Wij wonen sinds kort in het buitenland, en onze dochter zit in een klas met 12 kinderen die niet allemaal dicht in de buurt wonen. Buiten school om zien ze elkaar dus niet zoveel. Daarom heeft de juf bedacht dat ieder gezin dat het ziet zitten de klas een middag mag uitnodigen om bij hen thuis te komen. Je kind kan dan het huis en de omgeving laten zien, je kunt bijvoorbeeld naar een favoriet buurt-speeltuintje gaan, dat soort dingen. Super leuk natuurlijk, maar voor mij ook helemaal nieuw. Tot nu toe heeft dochterlief één zo'n uitje meegemaakt, daarbij is er een moederdagknutsel gemaakt en gingen ze bij een picknickplaats broodjes roosteren. Als ik haar verhalen zo hoor, was dat erg geslaagd. Gelukkig wonen wij naast een groot park met speeltuintjes, dus als het mooi weer is kunnen we daar naartoe. Maar wat als het regent??? Dan zitten we dus met 12 kinderen + twee kleintjes van onszelf in een niet al te groot huis van half elf tot half twee... Hebben jullie nog leuke ideeën om met zo'n groep kinderen te doen? Het zijn kids van 6 tot 8 jaar. Het leukst is natuurlijk als we iets typisch Nederlands kunnen doen ofzo, dat heeft vast nog niemand anders gedaan
Een echte Nederlandse lunch met hagelslag en kaas? Of broodjes knakworst (eventueel runder knakworst?). Met mooi weer sowieso naar buiten... Anders iets knutselen? Klompen schilderen? Windmolentje maken? Ik zag net een Koningsdag-kroon op Google.
Pannenkoeken of poffertjes eten Kan zowel buiten als binnen. Oud Hollandse spelletjes? Koekhappen, spijkerpoepen, zaklopen, etc.
lekker spelletjes. Binnen of buiten. Stopdans/stoelendans (eventueel met kussens) koekhappen blindemannetje zakdoekje leggen snoephappen uit een bak water annemaria koekoek
Zoals iemand al schreef, poffertjes /pannenkoeken. Heerlijk holland, als tussendoortje bij binnenkomst een eierkoek (recepten genoeg op internet) Spelletjes maar ook lekker een hollands liedjes zoals hoofd schouders knie en teen. En ik zou kijken voor een typische hollands bouwplaat, een molentje, klomp etc. Met mooi weer heerlijk naar buiten, eventueel nog kringspelletjes . Kan zo wel binnen als buiten. Natuurlijk mogen de oud hollandse spelletjes niet missen. Ook met mooi weer zou ik een paar spelletjes spelen om vervolgens lekkervrij te spelen in de speeltuin. Koekhappen, spijkerpoepen is nog een keer te regelen.