Hallo, Welke maat slaapzak heeft jullie kindje van een jaar of 2 a 3? Ons zoontje (15 mnd) heeft nu een zomerslaapzak in maat 90. Die past prima. Alleen nu wil ik er graag nog eentje bij hebben. Welke maat is nu handig om te nemen met in gedachten dus dat ik die slaapzak dan volgend jaar ook nog zou kunnen gebruiken... Zou hij dan ook nog in een maat 90-slaapzak passen? Of moet ik echt eentje van 110 nemen? Die vind ik nu nog zo groot eigenlijk... 8) Groetjes, Hanna
Anouk slaapt al bijna 1 jaar zonder slaapzak. We zijn ermee gestopt niet lang nadat ze in een peuterbedje ging slapen. Over +/- 2 maanden wordt ze 3 jaar en ze heeft er nooit moeilijk over gedaan. Maar om antwoord te geven, het slaapzakje wat ze toen had was volgens mij 90cm, ik wilde toen nog een grotere kopen, maar dat bleek dus niet meer nodig. Liefs, Duveldraakje
Als je tussen de 2 en 3 jaar nog een slaapzak wilt gebruiken zou ik voor de 110cm gaan. Maar ook hier bij 2,5 jaar naar kinderbed gegaan en toen geen slaapzak meer aangedaan. Hij heeft daarvoor nog wel een tijdje een 110cm slaapzak aangehad.
Wij zijn toevallig twee weken geleden gestopt met de slaapzakjes nu gewoon een pyjama. Maar ik zou voor 110 gaan.
Mijn jochie van dik 2,5 is nu 96 cm. Redelijk gemiddeld geloof ik. Dus een 90 slaapzak zal niet meer lukken. Maar ons jochie is vorige zomer (bij zo'n 21 maand) uit de slaapzak gegaan. Hij had een paar keer gespuugd, dus al zijn slaapzaken vies. En zonder sliep hij ook prima. Daarna dus niet meer de slaapzak gebruikt.. En met 2 jaar is hij naar een peuterbedje gegaan. En onder een gewoon peuterdekbed.
Teun ligt snachts nog in een slaapzak en heeft maatje 110 aan. weet ook dat er sites zijn die ze op kleding maat verkopen dus dan kan je nog groter gaan Teun heeft alleen maatje 70 gehad en daarna gelijk naar 110 gegaan...had de onderkant dubbel geslagen met drukknopen vast gemaakt.
Bedankt voor jullie antwoorden. Uiteindelijk heb ik toch maar eentje van 90 gedaan.... Er was maar 1 slaapzak met lengte 110 die ik mooi vond, maar erg jongensachtig. En ik wilde nu graag een neutrale, zodat je die eventueel later nog bij een meisje ook kunt gebruiken. Hoogstwaarschijnlijk heeft ie idd. volgend jaar geen slaapzak meer nodig. Ik vraag me dat nu namelijk ook wel eens af. Hij slaapt zo keurig onder zijn dekentje. Dus vandaar. Groetjes, Hanna
Vanaf het peuterbedje met 2 jaar geen slaapzak meer aangedaan. Als ze zelf het bed uit kunnen,dan vind ik dat een beetje link.
We hebben net toevallig afgelopen nacht een keertje zonder slaapzak geprobeerd, maar Jesse (net twee) lag tot twee keer toe helemaal bloot (nouja, wel in pyjama dan). Dus vanavond toch maar weer de slaapzak aan gedaan. Ik heb er trouwens zelf een paar genaaid. Kun je ze net zo dik/dun, lang/kort, breed/smal maken als jezelf wilt.
Kyra heeft sinds ze 2 jaar is geen slaapzak meer aan, ze gign toen over naar een 1 persoonsbed en toen ook meteen zonder slaapzak.