Ik lees regelmatig dat een cosleeper zo fijn is omdat je dan je bed niet uit hoeft 's nachts voor het voeden. Nu hoop ik dat het niet een al te domme vraag is, maar moet je er niet sowieso uit om je kindje te verschonen?! Ik ban zwanger van de eerste en heb dus geen ervaring. Maar verschoon je je kindje niet 's nachts?
Jup je moet er sowieso uit om te verschonen. Al kan een luier t in principe wel volhouden. Wij hebben trouwens hier een gewoon ledikant en die staat op armlengte van mij af zodat ik ook bij haar kan Maargoed ik geef geen borstvoeding meer.
Ik heb zelden tot nooit verschoont s nachts. Maar mijn zoontje poept ook niet in zijn slaap, dus dat scheelt. Co-sleeper is echt heerlijk! Absolute aanrader.
Als ik al een luier moet verschonen 's nachts leg ik die luiers gewoon naast mijn bed. Dan hoef ik er alsnog niet uit Overal is een oplossing voor te verzinnen. Maar hier niet alleen een co-sleeper omdat ik er dan niet uit hoef, maar vooral ook omdat het voor de baby en ook voor de moeder heel veel voordelen heeft om dicht bij elkaar te slapen.
DÉ spuitluiers gingen hier de eerste weken ook snachts door. Zodra meneer1 borst had gehad, moest de luier toch echt verschoond worden. En ook daarna bleef er meestal wel1 verschoning bij. Bij de eerste geen cosleeper gehad maar de wandelwagen bak tussen ons in op bed. Dat gaan we nu niet weer doen. Wij gaan nu dus wel voor een cosleeper. En een extra verschoningskussen op onze slaapkamer.
Hier alleen de eerste paar nachten verschoond en dan had ik verschoningskussen met spullen naast het bed liggen. Dat kon ik zo voor me neer leggen en hoefde ik er dus niet uit. Ik vind het echt ideaal een cosleeper! Ik had echter wel een die ook als losse wieg kon, eerste dagen heb ik dat gedaan. Ik had namelijk behoorlijk last van knip en hechtingen en kon lastig mijn bed uitkomen. Wieg kon ik weg schuiven eerste dagen, cosleeper moet je helemaal omheen, dat was mij de eerste 3 à 4 nachten echt nog niet gelukt! Hou daar wel rekening mee dus.
Hier een cosleeper fan! Met mijn oudste hadden we dat niet, toen hadden we een wiegje maar moest ik dus altijd ons bed uit. Nu heb ik van een Ikea bedje van de kringloop (dus voor tien euro ) een cosleeper gemaakt. Ideaal!! Ik had gewild dat ik deze al had gehad toen met mijn dochter. Verschonen moest ik in het begin wel 's nachts (geen idee waarom haha wordt je kind alleen maar wakker van) maar toen had ik luiers naast m'n kussen liggen. Mijn zoontjes wilden steeds absoluut niet in de cosleeper, naw vanwege de reflux (plat liggen, ze wilden continue op ons of half op ons) maar ook dan is een cosleeper ideaal: je kunt dan niet je kindje(s) uit bed duwen. Ook nu mijn zoontjes een poging doen tot omrollen, maar ze dat nog niet kunnen, liggen ze heel vaak negentig graden anders. Ook nu is een cosleeper heel veilig!