hoi meiden, Wie heeft er ervaring met een sleepyhead? Ik ben erg benieuwd hoe dit bevalt? Ik zit nog in dubio of ik een chicco, tutti Bambini cozee of een sleepyhead zal nemen.
Ik vind de sleepyhead zelf mega duur en heb daarom een alternatief gebonden. Exact zelfde maat en zelfde systeem En bescherm hoes https://www.bol.com/nl/p/baby-shower-cadeau-baby-matras-slaapnest-babynest/9200000081346218/?suggestionType=browse Misschien heb je hier iets aan. De andere slaapnestjes vind ik persoonlijk vaak armoedig eruitzien
En gebruiken jullie t ook voor de nacht in bed om in te slapen voor de kleine (tussen in)? Zo werd t mij geadviseerd te gebruiken in de winkel ipv bv een co sleeper maar nu zeggen ze bij de kraamzorg; 'De kraamverzorgende werken volgens de richtlijnen van consument en veiligheid en adviseren ook geen babynestje te gebruiken, van welk merk dan ook. De randen zijn zo dik dat het niet voldoende zuurstof doorlatend is, dan zou het een enkele katoenen stof moeten zijn.' Dus denk er nu aan om t toch bij een co sleeper te houden. Ondanks dat ik denk dat het op de website van consument en veiligheid niet specifiek over de sleepyhead gaat wat volgens mij juist is gemaakt zodat de baby kan ademen mocht ze zich draaien.
Klopt, veiligheidsexperts raden de nestjes af ivm verstikkingsgevaar. In een wiegje mag je de randen niet bekleden (moeten luchtdoorlatend zijn) en zo'n nestje is precies het tegenovergestelde. Ik ga er toch geen kopen dit keer...
Nee zeker niet voor slapen tussen in gebruiken. Dan zou ik co sleeper Gebruiken. Ik wil het gebruiken voor in de box, Op de bank, visite, ochtend voeding, etc. Net even wat extra geborgenheid