Tekst geboortekaartje om te vragen of men niet wilt bellen tijdens rusttijden

Discussion in 'De babyuitzet' started by sweetchocolate, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo meiden,

Vooral mijn schoonmoeder heeft de tik om iedere dag tijdens mijn rusttijd te bellen. Dit zal ongetwijfeld zo door blijven gaan, ook als kleine er is, totdat ik weer aan het werk ben. Dus over 3 maanden.

De eerste tijd dat de kleine er is zullen wij niet voldoende aan slapen toekomen. En hebben onze rust dus heel hard nodig. Maar ik zit in de maag met mijn schoonmoeder. En wellicht ook zodra de kleine er is met andere mensen die afspraak willen maken.

Ik wil dat er helemaal niet gebeld word tijdens onze rusttijden. Zowel 's middags als 's avonds niet. We hadden het er gister over met zwangerschapsgym. Er werd gezegd, neem je rust, je zult het hard nodig hebben. Maar ja, ik word wel wakker als beneden de telefoon gaat. Kan niet aan vriend vragen of hij naast de telefoon zit om direct op te nemen, zodat wij onze rust kunnen pakken.

Daarom leek het een oplossing om te verzoeken niet te bellen tijdens rusttijd. Maar op subtiele wijze. Iets van u begrijpt vast wel dat wanneer wij tussen 13.30 uur een 15.30 uur en na 21.30 uur rusten wij geen telefoon willen ontvangen... Of iets in die trant.

Wie heeft er nog andere suggesties? Overigens, dit is niet voor enkel schoonmoeder, maar voor iedereen die langs wilt komen, of wilt vertellen dat de hond ziek, zwak en misselijk is en hoe erg ze het wel niet vindt, etc.

Alvast bedankt voor ideeen. (bericht heb ik overgekopieerd van ander forum gedeelte. Weet niet onder welke categorie het valt).

Heb zelf nu inmiddels verzonnen:
    Pssst, in het huis op (straat en huisnummer) in (stad) is het muisstil tussen 13:30 en 15:30 uur en na 21:30 uur. Wilt u deze muizenstilte op geen enkele wijze doorbreken/verstoren a.u.b.? Papa, mama en (naam kleine) danken u voor uw begrip.

Groetjes,
    Sweetchocolate

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb dit er op gezet:
    Wil je vingetjes en teentjes komen tellen, graag na 17.00 papa bellen.

En mijn man spreekt dan af wie er wanneer langs komt. Zo heb ik niet de hele dag telefoontjes :)
    (we hebben geen vaste tel, maar als jij die wel hebt zou ik hem er gewoon uittrekken op de rusttijden, en mobiel uit doen!)

3. sweetchocolate

Hey,

Dank je:) Jullie versie is wat korter dan de onze. Aangezien wij ook een gedichtje op het kaartje willen, is jullie stukje wel een serieuze optie!

(Nog meer suggesties zijn welkom)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

heel simpel ;) gewoon tijdens de rust tijd de telefoons uit. ik hebben we gewoon alles uit gezet. ik bedoel als het echt belangrijk is dan bellen ze vast nog een keertje.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

telefoons uitzetten.punt.

Hoe je het ook op het kaartje zou schrijven, je schoonmoeder heb je neem ik aan ook al een keer of 10 vertelt .. dat je meestal rust na de middag. Maar ze belt nog steeds..

Zou ik dus nu ook gewoon doen als je gaat slapen. Gewoon de telefoons uit. na die 2 a 3 uur kunnen ze weer bellen.

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

ik zou dan ook de tel op stil zetten, en de bel eruit trekken...Rust is Rust vind ik!

7. sweetchocolate

Thanks! Is inderdaad ook een optie en de tekst op het geboortekaartje achterwegen laten. Hier gaat nu vanaf vandaag de zelfs huistelefoon uit. Heb uitgevonden hoe het werkt. Inderdaad, schoonmoeder al meerdere malen vertelt, joh, ik rust 's middags. Toen ik daar was ook zei ze het zelf 's middags "zo, dan is het nu bed tijd voor je". Maar ze blijft me wel lastig vallen 's middags. Duidelijk geval van "bord voor je kop" hebben;)

8. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    ik begrijp nooit zo goed dat mensen rusttijden op een kaartje zetten. je weet toch nooit op welke tijden je graag wil rusten? Stel je zet van 13:30 tot 15:30 op je kaartje, misschien zijn dat nou juist de momenten dat je je het fitst voelt en misschien in de ochtend wel niet??
    Wij zetten alleen neer dat mensen moeten bellen voor ene bezoekje ( '' Wil je ... komen bewonderen? Graag van tevoren even bellen'' ) . We hebben verder geen huistelefoon en als ik wil rusten, dan zet ik mijn mobiel op stil.

9. sweetchocolate

Zat ik achteraf ook aan te denken; Weet niet wanneer ik wil rusten. Nu ook weer. Het is nog geen 1 uur en verlang weer om even mijn bedje in te kruipen. Nu komt vriendlief 15:00 uur richting huis om naar mijn ouders toe te gaan aldaar te gaan eten vanavond (wonen niet echt dichtbij dat ik ze wekelijks zie). Kan nu nog eigen ritme aanpassen. Maar net wat je zegt Suzanne, je weet het inderdaad niet. Heb je wel gelijk in.

Weet straks helemaal het ritme niet; Voeden, verschonen, rusten/slapen, eten maken, ontbijten etc. Daar heb je wel gelijk in ja.

10. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    wij hadden rusttijden erop gezet (tussen 12 en 14 uur en na 20 uur rusten moeder en zoon) maar moet eerlijk zeggen....

geslapen heb ik nooit tussen 12 en 14 uur (was veel te fit) en de mensen belden wel op maar heb het nooit hinderlijk gevonden.

De kleine sliep overal doorheen.

Zou dus zelf als je niet gestoord wilt worden, de telefoon uitzetten of op stil....

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben zelf kraamverzorgende

Ik neem vaak tijdens het rustuurtje de telefoon mee naar beneden en neem die op als die gaat met de vraag of ze later terug kunnen bellen en dat ik door geef wie er gebeld heeft.

Natuurlijk zijn wij er niet de hele dag en dan zou ik idd wat de meeste hier zeggen de telefoon gewoon uit zetten of op stil.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ga er voor smiddags geen rusttijden opzetten want idd je weet niet wanneer je moe bent. ik zet sowieso mn telefoon uit als ik wil rustten straks of geen heb in mensen. ga wel op het kaartje zetten iets van : bezoek vinden we fijn maar vanaf 21:00 willen we graag met ons 4tjes zijn. ik had nl van die mafketels de rustig tot 11 uur bleven zitten. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ook al kregen ze na de koffie geen drinken meer of niks.

13. mjanne

mjanne Actief lid

Aug 17, 2008
    325
    0
    0
    wij hadden:
    bel, kom en bewonder
    daaronder ons telefoonnummer...

geen tijden, want je weet idd helemaal niet hoe het dan loopt...
    en gewoon je tel. uit als je wilt rusten!!! echt doen hoor!
    succes met de laatste loodjes...

14. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen vaste rusttijden hoor, ik weet idd niet wanneer we moe zijn en hoe alles gaat lopen.
    Verder doen wij een kraamfeest, dus i.p. komen de meeste mensen dan.

15. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden er zoiezo op staan dat ze moesten bellen voor bezoek en dat wij rusten na 22 uur...
    Als ik 's middags lag te rusten, nam ik gewoon telefoon niet op.

16. Jolene

Jolene Actief lid

Dec 10, 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hoihoi,

Er staan een aantal teksten (korte teksten) op deze site:
    www.christelijketeksten.nl Even klikken op Geboorte en dan op Korte teksten

Ben er nog mee bezig, dus tips/suggesties kan ik er ook mooi opzetten.

Gr van Jolene

17. pijman

pijman Niet meer actief

#17 pijman, Dec 22, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 22, 2010
    Opzich kan ik goed begrijpen waarom je een tekst in die trant op de kaart zet. Ik denk allen dat types zoals jouw schoonmoeder denken dat dat voor iedereen geldt behalve voor haar ;) Dus je telefoon eruit is dan wel een goede optie, maar vertel dat dan ook tegen haar; als we rusten doen we de telefoon uit in huis want ik wil het muisstil hebben. Anders als je een beetje schoonmoeder hebt ala de mijne gaat ze ook nog ongerust worden en aan je deur staan bellen omdat je de telefoon niet opnam ;)

Die schoonmoeder van mij gaat ook gerust mijn man op kantoor uit vergaderingen bellen omdat ik niet opneem en dan zegt hij ook: euh tja als ze niet opneemt dan ligt ze te slapen denk ik eh :)

Succes :)

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Idd gewoon telefoon uit en geen vaste tijden erop zetten.

Ik vind standaard het na 3en vermoeiend worden (nogsteeds ;) )... om 12u was ik nog niet moe genoeg om te rusten. Verder is het gewoon nodig dat je tegen sommige mensen wat bot bent (op het asociale af) want er zijn er met een bord voor hun kop ter grote van een continent (ja heus)

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier geen tekst op de kaart of dat ze aub niet willen bellen tijdens de rusttijden. tel uit klaar.

20. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hadden niks op het kaartje gezet, en ik zei tegen iedereen dat de telefoon op stil ging als ik ging slapen. Ik denk dat ik ongeveer twee keer ben gaan liggen binnen die standaard tijden tussen 1 en 3 in een maand tijd, want de ene keer wilde dochter gevoed worden de andere keer was ik niet moe, je weet niet hoe het zal gaan, dus zet gewoon je telefoon uit, verkondig dat luidskeels en als het men niet bevalt dat je het zo doet, tja, dan hebben ze pech gehad denk ik!

Share This Page