welk matras 90x200 dreumes

Discussie in 'De lounge' gestart door JosieJ, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosieJ

    JosieJ Niet meer actief

    Nu wij gaan verhuizen willen we graag voor onze dochter van 1,5 alvast een groot bed met uitvalbescherming op haar kamer neerzetten.
    Nu moeten we dus ook op zoek naar een matras... maa er is zoveel keus.... Mijn vookeur gaat denk ik uit naar koudschuim omdat dit toch wel als beste wordt aangegeven... MAAR ik lees overal bij reacties en ervaring dat de matrassen zo hard aanvoelen... Mijn dochtertje is nog maar 12 kilo dus ben ik bang dat het matas al snel te hard aanvoelt... maar ik wil natuurlijk wel een matras dat goede ondersteuning biedt... Welke matras hebben jullie? Ik zat trouwnes te denken aan max.200 euro.. is dit reeel?
     
  2. LadyLaila

    LadyLaila Bekend lid

    31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik heb matras van mijn zoontje uit de ikea Het bevalt hem goed hij is 15 kilo. Is niet duur en ik ben er tevreden over.
     
  3. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0

    Hier precies hetzelfde :D
     
  4. mamootje

    mamootje Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Wij hebben allemaal pocketvering matrassen. Wij zelf, ledikant en nu sinds een week in haar juniorbed
     
  5. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn kinderen slapen op goede boxspring matrassen. Ik had net een jaar nieuwe matrassen ( voor max 80 kg) toen we toch een heel nieuw bed kochten. Hun hebben nu de matrassen en mijn dochter vind ze veel lekkerder liggen als haar oude ikea matras.
     
  6. ikkie124

    ikkie124 Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    ikea.
     
  7. Pickle

    Pickle Fanatiek lid

    7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Wij hebben twee weken geleden voor onze peuter een pocketveringmatras gehaald, de Easy Pocket van de ßeterßed voor 100,- Beste koop volgens de onsumentenbond. Werd ook nog gratis bezorgd.
     
  8. La Palma

    La Palma Fanatiek lid

    24 mei 2010
    2.721
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook een matras bij Ikea van rond de €100 ( iets hoger volgens mij ) naam weet ik niet
     
  9. Porsche

    Porsche Niet meer actief

    Wij hebben bij beter bed een kinder matras gekocht 90x200 boor 50 euro meen ik.. Als mijn man en ik erop in slaap vallen slapen we nog beter als in ons bed Waahahahahaha
     
  10. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wij hebben hier ook een matrasje van de Ikea voor onze dochter en voor onze zoon (ledikant) van de Kwantum.
     
  11. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wij hebben een 1pers koudschuim matras van de wehkamp op ons logeerbed,ik ga daar wel eens liggen als manlief snurkt.
    en ook weleens bij zoon op kamer gelegen als hij ziek was.
    in het begin dacht ik wat #%&&&***ding,maar hij moet even ingelegen worden en hij ligt echt heerlijk!!!!
    echt een aanrader hij was geloof ik rond de 100euro
     
  12. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    oohja wijzelf hebben van de ikea maar die zijn wat duurder die van mij rond 250 en manlief rond de 140 geloof ik maar dat zijn echt hele dikke.
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik vind het niet nodig om zo vroeg al een duur matras te open. Ze wegen nauwelijks wat en matrassen moeten toch sowieso om de 8 a 10 jaar vervangen worden. Dus tegen de tijd dat ze 9 a 10 jaar is en zwaarder word, krijgt ze een duurder en beter matras die ee voor een groter gewicht bedoelt is. Hier ook een matras van de ikea. Was onder de 70 euro. Heb ik zelf ook op mn bed en voldoet prima, zeker voor lichtere mensen.
     
  14. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Koudschuim schijnt niet zo prettig te zijn als je snel zweet...
    En idd vanaf 40 kilo meen ik ( heb me er destijds over in gelezen omdat ik ook een ander kindermatras zocht)
    Ik zelf heb uiteindelijjk gekozen voor een polyetermatras omdat we niet zulke goede ervaringen hadden met een pocketvering. Goedkoper dan koudschuim en pocketvering, maar als je kijkt naar de sg kan je toch een passend, kwalitatief goed matras krijgen. Hoe hoger de sg, hoe steviger. Voor een jong, licht kind voldoet een matras met sg 25 ip al prima. Zelf zijn we voor sg 40 gegaan, zodat ie nog iets langer mee kan gaan. En ook voor een goede bedbodem gegaan. En wat hier al eerder werd genoemd: tegen de tijd dat het matras aan vervanging toe is, kunnen ze zelf ook beter aangeven wat ze prettig vinden liggen.
    Oja, en die van ons bij een beddenspeciaalzaak gekocht en was zo'n 100 euro. Die van ikea hadden we ook naar gekeken, maar vond ze nog best aan de prijs. En ja, je krijgt er 25 jaar garantie op, maar moeten ze ook niet vervangen worden na 10 jaar?
     
  15. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik heb een matras bij babypark gehaald. Was in de sale voor uiteindelijk 90 euro... Hij is niet hard maar ook weer niet heel zacht.
     
  16. JosieJ

    JosieJ Niet meer actief


    Dat verhaal over die sg had ik inderdaad ook al gelezen. Wat ik me wel afvroeg daarover... ze geven aan hoe meer sg hoe beter de ondersteuning, maar wordt het matras daar ook niet harder van? Ik zag ook een matras van 40 sg namelijk maar is dat niet keihard voor zo'n kleintje?
     
  17. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.317
    916
    113
    Wij hebben een matras bij de aldi gekocht toen ze die daar hadden en zoonlief klaagt niet dus het zal goed zijn :D
     
  18. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ja, klopt. sg 25 zou ook alleen voor kindjes of als logeermatras geadviseerd worden. Ik vond sg 40 uiteindelijk nog wel mee vallen qua hardheid, het is ook een soort polyeterschuim wat er om heen zit.
    Op deze site staat best nuttige info, ook over andere soorten matrassen:
    Fabrieksmatrassen: van fabrikant naar klant met minimaal 70% korting!
     
  19. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben een boxspring met pocketveermatras voor haar gekocht, die staat nog op zolder, ik aug gaan we haar kamer omtoveren tot een hello kitty kamer en mag ze gelijk op haar nieuwe bed slapen. ik ben benieuwd hoe dat gaat
     
  20. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Voor de kinderen hebben we een schuimmatras van Ikea voor rond de 50 a 60 euro. Dit is echt een prima matras voor hun gewicht.. En ongelukjes zijn dan niet zo erg;)

    Pas als ze wat zwaarder gaan wegen, (zo rond de pubertijd) zal ik echt een goed ondersteunend matras kopen. Als ze nog zo licht zijn is dat echt niet nodig. Daarbij zwerven ze nog aardig door hun bed, dus die ondersteuning in de meeste duurdere matrassen zijn dan ook helemaal niet relevant..
     

Deel Deze Pagina