Hoe oude maxi-cosi goed schoonmaken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by SushiLover123, Sep 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Misschien een stomme vraag, maar ik heb hier dus 0,0 verstand van. :)

We hebben net de oude maxi-cosi van zolder gehaald. Zit voor 2 jaar een laag stof op. :D Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik denk dat het stof te vast zit om te zuigen en als ik het vochtig afneem, dan smeer ik het natte stof uit en krijg ik vlekken... Denk ik dan. :D

Iemand tips? En met welk schoonmaakmiddel?

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Meestal kun je de bekleding er aardig afhalen toch?

En zo niet, een leuke (badstof) hoes kopen, is hij toch goed bruikbaar.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Idd, bekleding er af halen en in de wasmachine gooien ;)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Heh, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Volgens mij kan dat inderdaad. Maar ik kan me ook herinneren, dat dat heel lastig ging...
    Ik zal zo eens kijken.
    Ik zit al 2 weken tegen deze taak aan te hikken. :D
    Zul je trouwens zien, dan haal ik het er NU af, doe het in de was en dan ga ik vannacht bevallen en hebben we hem nodig! :D

Kan dat kussentje, zo'n verkleiner voor hele kleine baby'tjes, ook zo in de wasmachine?

5. Coortje

Coortje Niet meer actief

hier kan de bekleding eraf en hebben we het in de wasmachine gedaan! Ook naar ruim 2 jaar op zolder

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier kleding er ook af gehaald...in de label stond niet in de machine, dus ik heb hem met de hand uitgewassen. Ging ook prima.

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hup de wasmachine in! En anders met Dasty inspuiten en met schuursponsje schoon maken, zo poets ik mijn wandelwagen ook, werkt perfect!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    De verkleiner en zo kunnen er ook gewoon in!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou er idd wel mee opschieten want je kan hem nu elk moment nodig hebben.

10. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Succes meid en hoop dat je het optijd lukt en dat je kleine straks niet in een stoffige maxicosi hoeft te liggen.

Tip. om te voorkomen dat er zoveel stof opkomt..kun je de MC ook in een plastik zak doen. Hebben wij ook gedaan en bleef net zo mooi.

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gewoon eraf gehaald hoor :) De onze mocht in het wasmachine, maar niet in de droger. Was op het droogrek binnen de dag droog. Succes!

12. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hup snel de wasmachine in met dat ding en dan in het zonnetje laten drogen, nu heb je nog de kans

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Whaha, even je benen over elkaar nog en snel wassen! :p

14. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Op youtube staat zelfs een instructie filmpje stap voor stap hoe het moet succes!

15. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Hoppa alles in de machine gooien, NU!!
    Desnoods de verwarming aan en daarop latendrogen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Nou, de bekleding en verkleiner in de wasmachine gedaan. Was net pas klaar (er zat nog een was in toen ik dit topic opende :)). Het is er goed uitgekomen. Qua vorm en kleur dan. ;) Alleen waar ik al bang voor was... met stofclusters... Sja, weet niet hoe ik het moet uitleggen... Maar goed. Eerst drogen.

Iemand nog een tip om dat stof er dan alsnog af te krijgen? Ik ga ondertussen online even kijken naar een hoesje of zo. :)

De bekleding eraf was wel even goed kijken, maar ik vond in het klepje er achter gewoon de instructies! :D Dus al met al ging het best makkelijk.
    Dit huis is ZO goed geïsoleerd, dat je de warmte er amper uit krijgt. Op onze slaapkamer staat ALTIJD het raam open en daar is het de laatste 3 maanden niet onder de 19 graden geweest. Ook niet midden in de nacht. :( Dus verwarming zal niet nodig zijn. :)

17. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Heb hem deze week ook gewassen en hij kwam bijna droog uit de machine. Heb hem er toen zo weer om gedaan. En hij is op de maxi cosi gedroogd. Geen rare vormen van het hangen enz.

Weet niet of je zo'n plakroller hebt maar mss kun je daarmee de pluizen eraf krijgen.

18. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nog geen ervaring met de mc schoonmaken maar wat ik altijd voor het stof en haartjes met de hondenmand doe is uitzuigen met het kleine borsteltje van de stofzuiger en om vervolgens de laatste dingetjes eraf te rubbelen met een latex of vinyl handschoentje (misschien in je EHBO-kit?) aan.
    Misschien werkt dat met het handschoentje voor de stofclustertjes!
    Succes!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hier is ie niet droog, omdat ik hem op 400 toeren heb laten centrifugeren. Was bang dat ie anders uit vorm zou raken. Ik heb hem ook niet opgehangen, maar neergelegd, over de punt van een plat hekje, dus hij ligt precies in de bedoelde vorm. ;) Op de MC doen kan ook wel. Misschien morgen.

Zo'n plakrol hebben we nog wel ergens geloof ik. Ik zal het proberen. Bedankt voor de tip!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Handschoentjes zitten ook in het kraampakket :D

Share This Page