Zijn er hier meer moeders waarbij de kinderen ipv naar de basisschool naar een dagopvang moeten door een problematiek? Lijkt me fijn om met andere moeders te praten die in hetzelfde schuitje zitten!
Hai! Ik wist niet dat het ook gecombineerd kon worden! Gaat ze vanaf het begin ook sochtends naar school of is dat opgebouwd?
Ah ik denk dat jij iets anders bedoeld. Ze gaat na de vakantie voor het eerst, het is maar voor een periode van 4 maanden. Ze gaat naar een dagkliniek voor kinderpsychiatrie ter observatie vanwege o.a extreme angst en koppigheid. Daarna gaat ze gewoon weer vol terug naar school. Ik denk dat je misschien meer reacties krijgt als je je topic laat verplaatsen naar peuter/kleuter of naar aangeboren afwijkingen.
Ehm haha ik denk dat ik wel hier moet zitten.. Mijn dochter loopt erg achter met praten en heeft gedragsproblemen, haar IQ is wel gemiddeld (100) en ze heeft verder ook geen aangeboren afwijkingen... Ze gaat naar een dagopvang dat zich richt op taal, spraak en de bijbehorende gedragsproblemen, daar hebben ze oa ook logopedie etc. Hopelijk haalt ze haar achterstand dan in zodat ze daarna of bij een speciale basisschool of heel misschien wel naar regulier onderwijs mag. Ze willen mijn dochter een jaar op de opvang laten en ze start ook na de vakantie voor het eerst. Ze word deze maand 4 jaar dus ik denk niet dat ik herkenning zal vinden bij het peutergedeelte..?
Ik bedoelde het niet rottig hoor. Maar ik zie bij peuter/ kleuter wel eens topics voorbijkomen over Kentalis e.d. Volgens mij zie je heel vaak dat de kinderen dan doorstromen naar het reguliere onderwijs inderdaad. Dit topic is vanaf 6 jaar, peuter en kleuter tot 6 jaar, daarom denk ik dat je daar meer reacties zal krijgen. Mijn dochter heeft ook gedragsproblemen, maar thuis merk ik daar gelukkig niet zo veel van, het is hoofdzakelijk op school. Haar iq is heel hoog, ver boven 130, dat speelt ook mee in de problemen. Voor jou extra spannend als ze voor het eerst naar school gaat. Kan je haar zelf brengen of moet ze met de taxi? En gaat ze nu ook al naar een peuterspeelzaal of iets dergelijks? Ik vind het ook heel spannend. Ik ben zo benieuwd hoe ze het daar gaat doen en welke diagnose ze eventueel gaat krijgen. Ik heb het geluk dat het hier vlakbij is. We fietsen er een kwartier op
Het is al weer even geleden , maar mijn zoon is pas met 5,5 jaar voor het eerst naar (speciaal) onderwijs gegaan tgv zijn problematiek. Hij heeft van 3,5 tot 5,5 op dagbehandeling gezeten (4 dgn per week) van Kentalis. Hij was nog niet 'schoolrijp' en we hebben dus toen hij 5 jaar werd ontheffing van leerplicht moeten aanvragen. Ik vond het toch wel heftig/confronterend dat mijn kind niet gewoon naar een school kon ... Mensen verwachten dat wel als ze horen dat je kind 4 jaar is, en heb dat ook vaak moeten uitleggen. Aan de andere kant, naar mijn zoon toe hebben we de dagbehandeling gewoon altijd 'school' genoemd . Veel succes, hopelijk kan je kind grote sprongen maken en straks fijn doorstromen naar een passende plek!