Ik ben op zoek naar een matrasje voor een ledikantje. Nu valt het me op dat de prijzen zo enorm varieren, van 29 euro tot 200. Heeft iemand tips waarop ik moet letten?
Ik heb afgelopen weekend een ledikantje gekocht en gelijk ook een matras. Ik werd goed voorgelicht door de verkoper van BabyMax. Degene waar wij voor hebben gekozen kost 189 euro. Zaken waar je goed op moet letten zijn bijvoorbeeld het materiaal van het matras, is de hoes wasbaar, ademt het matras, hoe lang gaat ie mee? Moet je hem vaak keren? Dat soort zaken. Ik zou me als ik jou was gewoon eens goed laten voorlichten in een babyzaak. Succes!
Ik heb een Aerosleep matrasje van 150,- gekocht. Kijk anders eens op die site, bij mij kwam deze het beste en veiligste over.....
Wij hebben ons ook laten inlichten bij de betere zaken, maar hebben uiteindelijk besloten om gewoon een binnenveringsmatrasje bij de IKEA te kopen. (De ikea komt altijd hartstikke goed uit de matras testen van de consumentenbond) en ze konden ons bij de dure zaken niet echt vertellen wat nou het verschil was tussen een ikea binnenveringsmatras en een babywinkel binnenveren matras. Uiteraard wel tussen de verschillen van matrassen, binnenvering, schuim etc. Wij hebben er wel voor gekozen om een aerosleep dekmatras te kopen, zodat het wel ademt mocht ze zich omdraaien en op haar gezicht komen te liggen. Ze konden mij iig niet uitleggen waarom ik een super duur matras moest kopen voor een kindje wat nog niet zoveel weegt en over 2 jaar (ongeveer) uit het ledikantje gegroeid is. Denk dat je zelf moet bepalen waar je hoeveel geld aan uit wil geven en je idd eens goed in te laten lichten bij de babyzaken en ook bij de ikea. Daar hebben ze ook verschillende (prijsklasses) matrassen.
Ook wij hebben een matras van de ikea. Volgens mij een prima matras en stukken goedkoper. Het matras voldoet ook aan alle veiligheids eisen. Dus waarom 150 euro betalen, als 50 euro ook kan
ik schrok al eventjes toen ik de prijzen hier las.. als Ikea echt goede matrasjes heeft dan weet ik wel waar ik naartoe ga voor het matras!
Ik ben voor een aerosleepmatras gegaan, 150 euro... Maar ik was hoe dan ook al van plan om de aerosleep-hoes in gebruik te gaan nemen (á 70 euro per stuk)... Voor een beetje redelijk matras van zelfs de IKEA ben je toch ook al snel zo'n 60 euro kwijt, dus dan kwam ik bij elkaar alsnog aan het bedrag waar ik nu een volledig aerosleepsysteem voor aan heb geschaft.
Dat wist ik dan weer niet, ik dacht in Barendrecht ook duurdere gezien te hebben. Vooralsnog; laat je gewoon goed informeren, en kies voor het matrasje waar jij een goed gevoel bij hebt. Zelf ben ik verschillende zaken afgeweest, waaronder inderdaad IKEA... Maar bij veel zaken moest ik helaas concluderen dat ze maar weinig wisten te vertellen over het verschil tussen de matrassen, en de effecten van bijv. materiaalgebruik. Uiteindelijk wist Burgerhout Rotterdam me wel te overtuigen.
Toen wij het babykamertje gingen uitzoeken bij babysuperstore, werd ons ook zo'n onwijs duur matrasje van 150 euro aangepraat. Terwijl we daar kwamen voor het kamertje, en nog niet voor een matras. Ik heb toen ook vriendelijk bedankt, omdat ik me eerst nog zelfstandig verder wil oriënteren op een matrasje. En ik ga daarbij nooit af op het advies van één verkoopster, die duidelijk alleen maar wilde verkopen. En toen durfde ze ook nog te zeggen dat we maar beter geen klamboe konden kopen en in plaats daarvan een iets duurder matrasje moesten nemen (wij hadden vlak daarvoor namelijk gezegd dat zo'n klamboe boven het ledikantje zo mooi staat). Dat vond ik zó brutaal Alsof wij die klamboe belangrijker vinden dan een goed matras voor ons kind. Ik voelde me meteen een ontaarde moeder Dat aerosleep systeem klinkt wel goed trouwens...
Ik heb me thuis al goed georienteerd op matrasjes, gezocht en gelezen en was eigenlijk al overtuigd van de Aerosleep....... Bij Babydump gingen we de kamer bestellen, zij vroeg of we ook een matrasje nodig hadden. Zij heeft ze allemaal duidelijk uitgelegd en de Aerosleep kwam het beste op me over. Vervelend als mensen je echt overduidelijk iets willen aansmeren, daar hou ik helemaal niet van.
Wij zijn bij babypark geweest en idd een aerosleep dekmatras is ongeveer 60 euro, maar omdat we daar onze kinderwagen en nog wat meer dingen hebben gekocht, kregen we op alles een korting van 15%. Duurste ikea matras van 35 euro erbij en voor nog geen 90 euro een soortgelijk systeem als het aerosleep matras. Voor het geld wat we 'over' hebben, hebben we ook nog een klein aerosleep dekmatrasje voor in de kinderwagen gekocht, zodat ze ook daar veilig slaapt. En nog wat andere dingetjes. Dus een beetje rondshoppen kan zo zijn voordeel hebben!