ik heb 2 weken geleden een accepgiro gekregen van h en m. op de acceptgiro stond een rekeningnummer. ik gelijk netjes die rekening betaald. nu bleek dat het rekeningnummer op de acceptgiro fout was gedrukt dus het geld kwam op iemand anders zijn rekening aan. dit blijkt een bedrijf te zijn. de bank heeft gevraagd of ze het geld willen terugstorten naar mij het ging om een bedrag van 103,50. nu kreeg ik gister een smsje van de bank dat ze het geld hebben teruggestort alleen niet alles. want ze hebben 10 procent achtergehouden voor transactiekosten. nu is het niet veel maar het is mijn eigen geld. mogen ze zomaar transactiekosten afhouden van mijn eigen geld????????
klopt dat vind ik dus ook maar die willen alleen maar geld zien. heb het bedrijf net een mail gestuurd dus ben benieuwd
Raar dat ze daar kosten voor rekenen.. Ik heb dat ook een keer gehad met de zorgverzekering. Kreeg alles netjes terug. Dat nummer bestond alleen echter niet, misschien zit daar verschil in. Mocht je het niet meer terug krijgen dan zou ik contact opnemen met H&M. Het is eigenlijk hun fout
Nee volgens mij mag dat niet. Er is hier sprake van onverschuldigde betaling. Je hebt dan recht op het gehele bedrag terug.
Inderdaad het bedrijf (waarheen het geld per abuis is gestuurd) mag je geen bedrag in rekening voor de transactiekosten oid. Zoals hierboven gezegd gaat het om een onverschuldigde betaling en moeten ze je het gehele bedrag terugstorten. Al begrijp ik dat bedrijf ook wel een beetje.... wanneer ze veel van dit soort betalingen binnenkrijgen (door een fout van H&M) dan moeten zij veel werk verzetten om dit op te lossen.... alleen mogen ze dit niet op de consument verhalen, maar moeten ze dit regelen met H&M
Het is ook niet de fout van t bedrijf en zij moeten hun bank ook transactiekosten betalen, zowel voor t ontvangen als voor t overschrijven, maar dit is echt geen 10 procent van dit bedrag. Dus ze maken hier lekker winst op. Aan de andere kant: als de h&m tientallen foutief bedrukte accepten heeft verstuurd, dan heeft zo'n bedrijf er ook weer kosten aan. Denk aan de administratie, corrigeren etcetera. Toch mogen ze dit niet op jou verhalen. Ik ben bang dat je als consument toch aan t kortste eind trekt. Misschien zou je de bank nog eens kunnen bellen voor advies.
Het mag dus wel. Je mag zelfs blij zijn dat ze het terug betalen. Het is nl de verantwoordelijkheid van degene die het bedrag overmaakt. In jou geval is het de fout van h&m hoor. Ik heb per ongeluk een x 1 cijfer verkeerd ingevuld en 800 euro verkeerd overgemaakt. De bank heeft mij toen verteld dat het mijn eigen schuld was. Ze hebben de ontvanger gebeld en gevraagd het terug te storten. Gelukkig was deze man heel relaxed en stond het dezelfde dag weer op mijn rekening. Maar als hij had geweigerd had ik echt naar de rechter moeten stappen. Heel krom. Maar des te belangrijker da je heeeeel goed oplet als je iets overmaakt. In jou geval zou ik contact met h&m opnemen Jij hebt immers betaald en als ze zelf het verkeerde rek nr hebben opgegeven is dat hun probleem lijkt me. Succes in ieder geval. Ik vind het trouwens achterlijk dat het bedrijf transactiekosten rekent.
Wat raar dat banken verschillende manieren hanteren. Ooit heeft iemand 1500 euro per ongeluk op mijn rekening gestort. Ik heb toen wel de bank gebeld en hun vertelden mij dat ik wel moest meewerken aan terugstorting van het geld, mits die meneer zich inderdaad meldde bij zijn bank. Uiteindelijk is de terugstorting helemaal Door de ing geregeld. Misschien sowieso contact opnemen met de winkel om het verschil te regelen. Wat ongelooflijk slordig dat ze foute acceptgiro's verzenden.
M'n mond valt open... Ik heb eens de rekening van Nuon naar UPC betaald, geen probleem. Zonder te bellen of iets stond het de dag erna erop. Het hele bedrag. Het bedrijf moet dit met h&m uitzoeken, hier kan jij toch niks aan doen.
Jij bent verantwoordelijk voor waar je het geld heen overgemaakt heb MAAR hm heeft een fout nummer doorgegeven dus zou gewoon een bezwaar naar hm sturen met kopie acceptgiro. Jij hebt tenslotte het geld overgemaakt naar het nr wat hun aangegeven hebben. Dat zij een fout daarin hebben gemaakt is niet jouw probleem!
Ik zou hier de H&M zeker op aanspreken. Je mag blij zijn dat het bedrijf nog 90% heeft retour gestort. Maar de H&M moet de rest bij gaan leggen. Het andere bedrijf heeft ook personeel in dienst, weet jij veel hoeveel verkeerde boekingen ze binnen hebben gekregen? Dat personeel wat dat weer op moet lossen, moet ook betaald worden. Dus ergens snap ik het wel van het andere bedrijf