Help, tandjes! Gengigel ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamar69, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (6 maanden) heeft al een aantal weken last van een doorkomend tandje (de eerste). Ik zie nu een heel klein ieniemienie puntje in haar tandvlees maar voel nog bijna niks. In ieder geval, ze is erg jengelig, slaapt overdag zo goed als niet en wordt 's nachts constant huilend wakker.

Ik heb nu Gengigel gekocht en probeer dit een paar keer per dag voor het slapen gaan aan te brengen (lees: poging tot slapen gaan ;)) maar ik heb mijn twijfels of ik het wel goed doe. Het moet op haar tandvlees gesmeerd worden maar ten eerste vind madame dit niks en ten tweede begint ze gelijk te zuigen zodra ik het probeer aan te brengen dus heb ik het idee dat er niks van dat spul op haar tandvlees terecht komt.

Iemand hier ervaring mee?

2. tuc

tuc Niet meer actief

idd op het tandvlees smeren, wij hebben gewoon een goedje van de apotheek (geen dentinox oid) maar puur dat spul wat verdoofd) maar dat werkt hetzelfde. Ik doe het op zn tandvlees en ook wat op zn speentje.

3. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Ik heb dat nou ook, er zit zoveel kwijl in haar mond dat ik niet het idee heb dat er iets op het tandvlees terecht komt en daarbij zit haar tong in de weg!

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb dentinox in huis maar krijg het er ook met geen mogelijkheid op, het is zo'n raar flesje, waarbij het de bedoeling is dat het op een wattenstaafje aangebracht wordt die je dus op het tandvlees kun stippen. Eer dat dat kan moet je het wattenstaafje eerst vol laten zuigen, lekkere marketing...

en met 8 snijtanden en 4 kiezen is het echt niet meer te doen om bij het tandvlees te komen van een andere kies of hoektand die nog doorkomt. Mijn meissie moet er dus zelf maar doorheen.... :(

5. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig he! Ze heeft er echt veel last van dus vind het zo zielig.. Ik blijf maar gewoon proberen te smeren in de hoop dat er toch nog iets op dr tandvlees terecht komt, spul was ook geen goedkope grap.

Ik hoop maar dat bij alle kindjes de tanden snel door zijn! :(

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik heb wel goede ervaringen met Gengigel. Ze zuigt het zeker meteen op omdat er een lekkere smaakje in zit.

Ik vind gengigel veel beter dan Dentinox.

Ik gaf haar voordat ik het ging smeren eerst wat te eten en te drinken totdat ze voldaan is. En dan smeerde ik het goed op haar tandvlees.

Het blijft vast wel zitten hoor en als je het echt niet vertrouwt helpt een zetpil ook wel. (Ik gebruikte het alleen voor het slapen gaan zodat ze wat minder pijn had en zo beter doorsliep)

7. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier verschrikkelijke tandendrama (honger hebben maar niet kunnen drinken van de pijn, uren gillen en amper slapen). Ik doe gengigel op de speen en daar sabbelt hij op. Komt het overal, prima! En ik geef chamodent druppels. En als de pijn echt erg is dan een zetpil.
    Mijn ventje heeft bij doorkomende tanden koorts, enorme luier uitslag, en veel pijn. Stomme tanden :( na 5 in een maand te hebben gehad, hoop ik dat de rest even op zich laat wachten.

Deel Deze Pagina