Het kan weer! Hebben jullie lekkere ( en wellicht bijzondere ) recepten met stoofpeertjes? Liefst ook nog invriesbaar/in te blikken. Wij zijn vanmorgen super enthousiast gaan plukken, bij de weegschaal bleek het 25kg Ik heb al aardig wat weg gegeven aan vrienden en familie, maar toch nog zo'n 16kg over. We zitten er niet om verlegen ik ben benieuwd!
Wij wonen op een aantal meter lopen aan een kilometerslange perenboomstraat...ze liggen hier voor het oprapen dus lees ook graag mee! Op dit moment kook ik ze gewoon in basterdsuiker/kaneel/rode wijn. Owja en niet teveel vocht in de pan, blijven ze mooi stevig. Vorig jaar deed ik er ook van alles en nog wat door, maar zo zijn ze toch echt het aller lekkerste vinden wij momenteel.
Koken in sangria, sinaasappel in plakken er bij, wat citroenschil, stokje kaneel, twee ster anijs en een vanille stokje, suiker naar smaak
Wij doen het op de oude oma manier Halve fles rode wijn ( liefst Gluhwijn want die is lekker zoet ) en dan de pan bijvullen met water tot de peertjes helemaal onder staan. 3 eetlepels suiker 1 zakje vanille suiker of een vanille stokje en dan uiteraard lekker veel kaneel. Lekker de hele dag laten pruttelen tot ze zacht zijn en de saus wat indikt. De saus zou je eventueel later nog wat dikker kunnen maken met wat maizena maar door het kaneel word het al wat dikker.