Momenteel werk ik in de reiswereld. Heb hier een studie voor gevolgd (HBO) en heb zo'n 8 jaar werkervaring. Omdat het zwaar onderbetaald is, en dat me steeds meer frusteert, wil ik graag uitkijken naar iets geheel anders (ik weet dat het een moeilijke tijd is...maar ik heb geen haast). Ik vraag me af wat ik met mn opleiding en ervaring zou kunnen doen. Het liefst een backoffice functie, meer (financieel) administratief gericht. Heeft iemand iets soortgelijks gedaan, dus vanuit de reiswereld iets heel anders gaan doen? En wat ben je gaan doen (en bevalt het)? Ik zou me eventueel ook graag willen omscholen, maar ik heb geen idee wat ik dan zou kunnen gaan doen.
Niet vanuit de reiswereld, maar ik ben van vormgever naar backoffice medewerker gegaan. Werk nu in de relatiegeschenken en kerstpakketten en ik vind t fantastisch!! Ben heel simpel begonnen, zo'n 6 jaar geleden. Ordertjes invoeren, telefoon opnemen, dat soort werk. Nu doe ik klantbezoeken, stel pakketten samen, maak offertes, calculaties, het hele logistieke traject... Ik vind t fantastisch!! Maar om op dit punt te komen ben ik echt onderaan begonnen, want ik moest meer leren dan ik dacht. 6 jaar geleden was de markt natuurlijk een stuk beter en kreeg je sneller een kans als je geen ervaring had. Dat zal nu heel anders zijn...
Ja, wat zou je willen doen? Bij mij werken (werk bij een bank) er ook genoeg collega's die een hele andere vooropleiding hebben. Bij mijn man ook trouwens (IT). Veel hebben daar helemaal geen IT (voor)opleiding gedaan. Inderdaad, wat Debster2009 ook zegt, je zal simpel beginnen maar binnen sommige bedrijven kun je heel snel verder groeien.
Ik heb er nooit in gewerkt maar wel de studie gedaan. 4 jaar terug afgestudeers en ben bij de backoffice van een zorgverzekeraar gaan werken. Ben inmiddels wat treetjes omhoog gegaan maar t bevalt me uitstekend!
Hier ook een toeristische opleiding gedaan, op reisbureau gewerkt en stewardess geweest en daarna de P&O kant op gegaan. Eerst via een combibaan secretaresse/mw-er HR en toen doorgegroeid door via het bedrijf een HBO opleiding HR te doen. Een keuze maken wat je wil is dus belangrijk en dan kijken of je je kunt laten omscholen. Succes met de keuze. Groeten Cindy
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te weten wat er allemaal mogelijk is. Ik wil uiteindelijk meer back office / administratief / secretarieel gaan doen. Ik ga eens rondkijken en orienteren