Hey Meiden, Nou nog even laatste dingen kopen en de kinderkamer is bijna af.. Dan show ik hem natuurlijk in het andere topic. Nog een tip voor ik met mijn vraag kom. Papmpers zijn bij de dirkson in de aanbieding en ook de zwitzal doekjes.. Ik heb 2 pakken gehaald maat 1 wel genoeg toch?? gaan ze snel uit?? Vraag over de laatste spullen die we nog moeten kopen? Welke badje kunnen wij het beste halen? ervaringen of aanbiedingen graag?? Autostoeltje????? Moet je 1 of 2 kruiken hebben als je baby in het voorjaar geboren wordt?? Box??? Matrasje welke is nou het beste ? Wat moet erin het bedje liggen dekentje ? we hebben wel het bedje maar geen idee wat er de eerste tijd in moet en ook voor de kinderwagen die hebben we maar wat moet erin ? Ja tis ons eerste kindje dus alles is nieuw en dacht waar kan ik het beter vragen dan op dit forum de doorgewinterde moeders Tips altijd welkom meiden.. Nou kijk uit naar jullie antwoorden... Alvast bedankt voor de moeite
Dit is ook mijn eerste kindje en dit is wat ik "allemaal" heb voor de baby: Badje: Ikea voor 7,- Het badje heeft antislip in het badje en onder het badje en is ook goed ruim. Vond ik wel een fijn badje ivm die van bijvoorbeeld babydump Autostoeltje: we hebben (nog) geen auto, dus hier kan ik je niet mee helpen. De combi-kinderwagen die we hebben heeft wel een maxi-cosi die als autostoeltje te gebruiken is. Kruik: mijn baby wordt in februari geboren, wij hebben 1 kruik. Als ik alles hier zo lees op het forum is zelfs 1 kruik soms niet nodig Box: niet aangeschaft en ga ik denk ik ook niet doen. Als we straks in ons nieuwe huis zitten hebben we geen huisdieren etc. We hebben een dik hoogpolig tapijt in de woonkamer waar dan een speelkleed op kan. Mocht ik toch behoefte krijgen aan een box heb je er zo 1 aangeschaft. Matrasje: weer de ikea Weet ff niet de naam, maar hij was 35 euro en het is een matrasje met binnenveer etc. Veel dames hier op het forum hebben ook 1 van de ikea. die kost 40 euro en is schuim Dekentje hebben we 1 van de babydump. Het is een soort van geweven ding, beetje lastig uit te leggen. Maar een dekentje met laken eronder is prima. Na een tijdje heb je misschien een slaapzakje nodig als die veel woelt etc. Hopelijk heb je er iets aan! Succes
haha dat zijn nog heel watvragen Nou nog even laatste dingen kopen en de kinderkamer is bijna af.. Dan show ik hem natuurlijk in het andere topic. Nog een tip voor ik met mijn vraag kom. Papmpers zijn bij de dirkson in de aanbieding en ook de zwitzal doekjes.. Ik heb 2 pakken gehaald maat 1 wel genoeg toch?? gaan ze snel uit?? hier ben je vrij snel doorheen...de eerste dagen/weken verbruiken ze ontzettend veel luiers... (24uur, iedere 3uur een luier (zowiezo) i al 8luiers op 1 dag...reken maar uit hoe snel dat gaat zou ekker van de aanbieding nog wat halen...en maat 1 is groter dan newborn luiers he... Vraag over de laatste spullen die we nog moeten kopen? Welke badje kunnen wij het beste halen? ervaringen of aanbiedingen graag?? wij hebben een gewoon badje, niets speciaals en doet het prima Autostoeltje????? ligt natuurlijk aan je budget maar vind maxi cosi gewoon het degelijkst voor de eerste stoel...en nieuw, je weet nooit wat er mee gebeurd is en het plastic kan uitgedroogd zijn waardoor hij niet veilig meer is Moet je 1 of 2 kruiken hebben als je baby in het voorjaar geboren wordt?? ligt zo aan het weer (onvoorspelbaar, in maart kan het ook sneeuwen hoor ) neem er voor de zekerheid 2 Box??? niet noodzakelijk natuurlijk wel errug makkelijk...op mp kun je ook veel mooie vinden... Matrasje welke is nou het beste ? geen idee de babywinkel al ongetwijfeld de duurste adviseren maar houdt je eigen portomonaie in de gaten.. de 1 kiest een dure zo van tis belangrijk de eerste tijd en ivm wiegendood ed de ander zegt wat weegt zo'n kindje nou, gewoon matrasje is prima...wij hadden bij de eerste een heeele dure maar hij heeft er dan ook tot 2jaar en 8maand op gelegen.... Wat moet erin het bedje liggen dekentje ? we hebben wel het bedje maar geen idee wat er de eerste tijd in moet en ook voor de kinderwagen die hebben we maar wat moet erin ? kijk even in de papieren van het kraamzorgbureau, regels veranderen regelmatig...iig molton onderleggers, molton, onderlakens, KATOENEN of wollen dekentjes (geen polyester) en lakentjes...kijk anders even op veilig slapen site...tis iig heel veel wat je noodig hebt voor in bed voor in de kinderwagen kun je beddengoed in wieg formaat kopen. succes
oooh de luiers Ik heb net 3 pakken luiers van kruidvat merk gekocht (aanbieding, 2+1). Wel allemaal newborn, maar ik haal nog een pak mt 1 erbij. Ik heb dan nu al zo ongeveer 250 luiers in totaal (met alle probeerpakjes erbij) Doekjes heb ik 2 jumbo pakken van zwitsal en daar haal ik nog wat extra van. Nooit weg, luiers en doekjes
Thanks meiden voor de reacties alvast maar hoorden dat een badje met slangetje makkelijk was voor de afvoer van het water van je badje? ooh dus voor de eerste weken moet je een andere hebben ? ik heb new baby newborn 1 van 2-5 kg heb je kleinere dan? hoeveel pakken kan je het beste inslaan dan ? bij de jumbo ook een aanbieding babydoekjes? bij de dirkson waren ze een hele doos 10 euro en 2 pakken pampers voor 21 euro. Voedingskussen waar kan hebben jullie die gehaald en welke hebben jullie goeie ervaringen mee?
newborn is de eerste maat dn komt maat 1 maat 2 enz..maar ligt natuurlijk aan het merk hoe ze ze noemen....ik had een slangetje bij de hema gekocht voor het badje ben je voor 4,95 klaar en koop ook weer niet teveel straks is je kindje gevoelig voor bepaalde doekjes of luiers krijgen ze uitslag
Even over de luiers, bij de MAKRO hebben ze nu een knal aanbieding. 3 dozen met elk 3 pakken luiers nu 3 halen 2 betalen. Op 9 pakken heb je er dus 3 gratis. Scheelt echt enorm veel. Is van pampers zelf. Wij gaan vanmiddag nog maar wat inslaan, want deze anbieding hebben ze niet vaak meer. Nu is het tegenwoordig 4 halen 3 betalen en ben je dus toch een stuk duurder uit.
Thanxs voor je reacties en handige tips ja als het je eerste is ik had echt zoiets van de standaard dingen weet je wel maar voor dit soort vragen ja kan je idd dus beste hier zijn zie ik Ja wij gaan van de week de kinderwagen ophalen joolz earth edition zijn er zo trots op en de laatste dingen halen kijk ik ik kan het ook in een babywinkel vragen maar eerlijk antwoord krijg je daar nooit ze willen 9 van de tien keer het duurste verkopen aan je , logisch voor hun natuurlijk maar je hebt dus meer indd aan dit forum eerlijke en handig tips... thanxs
Ik vond de box echt super zou echt niet zonder gekunnen hebben (ookal hebben we geen huisdieren) Alleen al dat je je kindje wat hoger weg kan leggen. Kom je wel achter als je net bevallen bent Kijke eens op marktplaats. Als badje had ik (heb ik) bebejou met ingebouwde temp meter en 2 zwitzal flesjes gewoon via marktplaats een sopje en klaar. geloof dat ik 35 euro kwijt was incl bijbehorende standaard en tummytub. succes!!
He Mistery, Ik zie dat je al veel nuttige reacties hebt gekregen, Dit is wat wij hebben. Bij trekpleister was deze week 3 pakken pampers luiers 2 betalen wij hebben 2 van maat 1 en 1 van maat 2 verder hadden wij ook luiers gekregen bij pakketen. Badje-hebben wij van bebejou thermobadje met standaard en zitten 2 zeepdispensers bij. Ook zit er dus een thermometer in en wij hebben er een handig slangetje bij om het water in een emmer leeg te laten lopen. Wij hebben nu de maxi cosi cabrio met voetenzak,zag dat bij de babydump vaak aanbiedingen van zijn. Tijdens de intake van de kraamzorg kreeg ik te horen dat 1 kruik voldoende is en ik krijg een feb. kindje. Ze zei wel als het een thuisbevalling zou zijn dan is 2 wel handiger. Box-Die heb je in zoveel maten kleuren en prijzen hebben er zelf 1 super goedkoop via marktplaats gekocht.En ziet er als nieuw uit. Box is gewoon ideaal om te hebben! En indd zonder lade vind ik handiger met stofzuigen en zeker als je een huisdier hebt. Matrasje-hebben wij van prenatal met een goedkoper merk airosleephoes overheen en daar een matrashoesje die daarvoor geschikt is. Ik heb veel vriendinnen om me heen met kindjes dus dan krijg je heel veel goeie en nuttige tips! Wij hebben een dubbele deken voor zomer-winter ook van prenatal. In de kinderwagen hebben wij een matrasje hoesje dekentje lakentje. Succes! Maar dat komt vast goed!
Papmpers zijn bij de dirkson in de aanbieding en ook de zwitzal doekjes.. Ik heb 2 pakken gehaald maat 1 wel genoeg toch?? gaan ze snel uit?? Is genoeg en het is gauw genoeg bijgehaald. er is elke week wel ergens een aanbieding. ik zou niet teveel van 1 merk halen want je weet helemaal niet of de pasvorm voor jouw kleintje goed is en of hij/zij tegen dat merk kan. hier kan ze bijv. niet tegen pampers. was dus blij dat ik er niet een hele voorraad van had. er zijn ook kindjes die het bijv. niet goed "doen" met kruitvatluiers. ik heb hier overigings de kruidvatluiers en had 1 pak newborn en dat was even genoeg. Vraag over de laatste spullen die we nog moeten kopen? Welke badje kunnen wij het beste halen? ervaringen of aanbiedingen graag?? een "gewoon" badje van de prenatal, hema, ikea of wat dan ook. ik heb er 1 van de hema en hier zit een stop bij waar een slang op kan. is handig als je het ter plekke wilt legen in een emmer. maar niet noodzakelijk. je kan het badje met water en al naar de badkamer dragen of er zo een emmer onder zetten. Autostoeltje????? Hier een maxi cosi cabriofix met voetenzak. en heb er een easy base bij gekocht voor in de auto. geen gezeur meer met gordels en je klikt hem er zo in. Moet je 1 of 2 kruiken hebben als je baby in het voorjaar geboren wordt?? Zou er voor de zekerheid 2 doen. mijn dametje is in april dit jaar geboren en het was redelijk warm. maar ze kon zich niet goed warm houden de eerste week. dus 2 gebruikt. Box??? niet noodzakelijk maar wel zeer makkelijk. hier 1 van marktplaats voor 20 euro Matrasje welke is nou het beste ? matrasje van de leenbakker en van de ikea hoor je goede verhalen over. zijn rond de 35 euro. Wat moet erin het bedje liggen dekentje ? we hebben wel het bedje maar geen idee wat er de eerste tijd in moet en ook voor de kinderwagen die hebben we maar wat moet erin ? in het bedje een molton om de matras te beschermen (zonder zeil/plastic erin), matrashoes, lakentje en deken (of dekbedhoesje met dekentje erin) en een hydrofiel voor onder het hoofdje voor het spugen/kwijlen. wandelwagen hetzelfde allleen is het dan makkelijker om wiegmaat lakens te komen. ik had voor ledikantje 2 dekentjes en voor de rest alles minimaal 3x. 1 erop, 1 in de was en 1 in de kast.
Luiers; investeer net zo lief in maat 2, maat 2 is 3-6 kilo, maat 1 is 2-5 kilo. Als je toch een voorraadje wilt kopen, is maat 2 dus wel zo handig. Maat 1 weet je nooit hoelang die passen. Doekjes heb je nooit genoeg, maar overweeg ook om verschillende merken te kopen, wie weet vind je ze niet fijn vegen, niet fijn ruiken of kan je babyhuidje er niet goed tegen, zonde als je dan een kast vol van merk x hebt. Maar nogmaals; het is altijd wel ergens in de aanbieding hoor!! Badje; maakt geen bal uit, net wat je mooi vind. Wij badderen altijd in de badkamer, vind dat veel makkelijker als zeulen met water naar de babykamer. Ik ben niet lang, maar vind mn standaart al te laag, krijg er rugpijn van. Box; niet noodzakelijk, wel handig. Let erop dat hij in hoogte verstelbaar is, is wel zo fijn als je voor je pasgeboren kindje niet een meter hoeft te bukken. Kruik; ik heb er zelf 2 geleend, gebruikte ze ook in de winter om de wagenbak voor te verwarmen en legde diezelfde kruik dan in de maxi cosi in de auto. Toen dochter geboren is lag er een dik pak sneeuw dus zo bleef de maxi ook lekker van temperatuur. Autostoeltje; ik zou zeker voor een van maxi cosi of Romer gaan. Die komen het veiligste uit de test van de ANWB. http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/a-tabel_2007-2008-2009-2010.pdf Er zijn ook maxi cosi adapters voor op de joolz voor als je bijvoorbeeld verweg geparkeerd staat dan kan je hem op 't onderstel klikken ipv de MC te tillen. Beddengoed; 3 setjes minimaal, 1 in de kast, 1 op bed 1 in de was ( of 2 in de was ) Je gebruikt; molton, onderlaken, hydrofiel luier onder het hoofdje, lakentje, dekentje van katoen of wol, niet synthetisch. Voor in de kinderwagen gebruik je wieg-formaat.
De Joolz hebben wij ook besteld, de grijze! Ze hebben nu ook een nieuwe special edition he, heb je die al gezien?