Hoi, Heb net een heel leuk setje gekocht (wit voor de zekerheid) en lijkt me leuk om die als 1e pakje aan te doen strakkies als de kleine geboren is, met name ook door de tekst die eropstaat. Dus ik dacht neem maar mt 50 (ook van het mutsje en soort sok/slofjes)... Is misschien wel verstandig om nog een setje iig uit te kiezen in mt 56 denk ik? Hoe doen jullie dat? Of zien jullie tegen die tijd gewoon wat je als eerste aan doet? Ik weet dat ik op tijd ben maar kon het niet laten hangen Groetjes Miracle.
ik heb ook gewoon maat 50 toen gehaald voor mijn kleine meid. maar heb later voor de zekerheid nog een pakje maat 56 gehaald met alles erop en eraan slofjes, sokjes, mutsje, rompertje,broekje, shirtje. die heb ik beide mee genomen naar het ziekenhuis. uiteindelijk kon ze toch maat 50 aan. maar ze was al 51 cm ! dus dat zat net goed. toen heb ik paar weken later gewoon die maat 56 aan kunnen doen. bij mij stond ook op de uitzetlijst dat je 2 maatjes moest halen om mee te nemen naar ziekenhuis of klaar moet hebben leggen thuis voor de kleine.
Wij hadden maatje 50 en 56 mee. Maar goed ook, maatje 50 heeft die kleine van ons niet aangehad. Daar was hij meteen te groot voor. Dus zou van beide maatjes iets meenemen.
Bedankt voor je antwoord! Was idd even aan het twijfelen welk maatje ik zou nemen en om nou het zelfde setje in 2 verschillende maten te nemen is ook weer zonde! Maar kom vast wel meer leuke setjes tegen en dan neem ik er idd nog een mee naar het zh in maat 56 voor de zekerheid!
Ik had ook pakjes en kleertjes in maat 50 en 56. Maar bij de geboorte bleek ze zo klein, dat ze er in het ziekenhuis een model in maakten m.b.v. afplaktape, anders verzoop ze er in . Papa moest dus nog snel maatje 44 kopen. Ze was pas bij een half jaar 56 cm, maar toen pastte die pakjes met van die voetjes er aan nogsteeds niet. De verhoudingen van een pasgeboren baby en die van een half jaar zijn totaal verschillend (verhouding benen/romp), dus ze droeg altijd losse broekjes en shirtjes. Dus die pakjes heeft ze uiteindelijk nooit aangehad... Maar de zoon van mijn collega was 62 cm bij zijn geboorte, dus die had ook niets aan maat 50 en 56 ...! Kortom, niet te veel kleren vooraf kopen. Zie eerst maar eens wat het wordt en wat je fijn vindt. Mocht je al weten of het een jongen of een meisje wordt dan scheelt dat ook. Meisjes zijn meestal wat kleiner, al was mijn buurjongetje ook maar iets van 47 cm.
Wij verwachtten bij de 1e al geen kleine baby, dus had alleen maat 56 gekocht. Zelfs dat pakje was eigenlijk al aan de krappe kant, want mijn dochter werd bij 40w+3d geboren met 56 cm en 4700 gram! Ook het gewicht is dus van belang... Bij de 2e weer alleen 56 meegenomen, omdat het ook een grote baby zou zijn. Zij is bij 38+3 gehaald met een geplande ks en was toen al 52 cm en 3910 gram. Zij heeft maat 56 dus wel aangehad, maar 50 had ook niet zomaar gepast (sommige dingen wel, andere niet) Neem maat 50 en 56 mee, dan zit je toch over het algemeen goed!
Hier hetzelfde als Agatha. Hadden allemaal leuke pakjes in maat 50 ook jasjes enzo. Bleek ze behoorlijk in te verzuipen. Was denk ik wel lekker warm onderweg naar huis haha. Ze past sinds een week pas echt goed in maat 50.
Mijn pakjes zijn allemaal 50-56. Ik weet nog wel bij de eerste dat het mooiste pak waarin hij thuis kwam al snel weer uit was... Hij zat helemaal onder de vernix en voordat het bezoek kwam is hij in bad geweest en ging dat mooie setje echt in de was. Ik heb voor deze dame dus twee setjes om uit te kiezen.. Een voor na de geboorte en de ander voor na het wassen en als het bezoek komt
Ik had 1 setje mee, en deze was in de maat 56. Was nog wel iets ruim, maar kon prima. Onze dochter was qua lengte en gewicht verder heel gemiddeld!
ik had maatje 50 vor mijn dochter maar daar verzoop ze in, uit eindelijk maatje 38 moeten kopen en later 44. ze was 45 cm en 2440 gr, dus niet zo heel groot
Ik heb nu een setje in maat 56 en 62. Mijn moeder riep al dat mijn broer en ik nooit in maar 56 hebben gepast: dat was te klein. Ik zit nu toch te twijfelen of ik nog een pakje maat 50 erbij moet halen. Onzin, zegt m'n moeder. Als je een kleiner kindje krijgt dan bel je maar en dan koop ik wel wat voor je. Lief bedoeld, maar dat wil ik niet. Ik wil mijn kind gewoon gelijk in passende (door mijzelf gekozen) kleding mee naar huis nemen! Oké, twijfel opgelost: ook nog een pakje maat 50 erbij dus. (Alsof ik het erg vind om babykleertjes te kopen...)
Ik heb geen pakjes in maat 50. Wel eentje waar 50-56 in staat en verder alles groter, dus 56 en 62. Wij waren allebei erg flink en onze knulletje ligt nu ook al voor op de groei. Mocht het zo zijn dat 56 net te groot is dan vouwen we de mouwen en de pijpjes wel om
Ik had ook 2 pakjes mee, 1 50 en 1 56... Heb daarna nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen dus man en moeder namen elke dag een leuk setje mee....
bij alicia hadden we maat 50 en 56 bij en droeg uiteindelijk maat 50. dochter was 46cm en 3160gr bij nando hadden we 46 en 50 bij omdat we wisten dat het een kleintje zou worden. hij kreeg maat 46 aan en dat was uiteindelijk nog wat te groot. 44cm en 2740gr
ik had een pakje 50 en 56 mee. beeb werd geschat op 7 pond... beeb was uiteindelijk bijna 9 pond, maar paste nog mooi in maatje 50 hoor. Alleen zou ik voor de volgende voornamelijk 56 kopen denk ik. maar die eerste dagen paste ze echt nog heel mooi in 50
mijn zoontje was bij de geboorte 2600 gram en 47 cm, ik had maatje 50 en 56 meegenomen , hij verzoop in maatje 50, dag later maar een paar kleinere pakjes gekocht, toen hij 3 maand was ging hij naar 56, en toen hij 4 maand was naar 62 en vanaf toen ging het heel snel
ik zou een 50 en een 56 mee nemen. Onze kleine man was 56 te groot dus was blij dat ik een maatje 50 bij me had. Mijn moeder zei trouwens ook dat wij meteen 62 aan hadden. Maar hij ging dus in 50. Dus niet naar moeders luisteren . En is nooit verkeerd om teveel kleertjes mee te nemen. Wij moesten namelijk ook 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven. Dus was blij dat ik twee pakjes mee genomen had.
Ik heb trouwens ook een heel simpel goedkoop extra mutsje in mijn koffertje gedaan. Ik meen me te herinneren dat bij de geboorte van mijn neefje, ze direct een mutsje opdeden, dat dus helemaal onder het bloed en huidsmeer zat. En ik zou het zonde vinden als ze dat doen met het mutsje dat bij het pakje hoort. Ik heb trouwens 50, 56 en 62 in mijn koffertje zitten.