Welk matras?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lelle23, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelle23

Lelle23 Niet meer actief

Wil graag een matrasje aanschaffen voor in het ledikant,
    maar euhm, welke moet ik nou eigenlijk nemen?
    Heb werkelijk geen idee!! Help me please...

Gr. Marielle

2. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben er een bij Ikea gehaald, 10 cm dik. Was niet al te duur en ze ligt er prima op te tukken :)

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier ook een van de ikea, wel een met pocketvering,
    merk wel dat waar haar kontje ligt nu wel al een deuk in zit haha

4. HOG

HOG Niet meer actief

Wij hebben er ook een van de Ikea, die van 59,95. Nog geen idee hoe die zou bevallen trouwens, merken we pas na een maand :D

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij hebben ook een van ikea, van 39,95, is 10 cm dik en je kan de hoes wassen.
    Laat je geen dure aerosleep aanpraten, hiervan is nooit bewezen dat het werkelijk werkt bij baby's.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben de 'Fenne' van leen bakker. WS destijds in de aanbieding. Meen dat het ook een pocketveermatras is. Hier bovenop hebben we een aerosleep dekje.

7. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
  8. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben het matras Elegance van Aerosleep. bevalt heel goed. Vormt goed met het lijfje mee, geen afplatting ed. Aerosleep top dekje zit we ook bij. Duurzaam matras, geen kuilen na 15 maanden.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eentje die precies in het ledikant past en dik genoeg (10 cm, om de baby goed in te kunnen stoppen) is. Bij voorkeur met een stevige rand. Stevig genoeg zodat het niet teveel inzakt (als je er met vlakke hand op duwt dan kun je hem max2 cm induwen ongeveer)
    Verder: niet met korrelvulling, niet met plastic (brandwerende) hoes.
    En bij voorkeur met een hoes die wasbaar is. Tegen allergieen werkt een matrasje met medicott goed.

Veiligheid: In bed

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en verder kun je het zo duur maken als je het zelf wilt :)

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben een matrasje met earo sleep topdek zonder pocketvering had volgens die man geen zin omdat er zo weinig gewicht op komt dat het kindje er niets aan heeft kost alleen maar meer geld.

Het is niet bewezen dat earo sleep werkt maar ik zou niet graag willen dat ons kindje aan wiegendood zal overlijden en ik dan denk had ik het maar wel gekocht (niet dat je dan garantie hebt maar toch je weet dat het bestaat)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die hebben wij ook, heel fijn matras. En beter dan het Ikeamatras wat we nu in het meegroeibedje hebben liggen. Was maar 34,95 Euro.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik denk dat niemand dat graag wil. Maar dat staat dus los van de Aerosleep.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Stichting Wiegedood:

AeroSleep is een product van polyester met een honingraatstructuur dat fungeert als toplaag in matrassen of als losse matrashoes. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen. Dat zou de kans op allergieën en astma verminderen en huidirritaties beteugelen. Een andere claim is dat het product ‘bepaalde mogelijke risico's op wiegendood reduceert’, waar in winkels vaak nog een schepje bovenop wordt gedaan.

Beoordeling: fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene: minder omvang, minder kracht. Niet uit te sluiten is dat onvoldoende uitgeademde lucht wordt vervangen. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek of de testen van de fabrikant is niet vast te stellen of de AeroSleep een (positief of negatief) effect heeft op het risico op wiegendood.

Advies: Leg ook op dit product een baby nooit op de buik te slapen.
    Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties bij baby's te rade bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie. Zij kunnen ook beoordelen of er aanwijzingen zijn die preventieve maatregelen vergen en zij kunnen aangeven of claims van fabrikanten al dan niet zijn bewezen.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik had dat al gelezen maar ons geeft het toch een veiliger gevoel ;)

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat kan natuurlijk :)

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hebben ook die van Leen Bakker, ook in de aanbieding gekocht voor iets van 30 euro dacht ik! Echt superding, een aanrader!
    Voor de 2e hebben we 1 van de Ikea, overgenomen van mijn schoonzusje. Ik weet niet of we 'm gaan gebruiken, denk dat we maar weer 1 van Leen Bakker gaan halen! Aerosleep hebben we nooit gehad, ik vond het persoonlijk niet nodig.

19. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er bij de eerste toendertijd eentje gekocht bij de prenatal. Omdat wij beide harstikke allergisch zijn voor van alles een speciaal anti allergisch matras gekocht met cocos erin. was duur, geloof iets van 100 euro!
    Toen dacht ik echt dat dit het beste was wat we konden kopen voor onze kleine uk. Nu zou ik het niet meer doen maar toen was ik er heel blij mee! Terwijl ik zo'n aerosleep ding bijv weer onzin vind... Ach ja iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt!

20. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Leenbakker, bevalt heel goed.
    Het is fijn dat de hoes er af kan en in de wasmachine.

Deel Deze Pagina