekker een stuk gingen wandelen samen, toch juist heerlijk en nog gezond ook want ze sliepen lekker in de buitenlucht ;)!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik wandel gewoon overdag met de kids aangezien ik de hele dag thuis ben kan me voorstellen dat als je net thuiskomt van je werk en ze helemaal niet ziet dat een beetje naar is maar mijn man kan ze bv weken door de weeks niet zien die werkt van 4 uur (sochtends) tot na 20 uur dan vaak en ik ga ze niet voor mijn lol ophouden eigenlijk. Heel soms wil ik het wel een half uurtje ofzo uitstellen zodat ie ze nog even ziet maar meer als dat eigenlijk niet.. ze zijn het zo gewend en weten waar ze aan toe zijn en das ook erg fijn.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    dat wij op vakantie waren liet ik amy-lynn van 6 tot 7 slapen en daarna gingen we ergens eten en inderdaad rond 9 uur lag ze dan ook weer in haar bedje.
    in landen als griekenland is het ook meer geacepteerd om met babys op stap te gaan.

ook ben ik het er mee eens dat als mijn meisje jankt en dreint het de hoogste tijd is voor bedje.
    maar mijn dochter vond het juist erg gezellig en was super lief.
    en daarbij het gebeurd echt bij hele hoge uitzondering.
    (ze is bijna 1 jaar en was voor het eerst)

en ook ik irriteer me aan huilende kindjes als het dan laat is op de avond denk ik ook moeten die nog niet in bed.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Uhm, dit was niet omdat we overdag geen tijd hadden hoor. Overdag ook uren gewandeld, ik zelf ben pas 6 mnd na de bevalling gaan werken en na anderhalve maand weer gestopt om nooit meer te beginnnen. Of tenminste 'nooit'?! Zeg nooit nooit he!

Ook hielden we ze niet speciaal daarvoor wakker, maar ze waren rond die tijd altijd gewoon wakker, en als ze sliepen, sliepen ze toch altijd lekker bij ons op de borst of in de wandelwagen. Naar bed gingen ze pas als wijzelf naar bed gingen. Nu gaan de oudste twee eerder maar de jongste blijft ook gewoon beneden bij ons tot wij zelf naar bed gaan. Wandelen gaat nu alleen niet omdat de andere twee in bed liggen ;) en die halen we er natuurlijk niet uit.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh, ik zat er net nog aan te denken om vanavond boodschappen te doen met die kleine meid... Toch niet gedaan, maar moet toch kunnen en die keuze is toch nog echt aan jou!

Ik wordt soms ook moe van die bemoeizuchtige types! Grrrr!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, iemand die ik zo tegenkom ik de stad met een gezellig kind, zal ik idd wel even bij denken dat die het lang uithoudt, maar om daar iets van te zeggen?!?
    Wordt anders als het stelselmatig gebeurt en kids voortdurend jengelig en moe enzo zijn, (mijn overbuurkindjes bijvoorbeeld: kind van 3 ligt zomers rustig om 12 uur op bed!!! En dan dus wel voortdurend janken op straat, (leuk als je je raam open hebt staan vanwege de warmte en zelf al om 10 uur had willen slapen :().
    Maar goed, dat is dus van een totaal andere orde :)

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zou het nou nooit in mijn hoofd halen om daar iets van te zeggen. Iedereen mag dat gelukkig lekker zelf bepalen. En ik vind het ook zeker niet raar dat je dat bent gaan doen. Zeker niet als ze voor de rest altijd lekker op tijd in bed ligt. Geniet ervan dat het kan zo.

11. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    tsja kweenie.

ik zag 2 weken terug een baby van 3 dagen oud in de verhage. zonder dekentje niks. blijkbaar was het kindje van iemand die daar werkte en die nam haar zo mee de keuken in... en toen heb ik toch echt wle mn mond open gedaan...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja het zou mijn ding ook niet wezen maar het is mijn kind niet, die ouders moeten dat lekker zelf weten (okay tot een bepaalde grens)

Hier in de chinees heeft hun kindje ook altijd in het restaurant gestaan dat was daar heel normaal, ook toen ze nog heel jong was.

Ik ga daar niets van zeggen das mijn plek niet, ook al zou ik het zelf niet doen omdat ik anders denk over structuur en regelmaat voor kids.. en dat heel belangrijk vind..

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    waarschijnlijk als het zomer was geweest had niemand iets gezegt.

14. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik weet niet wat ik ervan zou vinden. Moet ieder toch voorzich weten. Misschien zou ik wel denken van zoo volgens mij hoort dat kindje allang op bed te liggen maar om dat dan tegen iemand te gaan zeggen. Nee dat niet....

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had vorige week toen we om 19:30 boodschappen gingen doen wel zoiets van, eigenlijk wel gek, de meeste kindjes liggen nu op bed. Eva normaal gesproken ook rond die tijd ;).
    Maar ze had 's ochtends geslapen tot een uur of 9, 's middags om 15 uur naar bed tot 18 uur, daarna gegeten en daarna dus nog even boodschappen gedaan. Ze lag om 21 uur in bed. Maar ze had het ook wel langer uitgehouden.

Wat ik bedoel te zeggen: als je iemand verder niet kent, weet je gewoon niet wat hun ritme is. En daarbij mag het ook heus wel eens een keertje anders lopen hoor, als je kindje er maar niet teveel last van heeft toch. En dat is voor ieder kindje weer verschillend.

Op vakantie ging Eva ook regelmatig rond 22 uur naar bed. Ze sliep niet uit en sliep overdag nauwelijks (door de warmte in de tent en bij buiten slapen door afleiding van wat er om haar heen gebeurde ;)). Maar ze had het prima naar haar zin. Heeft wel flink bijgeslapen toen we de week erna bij mijn schoonouders waren, van 20 uur tot 11 uur de volgende ochtend en dat een week lang :D

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik weet nog dat we in de zomer bij een grote plas waren, Eefje draagt een soort harnasje voor haar knietje en ze lag toen lekker in haar romper bij me.. zaten allemaal mensen zo te wijzen en te kijken.. vraag dan gewoon wat ze heeft, was best wel verdrietig, dat ding had ze toen net en was voor ons ook best emotioneel..

maar ik vind het ook zo irri als wildvreemden half de maxi cosi uit je hand rukken..

x

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja!

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    joh mijn dochter had gipsbroek en zeiden mensen ook wel eens
    hebben jullie haar laten vallen

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ach dat is inde avond wij liepen van de middag in de stad en fynn was wat aan het mopperen.er werd glas hard gezegt dat we slechte ouders waren want hij hoorde te slapen!

toen heb ik mijn waffel dus niet gehouden. heb ze eerst maar eens goed duidelijk gemaakt dat ik zijn moeder ben en hun niet. dat hij daarnaast gewoon sjagerijnig is net uit bed komt en heerlijk heeft uit geslapen en nu waarschijnlijk en ik citeer "zijn luier vol gescheten heeft" of dat ze even wilde ruiken.

ik was zoo boos niet normaal meer.sorry ze kunnen me veel maken maar door dat te zeggen midden op de dag omdat Fynn even mopperde dan zijn ze echt aan het verkeerde adres

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik loop meestal in de stad met Eva als het voor de meeste kinderen slaaptijd is. Eva slaapt namelijk altijd vanaf 14 uur (en dan ook alleen maar omdat ik het tijd vind en alles anders te laat wordt). Mensen moeten daar ook echt niets over zeggen!!! Gelukkig is Eva altijd erg lief ;), dus zal ik niet zo snel commentaar krijgen.

Maar daarom moeten mensen dus gewoon lekker niets zeggen als ze helemaal niet weten hoe je dagindeling is!

Deel Deze Pagina