hoeveel tijd van te voren op schiphol voor n vlucht vroeg

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door lin1989, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Ha meiden

T onderwerp zegt t al..
    wij vliegen eerdaags naar Griekenland om 5.30 smorgens.
    Ik zat te denken om zo'n n1.45uur van te voren aanwezig te zijn op schiphol.
    Lijkt mij vroeg zat masr vind t moeilijke inschatten. Wat denken jullie?

Alvast bedankt

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    De incheckbalies gaan echt pas 2 uur voor de vlucht open, dus eerder hoef je er zowieZo niet te zijn. Check je al online in en geef je je bagage af dan heb je aan max 1.5 uur genoeg hoor.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij vlogen in september met Corendon naar Corfu. Wij moesten drie uren van tevoren aanwezig zijn en toen stond er al een dikke rij voor de incheckbalies.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus, voor die korte vluchtjes tijd zat! :)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor een intercontinentale vlucht wat langer dan voor een continentale vlucht. 2 uur van te voren is vroeg zat. Zeker midden in de nacht.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hadden laatst een vlucht naar Lanzarote om een uur of 5 's ochtends. We waren om kwart voor 3 op Schiphol (het ging 's nachts een stuk sneller dan verwacht), parkeerden op P1 en in een half uur tijd waren we vanuit de auto ingecheckt en door alle controles. Het is nog nooit zo snel gegaan. En toen begon het lange wachten, zonder winkeltjes, haha.

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Op de site van Schiphol zelf staat: "Schiphol adviseert voor Europese vluchten 2 uur van te voren aanwezig te zijn en voor intercontinentale vluchten 3 uur van te voren."

Ik zou die tijden zeker aanhouden.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zeker 's nachts zou ik niet eerder gaan dan 2 uur van tevoren (als er geen kinderen bij waren zou ik zelfs zeggen dat 1u30 genoeg is, maar da's riskant).

Met zo weinig volk gaat de incheck en controle snel gaan en 's nachts is er nauwelijks iets open van winkeltjes. Ik zou dus ook een goed boek of leuk tijdschrift meenemen.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    2 uur vantevoren en extra tijd voor mocht er wat zijn tijdens de reistijd.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Lastig. Zelf ben ik liever iets zekerder door iets extra tijd in te plannen. Vorig jaar maar goed ook, want het was bizar druk bij de incheck bij de parkeerplaats (dik driekwartier staan wachten) en dat om 5.00. Toen nog met de shuttlebus naar Schiphol en door alle controles. Uiteindelijk konden we nog net een kop koffie drinken en waren we net op tijd bij de gate ;)

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik wil er altijd al heel vroeg van te voren zijn (mijn man zo laat mogelijk). Mijn ervaring is met de hele vroeg vluchten dat het weinig zin heeft om heel vroeg te zijn want dan is de balie nog niet open en is er voor de rest echt geen ruk te doen. Als je niet online kunt inchecken zou ik idd 1.45 uur van te voren gaan.
    Tip: zet goed je wekker!!! Ik ben dus altijd helemaal gestresst voordat ik op vakantie ga en de laatste keer dat ik zo een vroege vlucht had hebben we ons verslapen (ik weet nog steeds niet of ik mijn wekker wel gezet heb of dat ik hem gewoon uitgezet heb). Ik had de avond van te voren zo lang door gewerkt met inpakken enz dat ik denk ik gewoon te moe was. Dit was echt super K. We hadden onze vlucht trouwens wel nog gehaald maar als we 5 min later waren geweest niet. Ik zou dus liever een kwartier te vroeg op Schiphol zitten dan te laat...

12. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    bedankt allemaal meiden. we gaan het er op gokken een kleine 2 uur van te voren. we wonen een half uur rijden van schiphol af en laten ons brengen.

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij mogen 6 juli om 4.00 richting Griekenland. We wonen ca. 20 minuutjes rijden van Schiphol vandaan. We gebruiken een schipholtaxi en zorgen dat we er 2 uur van te voren zijn. Inchecken doen we thuis zodra het kan, dus hoeven we alleen bagage in te checken..

14. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    ook al zo vroeg naar griekenland! 1 ding scheelt het is daar een uurtje later.. dus een uurtje eerder bedtijd! whahaha!
    wij waren er nu uiteindelijk 1,45 van te voren en het was perfect! ingecheckt.. kort staan wachten.. naar de hal gelopen, koffietje gedronken, naar de gate gelopen even gewacht.. en toen hop het vliegtuig in! perfect. maar goed het is nog geen hoogseizoen!

Deel Deze Pagina