Misschien een stomme vraag, maar ik heb hier dus 0,0 verstand van. We hebben net de oude maxi-cosi van zolder gehaald. Zit voor 2 jaar een laag stof op. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik denk dat het stof te vast zit om te zuigen en als ik het vochtig afneem, dan smeer ik het natte stof uit en krijg ik vlekken... Denk ik dan. Iemand tips? En met welk schoonmaakmiddel?
Meestal kun je de bekleding er aardig afhalen toch? En zo niet, een leuke (badstof) hoes kopen, is hij toch goed bruikbaar.
Heh, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Volgens mij kan dat inderdaad. Maar ik kan me ook herinneren, dat dat heel lastig ging... Ik zal zo eens kijken. Ik zit al 2 weken tegen deze taak aan te hikken. Zul je trouwens zien, dan haal ik het er NU af, doe het in de was en dan ga ik vannacht bevallen en hebben we hem nodig! Kan dat kussentje, zo'n verkleiner voor hele kleine baby'tjes, ook zo in de wasmachine?
Hier kleding er ook af gehaald...in de label stond niet in de machine, dus ik heb hem met de hand uitgewassen. Ging ook prima.
Hup de wasmachine in! En anders met Dasty inspuiten en met schuursponsje schoon maken, zo poets ik mijn wandelwagen ook, werkt perfect!
Succes meid en hoop dat je het optijd lukt en dat je kleine straks niet in een stoffige maxicosi hoeft te liggen. Tip. om te voorkomen dat er zoveel stof opkomt..kun je de MC ook in een plastik zak doen. Hebben wij ook gedaan en bleef net zo mooi.
Hier ook gewoon eraf gehaald hoor De onze mocht in het wasmachine, maar niet in de droger. Was op het droogrek binnen de dag droog. Succes!
Nou, de bekleding en verkleiner in de wasmachine gedaan. Was net pas klaar (er zat nog een was in toen ik dit topic opende ). Het is er goed uitgekomen. Qua vorm en kleur dan. Alleen waar ik al bang voor was... met stofclusters... Sja, weet niet hoe ik het moet uitleggen... Maar goed. Eerst drogen. Iemand nog een tip om dat stof er dan alsnog af te krijgen? Ik ga ondertussen online even kijken naar een hoesje of zo. De bekleding eraf was wel even goed kijken, maar ik vond in het klepje er achter gewoon de instructies! Dus al met al ging het best makkelijk. Dit huis is ZO goed geïsoleerd, dat je de warmte er amper uit krijgt. Op onze slaapkamer staat ALTIJD het raam open en daar is het de laatste 3 maanden niet onder de 19 graden geweest. Ook niet midden in de nacht. Dus verwarming zal niet nodig zijn.
Heb hem deze week ook gewassen en hij kwam bijna droog uit de machine. Heb hem er toen zo weer om gedaan. En hij is op de maxi cosi gedroogd. Geen rare vormen van het hangen enz. Weet niet of je zo'n plakroller hebt maar mss kun je daarmee de pluizen eraf krijgen.
Ik heb nog geen ervaring met de mc schoonmaken maar wat ik altijd voor het stof en haartjes met de hondenmand doe is uitzuigen met het kleine borsteltje van de stofzuiger en om vervolgens de laatste dingetjes eraf te rubbelen met een latex of vinyl handschoentje (misschien in je EHBO-kit?) aan. Misschien werkt dat met het handschoentje voor de stofclustertjes! Succes!
Hier is ie niet droog, omdat ik hem op 400 toeren heb laten centrifugeren. Was bang dat ie anders uit vorm zou raken. Ik heb hem ook niet opgehangen, maar neergelegd, over de punt van een plat hekje, dus hij ligt precies in de bedoelde vorm. Op de MC doen kan ook wel. Misschien morgen. Zo'n plakrol hebben we nog wel ergens geloof ik. Ik zal het proberen. Bedankt voor de tip!