Duizelig, niet lekker etc..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ess85, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hallo,

Ik ben ruim 13 weken zwanger en heb sinds zondag steeds zo'n hoofdpijn, ben duizelig (lijkt af en toe of ik ga flauwvallen) steeds weer zo misselijk met vlagen terwijl het juist wat beter ging sinds ik hier pillen voor heb, en het is ook een ander soort misselijkheid, beetje moeilijk om te omschrijven. En heb ook last van m'n onderbuik en rug, net of ik ongesteld moet worden.

Nu ben ik dinsdag extra bij de verloskundige geweest omdat ik deze klachten heb. Ze heeft een echo gemaakt en alles was gelukkig goed. Wat kan het zijn en wie heeft dit nog meer??

Bloeddruk was trouwens prima, 110/70

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik heb echt geen flauw idee, en heb er ook geen ervaring mee.
    Maar om eerlijk te denk ik dat het dit is: Je bent zwanger, al 13 weken en 2 dagen. Hahaha
    Ik denk dat het dus gewone zwangerschapskwaaltjes zijn. De een heeft hier natuurlijk meer last van de ander. En het kan best zijn dat het met een week zo opeens weer minder word.
    Ik heb steeds kokhals neigingen. En dat terwijl ik helemaal niet misselijk ben, ook niks raar vind ruiken ofzo. Ik rook de appelstroop en begon gewoon spontaan te kokhalzen haha

Ik hoop voor je dat het snel weer over is en dat je je gauw weer wat beter mag gaan voelen:) Heel veel sterkte ermee in ieder geval en ik zal maar lekker rustig aan doen de eerste tijd..

3. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik denk zelf ook wel dat het gewoon zwangerschapskwaaltjes zijn, maar zo vervelend dit. Als ik m'n dochter (bijna 3) op de wc zet dan moet ik daarna gelijk even gaan zitten omdat ik anders bang ben dat ik flauwval. Maar doe het nu ook ff lekker rustig aan. Hoop maar dat ik me snel wat beter voel.

Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap! Je weet het denk ik nog niet zo heel lang of wel? Hoop voor je dat het bij die kokhalsneigingen blijft en niet dat het erger wordt. Misselijk zijn is echt zo erg vind ik. Zelf moet ik elke ochtend overgeven. Heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Heeft ook geduurd tot op de dag van de bevalling dus ik heb nog even te gaan haha.

4. Een onderdruk van 70 kan er echt voor zorgen dat je je soms duizelig voelt. Zeker als je bezig bent, bukt, snel opstaat of van lig naar zit gaat.

Ik zorg ook altijd voor een pakje dextro (druivensuiker) in alle tassen en jassen. Ligt ook overal in huis.
    Zoms kan je suikerspiegel ook snel dalen, de baby eet tenslotte ook mee. Een dextro helpt dan om even verder te kunnen en 'echt' eten te maken.

Bij de oudste had ik trouwens tot ver in de zwangerschap last van misselijkheid (meer wagenziek, niet braken) en een vol gevoel in m'n maag. Kwam doordat m'n maag in de verdrukking zat en steeds bij eten ging protesteren. Het nam acuut af na het indalen.

Bij de tweede (en nu de derde) veel miner last van. Buik staat ook niet zo strak als bij de eerste.

5. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik ga zo maar gelijk even dextro kopen. Wie weet helpt het wel. Vorige week was m'n onderdruk 60, toen had ik nog nergens last van haha, maar misschien is het nu inmiddels ook wel weer lager als 70. Ga het in ieder geval gelijk even kopen. Bedankt voor de tip!

Ik ben bij de eerste ook behoorlijk ziek geweest, ben toen ook opgenomen wegens uitdroging omdat ik er niks in kon houden. Dat heeft tot de 16e week aangehouden. Dus hoop nu eigenlijk ook met 16 weken ongeveer me beter te voelen haha. Ik blijf hoop houden :)

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Groot gelijk..!!! Hoop houden brengt je soms nog wel een heel eind hoor..
    Jeetje wat vervelend zeg.. Ik hoop niet dat ik dat hoef mee te maken. Niet dat ik het jou wel gun hoor.. voor jou natuurlijk ook ontzettend vervelend.
    Dank je wel, klopt ik weer het sinds eergister pas. Dus nog niet zo heel lang. Het is allemaal ook nog ontzettend wennen en heel onwerkelijk moet ik zeggen. Maar we zijn er super blij mee..!!! Dat het nu zo ver mag zijn:)

Ik had ook een keer een te lage onderdruk.. Ook rond de 60 ongeveer.. Tegen mij zeiden ze dat ik wat meer zout moest eten, omdat dat je onderdruk wat verhoogt en ook goed is tegen de duizeligheid.
    Nou weet ik wel dat zout in de zwangerschap niet goed is.. en ook dat zout vocht onttrekt. Dus ik weet niet zeker of het in dit geval ook zo is..

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik denk maar zo, het is voor een goed doel en gaat vanzelf wel weer over. Ik heb het nu in ieder geval niet zo erg als bij de eerste.

Spannend allemaal hoor. En is inderdaad op het begin allemaal heel onwerkelijk totdat je wat meer kwaaltjes krijgt haha, dan geloof je het wel.
    Zie dat je 14 februari je intake hebt, krijg je dan ook gelijk een echo of weet je dat nog niet? Ook altijd spannend, maar wel gezonde spanning! Zo leuk als je voor het eerst het hartje ziet kloppen en je kindje ziet bewegen.

Ik eet eigenlijk heel weinig zout, vind het niet lekker. Behalve zoute drop, daar ben ik wel gek op. En een paar dropjes kunnen ook geen kwaad natuurlijk.

8. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelfde.. en krijg het antwoord "het hoort er bij"
    :) niet dat je daar veel aan hebt..

Ik heb het zelf vooral als ik het warm heb, dus onder de (te) warme douche.. die ik inmiddels onder de 38 graden heb gezet

In een winkel met m'n jas aan

Als ik druk ben, snel buiten adem.. en het daar dus warm van krijg.

Ik ken het vreemde gevoel dus maar al te goed en voel het aan mijn maag dat het er aan zit te komen...
    Sterkte meid!!

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ohh wat vervelend lievebeeb.. En voor jou ook natuurlijk Ess..
    Ik hoop echt dat het snel wat over zal gaan.

Nou de echo daar moet ik nog voor bellen. De verloskundige praktijk in mijn dorp maakt zelf geen echo's, dus daar moet ik ergens anders voor wezen. Maar ze zei dat ik rond de 11 weken een echo zou krijgen.. Wel jammer als het niet eerder kan hoor:( Ik hoopte echt dat het al heel snel zou zijn..
    Ik zou het ook zo graag willen zien, en het hartje willen zien kloppen.. Maar ja, dat zie je ook echt pas vanaf 8 weken denk ik.. Heel spannend!!!!!

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Je hebt er inderdaad niet veel aan, maar het stelt je wel een beetje gerust. Dan weet je dat je niet de enige bent en dat het "normaal" is.

We moeten ons gewoon een beetje rustig houden denk ik, dan zal het vast wel beter gaan. En misschien heb ik wel een griepje onder de leden, want heb ook last van m'n maag.
    Laten we in ieder geval hopen dat we ons snel beter zullen voelen:D

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wat fijn, gedeelde leed.. hihi niet onaardig bedoeld ;)
    Hier ook erg duizelig en t word snel zwart voor m´n ogen als ik erg moe ben..
    Maar ik weet hoogstwaarschijnlijk de oorzaak wel, toen mijn bloeddruk n paar weken terug werd gemeten had ik 120/50, en een onderdruk van 50 is toch laag. Maandag weer opnieuw meten, ben benieuwd!

12. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    is een onderdruk van 70 laag? ik heb dat altijd rond dat getal..soms 75 soms 60 en vk zegt dat het altijd goed is... heb ook geen last van flauwtes ofzo..
    Ik heb geen flauw idee van bloeddrukwaardes hoe dat in elkaar zit hoor..
    had gister 130/70 is dat laag? vk zegt goed!

@ts..heb je al een keer je hb laten meten? misschien is die wel te laag? en heb je ijzer tekort/bloedarmoede..

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik heb een paar keer mn bloeddruk laten meten.. En de meeste keren was het bij mij 120/80 en dat was goed, zoals het hoort. Maar volgens mij is 75 á 70 ook nog goed genoeg hoor.. Denk dat 60 al aan de lage kant is, en 50 écht te laag..

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja volgens mij ook hoor! had het op internet net opgezocht en bovendruk moet tussen de 100 en 140 zijn en onderdruk tussen de 60 en 80..bij een gezond mens...daaronder is te laag...dus lijkt me 70 perfect toch?

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Normaal gesproken is een onderdruk van 70 ook goed. dit heb ik normaal ook altijd. en inderdaad 50 is wel heel laag. Dan zal dat zeker de oorzaak zijn bij jou Blondi. En misschien ook wel bij mij, weet niet hoe hoog/laag m'n bloeddruk momenteel is. Kan met de dag veranderen.

@Friesland90
    Hoop echt voor je dat je een echo krijgt. Is ook een fijn gevoel om te weten dat alles goed zit. En erg leuk natuurlijk :)

Hebben nog meer mensen trouwens last van het gevoel dat je ongesteld moet worden? Ik heb het de hele dag door. Onderin m'n buik en ook in m'n rug. Vervelend gevoel!

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ja dat ongesteldheidsgevoel hoort er echt bij hoor op die termijn..
    Maar die duizeligheid hoeft niet perse met je bloeddruk te maken te hebben hoor...alles gaat veranderen natuurlijk dus je bent ook heel moe waardoor je ook een beetje duizelig kan worden...je maakt ook meer bloed aan etc..
    weet dat ik rond die termijn echt extreem moe was..kon bijna staand slapen haha... probeer jezelf eraan toe te geven..en toch af en toe een tukkie doen s middags...enige wat helpt..

17. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Klopt inderdaad, ben ook heel erg moe. Het probleem is alleen dat ik smiddags niet kan gaan liggen omdat ik nog een kleintje van bijna 3 rond heb lopen. En zij slaapt nooit op de dag helaas. Ik probeer wel wat vroeger naar bed te gaan tegenwoordig.

18. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hier ook hetzelfde in het begin van de zwangerschap (beide) het gebeurde mij zelfs dat ik echt helemaal flauw viel op de 9maandenbeurs nog wel.

Bloeddruk was toen allemaal prima, nu is hij aan de lage kant niet zorgwekkend, maar wat mijn verloskundige me bij de eerste al aanrade was Spirulina, dit geeft meer energie en stimuleert je bloedsomloop, mag je gewoon nemen tijdens de zwangerschap, de pillen zien er alleen niet zo lekker uit, beetje zwart achtig, te koop bij kruitvat.

Anders vraag je vlos er maar eens na.

Dit gevoel wat je hebt hoort er gewoon bij, bij het zwanger zijn.... helaas. Bij mij ging het over, nu naar het eind toe komt het weer terug.

Misschien een tip als je het zou willen kopen bij kruitvat, kun je meteen vitamine D en K meenemen (mits je BV gaat geven, dit moet je er dan bij geven) als je nu namelijk 2 producten haalt, krijg je de 3e gratis van alle supplementen....

hier trouwens ook nog een kleine rondlopen alleen wat jonger 14 maanden, probeer nu wel te rusten als ze de middagslaap doet, alleen lukt ht mijzelf niet echt om dan iets te slapen.

19. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Jeetje zeg, flauwvallen op de 9maandenbeurs is ook niet echt een pretje. Ik moet zeggen dat het duizelig zijn nu wel iets minder is. Heb alleen nog zo'n last van m'n onderbuik. Blijft gewoon de hele dag aanhouden, doet zelfs een klein beetje pijn.

Is die spirulina van een bepaald merk of gewoon kruidvat merk? Ik heb waarschijnlijk ook vitamine D nodig dus dat komt dan goed uit haha.

Ja als je wil slapen dan krijg je de kans er niet voor en als wel de kans krijgt lukt het niet. Maar gewoon even een uurtje liggen is ook al goed. Dan rust je tenminste.

Deel Deze Pagina