Ja dat dacht ik al wel dat het een hype is. Toen ik mijn moeder er naar vroeg kende ze het niet. Het is gewoon soms zo lastig omdat de meningen verdeeld zijn. Ik ga uiteindelijk wel een matrasje kopen van aerosleep. Kan een nieuw matrasje via mp kopen met topper en 1 hoeslaken en dat voor een leuk prijsje.
Ik heb mijn matrasje hier laten maken. KATJA FUTON | AMSTERDAM | futon matrassen handgemaakt | origineel Japanse wijze | natuurprodukten van biologisch katoen met G.O.T.S. certificaat Zoontje heeft er 8 maanden lang heerlijk op geslapen in zn wieg. Het ruikt fris en niet chemisch zoals de meeste matrasjes en als je zelf je hoofd er tegenaan legt dan adem je er zo doorheen. Nu slaapt hij op het matrasje wat bij het Leanderbed hoort.
Goed om te lezen dit. Ik werd er al vreselijk onzeker van. Zeker omdat die krengen zo vreselijk duur zijn!
Ik heb het duurste ledikant matrasje (100 euro) van de ikea. Ik heb een beetje gevoeld aan alle matrassen en ik vond deze het lekkerste aanvoelen. We hebben een bedje waarvan de zijkant afkan waardoor we hem tot 3 jaar kunnen gebruiken. Daarom leggen we er een dekmatrasje van de ikea op (10 euro), een katoenen molton en katoenen hoeslaken. Ik heb geen ervaring met goedkopere matrassen. Vanaf 2 weken sliep onze zoon door en moest ik hem echt wakker maken voor de voeding. Ik heb me een keer verslapen en toen heeft hij gewoon 12 uur achter elkaar geslapen. Verder op tanden doorbreek momenten na hebben wij een goede slaper. Ik weet niet of dit samenhangt met het matras. Maar ook al ik denk dat goedkopere matrasjes ook goed kunnen zijn, toch ga ik weer voor deze. Blije slapende baby = een blije uitgeruste moeder Van vl mag ik ook niet meer voor een andere gaan.
Ik ben heel blij met onze aërosleep Ook vooral qua hygiëne! De matras zal nooit vuil worden dankzij de matrasbeschermer, en die wassen we regelmatig uit. Want komt toch redelijk wat kwijl, melk en snot op terecht
Ik heb het matrasje Fenna van leenbakker, destijds hier een topic over geopend. Daar boven op ligt een aerosleep. Handig vind ik. Mijn oudste was een rugslaper totdat hij zelf kon draaien. Mijn jongste slaapt nu nog altijd op zijn rug..
Let er iig op dat de matras uit Europa komt en niet uit andere landen. In Europa zijn de eisen veel strenger. Ook heb je kans dat de matrassen dan in een gas wordt verpakt die voorlopig niet uit het matrasje is getrokken. ABZ is iig een merk vanuit Belgie. Succes met je keuze.
Ik zou t zo ie zo even met je kraamzorg overleggen.. ik werk in de kraamzorg en wij mogen beslist niet met aerosleep werken. Omdat het matras "open" is gaat de warmte van de kruiken weg en hebben we steeds onder koelde baby's die weer naar t ziekenhuis moeten. Als je alleen de topper heb halen ze die weg maar dan hoef je evt niet een heel matras te kopen als het ter zake komt. Ik heb t zelf nooit aangeschaft. We hebben er informatie in gehad van ons bedrijf en het schijnt gewoon mooie t reclame te zijn en onzin, het is namelijk nooit bewezen
kwa warmte kan je de eerste tijd als het babytje zich nog niet warm kan houden zonder aerosleep doen. Daarna hebben we hem erop gelegd. Je kindje kan wel degelijk beter ademen als hij met zijn neus in het matrasje ligt. Als ze op hun rug liggen is het vrijwel zinloos, maar onze zoon ligt op zijn buik en dan is de kans een stuk groter dat ze met hun neus erin komen te liggen. Mijn man heeft met zijn eigen neus erin gelegen om te testen, en hij kon gewoon doorademen. Dus helemaal flauwekul is het niet. Beschermd het tegen wiegendood? geen idee, maar alle beetjes zijn soms meegenomen als het risico hoger wordt door bijvoorbeeld buikslapen. Als hij straks in zijn ledikant ligt gaan we over op een pruflo matras, dat geeft mij voor onze buikslaper is meer gerustheid dan een aerosleper. Maar ook daarbij geldt garanties heb je niet en kan het kindje beter op zijn rug als hij dan goed slaapt : ) kwa hygiene is het trouwens echt super de aerosleep, alle kwijl, melk en slijm zakt erin weg en ligt de baby niet in een plasje
Aerosleep is inderdaad fijn wat hygiëne betreft. Toch willen we even reageren over het ademen tegen een Aerosleep of andersoortig matras met een ventilerende toplaag. Er zijn geen onderzoeken uitgevoerd waarin is gemeten of een baby gewoon kan doorademen als hij/zij met het gezichtje tegen de matras aanligt. (Logisch, want er is niemand die zijn/haar baby voor zo'n onderzoek zou willen opgeven.) We weten wel dat de ademhaling van een baby niet vergeleken kan worden met die van een volwassene. De ademkracht van een baby is veel kleiner bijvoorbeeld. En de frequentie is hoger. Je kunt er daarom niet zomaar vanuit gaan dat wanneer het een volwassene lukt om door te ademen tegen een Aerosleep, dat dat ook geldt voor een baby. Boompje, jij zei het al: ook op dit type matras is het beter om baby's op de rug te laten slapen. Als een kind zelfstandig van rug naar buik kan draaien en weer terug, kun je hem/haar zelf zijn slaaphouding laten bepalen. Groet, Angela VeiligheidNL