8 weken sprongetje? Tips gevraagd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ch28, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Sinds een paar dagen slaapt mijn dochtertje 's nachts slecht. Na de laatste fles wil ze eigenlijk alleen op de borst in slaap vallen en als je haar dan in slaap in bed legt begint ze te huilen. Ook wordt ze vaak midden in de nacht wakker en heeft dan geen honger maar wil niet alleen in bed slapen. Als ik haar vast pak slaapt ze vrijwel weer meteen.
    Als ze rond 6, 7 uur begint te huilen van de honger en ik geef haar dan de fles, dan drinkt ze deze vaak niet op. Ze drinkt dan maar zo'n 100 ml terwijl je zou verwachten dat ze na de hele nacht veel honger heeft. Ook is ze haar schema om aan het gooien, ze komt nu op andere tijden dan voorheen.
    We kunnen er de laatste dagen geen peil op trekken. De ene dag slaapt ze overdag heel veel en de dag erna vrijwel niet.
    Nu is ze 7,5 week oud, ik vroeg me dan ook af of dit typisch gedrag is voor een baby van deze leeftijd als ze een sprongetje maken? (Ik heb gelezen dat ze rond 8 weken een sprong maken.) En zo ja, of er iemand nog tips heeft hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ja, zijn wel typische sprong gedragingen. Tips om mee om te gaan.... tja, meegaan met je kindje. Wil die bij je zijn...lekker bij je nemen. Honger?.... eten geven. Hier waren sprongen altijd heel duidelijk aanwezig. Weinig eten en dan wel honger hebben, dus kwamen we weer op de 9 flessen op een dag ofzo.... Het is een paar dagen (meestal) en dan heb je waarschijnlijk weer het oude of iets veranderde ritme terug. Eigenlijk willen ze dan graag alleen maar bij je zijn, niet alleen, weinig slapen. Draagdoek is voor velen een uitkomst (werkte hier dus niet), lekker bij je op schoot slapen, maar het makkelijkst is dus om mee te gaan met je kindje heb ik gemerkt. Ik wilde ook nog wel eens het ritme aanhouden, laten slapen omdat het nou eenmaal "moet". Maar dat werkte alleen maar averechts. Baby's hebben je nodig in zo'n periode, zoveel mogelijk aandacht geven....

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ik ben het helemaal met Merel eens,een ritme komt vanzelf.Dit gaat ook weer over en je zult merken dat je kindje dan ook weer wat meer kan.sterkte ermee

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: inderdaad gewoon in meegaan. Bij de 5 weken sprong waren wij ook nogal "zoekende" en wisten we niet zo goed wat we met haar aan moesten. Een ritme proberen aan te houden werkt inderdaad averechts, maar als je er gewoon in meegaat is het zo weer voorbij. De 8 weken sprong duurde hier dan ook maar 1 dag (bijna de hele dag bij mama op schoot gezeten ;))daarna had ze inderdaad ook een heel ander ritme.

Succes!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

is idd een sprong, mijn zoon zit er ook midden in nu en dat is best pittig. gewoon in meegaan, veel wandelen of autorijden, wat ze prettig vindt en veel troosten. het gaat vanzelf over!

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    hoe herken je het 8 weken sprongetje?

7. DesireeK

DesireeK Actief lid

Oct 26, 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Een goede tip: www.oeiikgroei.nl hier kan je je voor een sprongwekker aanmelden die je dan in je mail krijgt wanneer er weer een sprongetje aankomt. Daar staat in wat er ongeveer allemaal gebeurd met je kindje en hoe hem/haar kan helpen...

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Assi, Ties is een heel makkelijke baby maar sinds 2 dagen huilt hij veel, moeilijk te troosten, slaapt heel slecht, eet slecht en wil alleen bij mij zijn.
    dat is een typisch sprongetje.

ik heb het boek "oei ik groei!' en heb daar heel veel aan!

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

Met die wekker ( die uitgaat van de uitgerekende datum btw) en t boek.. snap ik er nog de ballen van..

Gister van 16- 21.45 uur in de weer geweest.. Of t nu sprongetje is, krampjes.. Geen idee.. Wel een paar dagen gehad dat Gijs om de 3 uur kwam en dan flesje wel goed leeg dronk.. Maar ook huilen/krijsen.. Net alsof ie JumpingJacks op je arm doet ( alles in beweging, dus steving vast houden..)en maar weer door de kamer ijsberen... Dan denk je "yes..stil hij slaapt... dan sta je bij de box.. leunt voorover en ..... daar gaan we weer..:(

10. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties, het zal inderdaad wel een sprongetje zijn. Heb net het boek "oei ik groei" aangeschaft en het stuk gelezen over het 8 weken sprongetje en dat klopt helemaal. Dus ik ga haar nu lekker bij me houden als ze dat wil en laat het schema maar even voor wat het is!

Share This Page