Mijn zoontje is nu 2 weken oud en heeft allemaal pukkeltjes op zijn buikje. Het zijn net mini-puistjes. Hij heeft ze verder nergens. Ik smeer hem iedere dag in met Weleda iedere dag olie, omdat hij zo'n droog huidje heeft en ook omdat we het allebei heerlijk vinden Hij heeft de puistjes niet op zijn armpjes en beentjes (die ik ook insmeer). Is dit nu de babyacne die ontstaat door mijn hormonen (ik geef borstvoeding) of is het toch een mogelijke allergische reactie op de olie? Ik dacht dat de acne met name in het gezichtje 'hoort' te zitten maar daar heeft hij het niet. Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt
Ik denk babyacne, mijn zoontje heeft het ook (en een beetje pukkeltjes op zijn gezicht, maar die zijn doorzichtig zeg maar). Mijn zoontje is nu ook 2 weken en heeft het alleen op zijn borst. Weet niet of het aan de borstvoeding ligt, want dat geef ik niet. Maar het schijnt normaal te zijn zegt het cb en gaat vanzelf weer over met een maand of 3 (of eerder natuurlijk). Zitten er echt van die witte kopjes op? Als je twijfelt zou ik wel even bellen of naar het weeguurtje gaan.
Het is inmiddels ook alweer minder. Ik dacht dat het alleen op het gezichtje kon zijn maar blijkbaar ook op andere plekken. Heeft te maken met de hormonen van de zwangerschap en niet van de bporstvoeding (is een soort fabeltje geloof ik, heb even gegoogled). Ga voorlopig maar uit van acne en we zien het vanzelf verdwijnen
ja heeft mijn zoontje ook paar weken gehad, is van de melk..hij heeft heel soms nu nog wel es een enkele...droogt idd meestal zelf uit, asl je er niet aan komt...soms kotm er wit uit.. hij had er altijd een paar op zn jukbeenderen, vond het wel schattig...