Vraag aan kapsters

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Mijn dochter heeft vreselijk haar. Breekt continu af, droog, gewoon echt beschadigd haar. Nu gebruik ik al een half jaar Hair Repair masker icm shampoo voor beschadigd haar, maar dit doet maar kort z'n werk. Totaal geen vooruitgang met hoe het half jaar geleden was.

Ze is 6 en heeft nog nooit langer haar gehad dan tot haar schouders omdat het gewoon blijft afbreken. Het is dun en net een vogelnestje.

Ik knip het regelmatig, dus daar kan het absoluut niet aan liggen. Ben zelf kapster maar al tig jaar niet meer werkzaam in een salon. Vandaar hier mijn vraag wat betreft producten.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is ehh.. HELP!
    Wát kan ik nog doen. Tig maskers en ditjes en datjes geprobeerd maar niks werkt :(

De algemene tips allang uitgeprobeerd, anti-klit spray, maskers, speciale shampoos, niet te vaak kammen/borstelen, met vlecht/staart slapen kan dus niet want tja ze heeft daar niet genoeg haar voor dat dat snachts blijft zitten. Overdag soms een staart in met zacht elastiekje zodat het niet na 3stappen lopen al een droog vogelnestje is en ik het continu hoeft te borstelen

Naja zoals jullie het vast wel snappen, ik ben wanhopig

2. Hagelslagmetkaas

Hagelslagmetkaas Actief lid

4 aug 2018
    222
    125
    43
    Vrouw
    Heeft ze verder geen lichamelijke klachten?
    Het lijkt mij dat het eerder iets vanuit het lichaam is dan het haar zelf.
    Zo had ik bijvoorbeeld haaruitval wat aan mijn schildklier bleek te liggen, en heeft een meisje dat ik ken ook de klachten die jij omschrijft maar zij bleek een glutenallergie (coeliakie) te hebben.

Succes, lijkt me niet leuk. Zeker voor een meisje..

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Mijn schoonzusje had veel haaruitval en afbrekend haar. Bij haar bleek het hormonaal te zijn. Geen idee of dat al op die leeftijd kan maar dat kunnen ze medisch uitzoeken.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

hier geen kapster maar ook droog dun haar. Hier helpen de nacht leave in maskers van de kapper goed en inderdaad zo min mogelijk los dragen. Op zonnige dagen gebruik ik een beschermende conditoner om schade van buitenaf te beperken en een speciale zachte borstel gebruiken.
    Weet niet of het zo jong al mag maar vitamine B complex helpt ook het haar sterk te maken van binnen uit.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Die kant op heb ik ook aan gedacht. Ze is alleen zo gezond als maar kan. Niet bij huisarts geweest oid, maar ze is 24/7 vrolijk, zingt en danst hele dag. Eet super en heeft energie voor 3. Verkiest fruit boven snoep en is gek op groente. Geen symptomen dat het aan schildklier zou kunnen liggen. Maar kan natuurlijk altijd langs huisarts

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Er komen al wat mooie tips langs. Hormonaal ehh tja geen idee. Vitamine B extra ook geen idee. Ze lijkt echt compleet gezond. Maar misschien inderdaad iets van binnen wat geen symptomen heeft? Heel lastig dit. Ze is ook pas 6 dus dat zou ook niet het eerste zijn waar je aan zou denken. Plus dat ze áltijd dit haar heeft gehad vanaf geboorte

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Goldwell Dualsenses Rich Repair 6 Effects Serum 100ml.

Dit spul doet wonderen wij gebruiken het al sinds het uit is. Je hebt er weinig van nodig en doet er erg lang mee. Gewoon elke dag wat in het haar doen (niet op de hoofdhuid) voor het kammen.

Roozjuh vindt dit leuk.
  8. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Je kunt het online kopen maar bij de kapper halen wij het en is het iets goedkoper

9. Buxus

Buxus Lid

6 sep 2016
    61
    33
    18
    Masker van pure cocosolie!
    Ik heb van mijzelf een dikke bos lang, krullend haar. Maar vooral in de winter erg broos. Ik doe dan 1x per week/2weken mn haar heel licht vochtig maken, warme cocosolie erin (die olie waarmee je ook kunt bakken) en dan slaap ik er mee. Badmuts op en 2 handdoeken op kussen werkt prima. Volgende dag 2x met shampoo wassen en mn haar is niet meer vet, voelt veel dikker glanst en is veel minder droog.

10. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ben geen kapster maar wil toch even reageren. Toen ik zo oud was als je dochter had ik precies hetzelfde. Tot ongeveer mijn pubertijd/ loop van de middelbare school.

Had het er gisteren nog met mijn kapster (al die tijd kom ik al bij naa) en mijn haar is nu vol, lang en heel gezond. Is vanzelf zo gekomen, zonder trucjes of middeltjes.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dat geeft wat hoop :D tis echt vreselijk dit

Zij heeft juist heel weinig en vooral dun haar. Een badmuts gaat bij haar niet blijven zitten. Ze wordt regelmatig half ondersteboven wakker in haar bed, die badmuts gaat dat never nooit niet overleven :roflmao: dus iets snachts in haar haren laten intrekken gaat 'm niet worden anders zit het hele bed onder ;) Dankje voor je tip! Misschien als echt laatste optie, of gewoon een tondeuse erover haha

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Herkenbaar hier. Niet het dunne haar, maar wel het droge/broze/breekbare haar. Als ik bij de kapper ben geweest om te laten bijpunten dan heb ik twee weken later alweer dode puntjes. Hetzelfde geldt voor mijn oudste dochter. Heeft prachtige krullen, maar het voelt altijd droog. Ik denk dat het bij sommige mensen ook 'gewoon' in de haarstructuur zit helaas.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je hebt ook strakke badmutsen hoor, je weet wel waar ze ook mee zwemmen.

Die krijg je echt niet zomaar van je hoofd hoor ;)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Oja dat is wel een idee! Niet aan gedacht, thx

Biny vindt dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Of het beddengoed een keertje extra wassen.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja dat kan ook... maar lijkt me zelf ook niet fijn als de
    Volgende ochtend je gezicht helemaal onder zit... brrr

17. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Vitamine slikken heb ik ook vaker gehoord. Zelf ook geslikt en mijn moeder zei dat het geholpen heeft. Zelf was ik toen nog te jong om daarmee bezig te zijn en het dus ook zo te zien

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Misschien een rare gedachte maar juist helemaal geen middeltjes proberen en dan kijken hoe het gaat? Want je hebt blijkbaar van alles geprobeerd, misschien juist kijken wanneer je niks doet wat er dan gebeurt?

Snoeki en mexicang vinden dit leuk.
  19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Als ik niks doe dan is ze met een maand kaal. Al eens een 'rust periode' gehad inderdaad, puur om te kijken of ik niet teveel troep erin gooi. Maar dan is het haar nog veel slechter. Nu net haar haren gedaan en masker extra laten intrekken, het is weer even zacht maar dat is morgen ochtend weer voorbij helaas

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nou kokosolie is super goed voor je. Heerlijk juist om dat op je gezicht te smeren hoor.

Deel Deze Pagina