Ik heb mijn baan opgezegd. Super spannend, want ik heb nog niets anders. Maar als ik zou blijven, zou ik absoluut overspannen zijn geworden. Daar zat ik nu tegen aan. Het werk gaat niet veranderen, dus het werd tijd om zelf iets te doen en te veranderen. Wel heb ik met mijn werkgever een goede regeling kunnen treffen waardoor ik recht op ww heb als het nodig is. Ook ben ik vrijgesteld van werk. Ik volg nog een coachtraject om me te ondersteunen in dit proces. Voor nu is het heerlijk na zoveel jaar (te) hard werken even rust te hebben. Geen concrete vragen, moest het even kwijt .
Goed van je!! Soms moet je zo'n stap nemen. Voor jezelf en wie weet wat er op je pad gaat komen. Veel geluk!
Goed van je! Soms moet je aan je eigen denken. Ik zit momenteel ook in een baan waar ik me totaal niet goed voel en me heel veel energie kost (werk er overigens al 5 jaar) Ik ben ook bang dadelijk een keer overspannen thuis te komen zitten, maar durf het niet op te zeggen. Manlief heeft nog maar een 0 uren contract en mijn salaris is echt nodig. Dapper van je!
Ik heb het drie jaar geleden ook gedaan. Heel veel mensen vonden er iets van, vooral in negatieve zin. Maar het is de beste stap die ik genomen heb. Ik heb nu een droombaan, die ik nooit gekregen had als ik in de oude situatie was blijven zitten (onderwijs met opzegtermijn van 3-4 maand).
Goed hoor! Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Iedereen verklaarde me voor gek "in deze tijd " maar het was de beste beslissing die ik voor mezelf had kunnen nemen.
Wat een leuke reacties, dankjewel! Ik ben er ook van overtuigd, dat als er weer ruimte is om open te staan voor iets anders dat het dan wel goed komt.
Wow wat dapper! Ik heb het lef helaas niet 😩, maar zou maar wat graag ook willen... Geniet van je rust en hopelijk dat je volgende baan je droombaan wordt!!
Wauw! wat goed dat je zo voor je zelf durft te kiezen! Ik zit ook alles behalve lekker hier op het werk . Gisteren in een gesprek met leidinggevende gehoord dat ik wel weg kan met behoud van WW. Maar ja aangezien ik net zwanger ben maak ik het me eigen wel heel moeilijk om weer ander werk te gaan vinden. Ik weet dat ik hier na mijn zwangerschap geen toekomst meer heb maar ga maar proberen het in ieder geval dit contract jaar nog uit te blijven zingen.
Heel goed van je!! Ik heb 4 jaar geleden, na een contract beëindiging, bewust gekozen om niet op zoek te gaan naar weer een baan die ik niet leuk vind. Inmiddels zijn we trotse ouders van een derde kindje en heb ik mijn eigen zaakje. Het was 1 van de beste keuze ooit die ik gemaakt hebt.
Heb ik ook ooit gedaan. Ik trok het echt niet meer. Best decision ever! Succes met het vinden van een andere baan! En geef jezelf ook de tijd om bij te komen.
Ik heb twee jaar geleden hetzelfde gedaan. Mijn baan was echt te veeleisend en had teveel verantwoordelijkheid voor de uren die ik werkte (32) waardoor ik eigenlijk fulltime werkte. Ik vond mn werk wel heel leuk, maar hield het niet vol. Ook met recht op een uitkering gestopt. In januari ben ik thuis komen te zitten en uiteindelijk ben ik in mei echt actief gaan zoeken (ik had een paar maanden rust nodig). Een maand later vond ik een baan voor 20 uur, met weinig verantwoording en een beter salaris. Ben echt zo blij dat ik die stap genomen heb. Geniet van je rust
Wat goed dat je die beslissing kon nemen! Ik wou dat ik het kon. Zit nu met een burn-out en krijg al hartkloppingen als ik het nummer van mn werk in mn telefoon zie staan. Maar ja, alleenstaande moeder, dus ik kan me niet permitteren dat ik mogelijk zonder werk kom te zitten nu.
Op zich vind ik goed van je dat je grenzen aangeeft maar als jij je baan wilt opzeggen is dat toch je eigen verantwoording en hoeven andere mensen (overheid) daar toch niet voor te betalen? Dat vind ik dan weer jammer, als je stopt met je werk dan stop je ermee, prima maar dan de WW ingaan (fraude lijkt mij dan?? want opzeggen betekend normaal geen uitkering) vind ik toch jammer...
Oww wat fijn voor je! Op mijn werk zijn er veel ontslagen wegens re-organisatie. De sfeer is er zo slecht dat echt iedereen gewoon somber is. De werkdruk word steeds hoger doordat er steeds minder mensen op de werkvloer zijn. Mijn man wil dat ik het volhoud maar ik kijk het aan tot het einde van het jaar..
Zo dapper van! Ik heb 2 jaar geleden een burn-out gehad en ben nu weer hard op weg. Wou dat ik het financieel op kon brengen om ook die keuze te maken.
Zo'n goede regeling betekent waarschijnlijk een vaststellingsovereenkomst, een opzegging met wederzijds goedvinden. Dan heb je gewoon recht op WW... Vind het erg leuk te lezen dat er zoveel andere dames zijn die dit hebben aangedurfd! Ik heb het 1,5 jaar geleden zelf ook gedaan. Na mijn bevalling kon en wilde ik de verantwoordelijkheden van mijn werk bij BJZ niet meer aan. Altijd echt super leuk werk gevonden maar door verschillende verandering bij mij als nieuwe mama en intern in de organisatie raakte ik overspannen. Weer opgebouwd in werk totdat ik weer volledig zou moeten gaan werken. Toen in gesprek met manager er toch wel achter gekomen dat ik daar gewoon niet vrolijk van werd. Mijn manager heeft mij toen de tip gegeven van een vaststellingsovereenkomst. Na overleg met mijn man besloten om dit te doen. Ervan overtuigd dat ik door de letterlijke en figuurlijke ruimte de juist baan zou vinden, en dat heb ik gelukkig na een half jaar ook gevonden! Succes!
Wat goed van je! Nooit te lang ergens in hangen wat niet goed voor je is. Een keerpunt in je leven! Spannend! Bij mij jaren geleden wel tot een burnout op het werk gekomen, wat balen....heb er nog steeds last van maar kijk wel weer uit naar nieuw werk, iets compleet anders misschien. Veel succes
Goed van jou! Ik sta ook op het punt om dezelfde beslissing te nemen, ik twijfel nog maar ik weet ook dat ik niet langer door kan gaan zo. Ik ga waarschijnlijk minstens een jaar thuis zitten ( zonder WW ) totdat mijn zoontje naar school gaat en mijn jongste wat groter is en haar met een gerust hart naar de kinderopvang kan sturen. Ik moet binnenkort een gesprek hebben met mijn werkgever, ik zie er tegenop maar het zal mij ook veel rust geven...
Dankjewel meiden, ik word echt blij van jullie reacties en ik voel me gesterkt in mijn besluit . Tigermommy; voor mijn ligt dit wat genuanceerder. De ww wordt betaald uit gelden die ikzelf en mijn werkgever jaren hebben betaald. Ik word voorlopig nog doorbetaald, maar mocht het nodig zijn, dan kan ik van dit vangnet gebruik maken. Precies waarvoor hij bedoeld is. Ik ben absoluut geen profiteur en ik pleeg geen fraude. Ik vind dit best een harde aantijging. Het had zo kunnen zijn dat deze situatie tot een arbeidsconflict had geleid. Dan was ik ook met ww recht eruit gegaan. Nu ben ik dat voor en heb ik mezelf en mijn werkgever een hoop ellende bespaard. De uitkomst was hetzelfde geweest.
Dapper van je! Het is ook een kunst om voor jezelf je grens te bepalen en daarnaar te handelen. En gelijk heb je over dat ww gebeuren hoor.