Slaapzak of dekentjes???

Discussion in 'De babyuitzet' started by linni, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linni

linni Lid

Feb 18, 2009
    14
    0
    0
    Ik las dat het ook goed is om baby's in een slaapzak te laten slapen. Kan ik dat gelijk doen vanaf de geboorte. Of moet ik toch nog lakentjes en dekentjes aanschaffen?
    Ik het gevoel dat ik dan dubbel koop.
    Wat kan ik nu het beste aanschaffen?

groetjes Linni

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik lees even mee, heb 2 slaapzakjes en ook dekentjes en lakentjes, maar weet niet goed hoe ze het beste te combineren..

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Tegen ons werdt gezegd dat je het beste enkele weken kan wachten met slaapzakjes en eigenlijk heb je ze ook pas nodig als ze niet meer onder de dekentjes blijven liggen.

Sommige blijven altijd netjes onder het dekentje liggen maar die kleine van ons blijft er nooit onder liggen ;). Wij zijn met ongeveer 2,5 maand over gegaan op een slaapzakje.

Aangezien Jamila een echte kou kleun is gebruiken we nu een slaapzakjes en stoppen we haar dan alsnog lekker in met een lakentje/dekentje maar vaak kruipt ze snachts helemaal onder de deken vandaag.

4. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik zou denk ik ook gewoon een dekentje over het slaapzakje heen leggen..

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Ik ook, zeker als het een dun slaapzakje is en vooral in de winter. Wij hebben dekentjes en slaapzakken aangeschaft. Heb wel gewoon dunne slaapzakken.

6. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik heb een wat dikkere slaapzak, maar die is ook iets groter. Dus lekker voor de winter.
    Voor de zomer, een kleine dunnere slaapzak.. maar wel lekker gevoerd (katoen met iets van voering erin). Hier gaat een dekentje overheen afhankelijk van de warmte.. Is het koud een dekentje, is het warm een lakentje ofzo..

Tenminste dat dacht ik zo.. weet niet of het handig is.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Zo doen wij het al sinds Jamila in de slaapzak slaapt, 7a8maanden dus.
    De eerste weken/2maanden is een slaapzak over het algemeen gewoon nog heeeel groot voor zo'n klein mensje ;)

8. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Het zomer slaapzakje is wel lekker klein, dus misschien kan ik die ook echt in de zomer gebruiken hahaa

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    het is meer het hoofdgat zeg maar wat behoorlijk groot was ;)

Althans wij hadden het geprobeert met de eerste week en dat was geen gezicht :p. Maar een maandje later paste het al beter en anders zou je eventueel heeft hoofdgat iets kleiner kunnen maken door het aan beide kanten vast te naaien.

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Mijn dochter lag met 1 week oud al onder haar dekentje. Doodeng vond ik het. Dus toen heb ik meteen een slaapzak gekocht. Bij hema hebben ze een hele kleine waar een baby ook niet met zijn/haar hoofdje in kan.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik kreeg laatst een lip van een vriendin : als je een langere slaapzak koopt kan je de onderkant van de slaapzak onder het matrasje stoppen en kunnen ze er dus niet vandoor kruipen... ik ga t denk ik wel proberen (als ik een lange slaapzak heb gevonden met kleine arm en hoofd gaten)

12. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik heb een kleintje van de HEMA. las net dat die goed zijn haha.
    Een iets grotere die je kan verstellen van 70 naar 90 cm.
    Dus die zou eventueel onder het matrasje kunnen.
    Hmm.. goede tips!

13. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Een slaapzakje heb je pas "nodig" als blijkt dat je kind niet onder de dekens blijft liggen. Hier gebeurde dat toen ze iets meer dan drie maanden oud was. Als ze de dekens van zich aftrapt, vinden we haar 's ochtends helemaal schuin in d'r wiegje en dat ziet er niet zo comfortabel uit.

In het begin sliep ze gewoon in de kleertjes onder een lakentje en twee dekentjes. Tegenwoordig heeft ze een pyjama'tje aan en ligt ze in een zomerslaapzak, met een lakentje en een dekentje er overheen. Omdat ze wat meer "vast" ligt in die slaapzak, blijft het dekje nu wel liggen.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee ging al heel gauw over in een slaapzak omdat ze niet bleef liggen.. Heb dus 3 dure dekens in de kast liggen en tig lakentjes die ik amper gebruik. Ik zou wel een deken kopen maar niet meteen een stuk of 3 ;)

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb maar alvast van alles wat klaarliggen... lakentjes en dekentjes, maar ook vast een slaapzakje gekocht. Mij lijkt die ik heb heel fijn; is de kleinste maat van Koeka en van tricot, lekker zacht maar toch niet te benauwd voor de zomer.

http://www.trappelzak.nl/koeka-baby/art ... &artid=993

Share This Page