Wie heeft er ervaring om als volwassen een beugel te dragen? Ik overweeg het namelijk maar vind het ook heel wat. Ik denk er al jaren over maar durf het steeds niet. Misschien wordt het toch eens tijd om de stap te wagen. Viel het mee of viel het tegen? Doet het pijn? Hoe lang heb je hem gehad?
Nou, niet helemaal volwassen maar voor de begrippen wel erg laat. Het deed bij mij best veel pijn....vond het echt een hel van een jaar.....(kort he!) maar ben zo blij dat ik het wel gedaan heb! Heb er echt geen moment spijt van gehad, heb nou een mooi smoeltje :-D Ik zou het toch maar overwegen...als je je er echt aan stoort dan! Elmo
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zie steeds meer volwassenen een beugel dragen. Meestal kiezen zij voor het 'doorzichtige' model. Pijn, ligt aan je tandprobleem. Mijn collega die al een jaar of 4 met een beugel loopt heeft nu ook een rechtzaak lopen omdat de ortho haar verkeerd heeft behandeld....
Moet wel zeggen dat ik het een "apart" gezicht vind...maar dat vind ik een "lelijk" gebit ook Gewoon overleggen met een orthodontis. Misschien kan hij/zij je twijfel ook wel wegnemen? Elmo
Dat doorzichtige ken ik dan weer niet....maar klinkt wel stoer :-D Daarom zeg ik, gewoon eens bellen en heen gaan. Heel veel succes!
Ik heb ook ongeveer 5 jaar geleden een paar jaar een slotjesbeugel boven en onder gehad. Ik kreeg de jaren ervoor steeds meer scheefstand van tanden en kiezen en voor mij was op een gegeven moment de maat vol toen ik zelfs begon te slissen! Al die tijd wilde ik er niet aan, maar tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van dat ik het heb gedaan! Er kwam bij mij iets meer bij kijken dan alleen een beugel, want de orthodontist constateerde ook een achtergebleven groei van de onderkaak en daar heb ik ook wat aan laten doen, maar da's een ander verhaal. Je kunt altijd vijblijvend naar de orthodonist gaan om je goed voor te laten lichten. Hij/zij kan je vertellen wat de beste aanpak voor jou gebit is en hoe lang dat ongeveer gaat duren. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad en van pijn kan ik me niet zoveel herinneren. Tuurlijk, je hebt er wat ongemakken van, maar dat went snel. En je doet het uiteindelijk voor het resultaat!
Oh, ik zie nu de plaatjes pas! Die met die doorzichtige plaatjes is erg mooi (als je dan toch een beugel moet)! Zelf heb ik van die grijze plaatjes gehad, maar steeds nam ik andere kleuren stiekjes erop.
Euh. niet op late leeftijd, maar kan me wel herinneren dat ik na elk bezoekje pijn had! Ze moeten de draad strak spannen, en dat doet even een week pijn ofzo. Ook hadden ze vaak het draadje te lang afgeknipt, zodat ik telkens met mn wang erachter bleef hangen auw auw auw! Verder went het heel snel, alleen krijg je op een gegeven moment echt de vorm van de blokjes aan de binnenkant van je lippen ( trekt wel weer weg hoor als de beugel er eenmaal uit is )
ik heb toen ik jong was een aantal beugels gehad...en ook nog'een blokjesgeval toen ik al 17 of 18 was. (leerde net mijn man kennen). De pijn valt erg mee je voelt het alleen als ze de beugel aandraaien omdat je dan een soort druk op je tanden krijgt (logisch) maar ik kan dat niet pijnlijk noemen. En in het begin blijf je er met je lippen achterhangen dat is even vervelend (maar na een weekje ben je daar ook aan gewend). Ik heb hem bij elkaar een jaar gehad geloof ik en overal viel het me allemaal reuze mee. Voor de duidelijkheid ik ben redelijk kleinzerig aangelegd zeker als het op mijn tanden aankomt!
Ik heb op mijn 18e een plaatjesbeugel gekregen, ook zo'n doorzichtig model zeg maar. De bezoekjes waren nooit prettig en je had er even een paar dagen last van. 1 dag na mijn 21e verjaardag is de beugel verwijderd, dus heb er bijna dik 3 jaar mee moeten rondlopen. Maar je raakt er heel snel aan gewend en de omgeving ook hoor! Ben in ieder geval blij dat ik het toen alsnog heb laten doen. Wilde het als puber niet, vond het niet uit zien en achteraf had ik natuurlijk spijt! Maar ja het is gelukkig allemaal goed gekomen
Ik was ook bijna 30 toen ik een beugel kreeg. Het was bij mij noodzakkelijk, want anders had ik het niet gedaan. Het is best afzien en ik gooide ook weleens wat door de blender heen. Je moet er echt voor 300% achterstaan. Ik had trouwens witte plaatjes. Die vielen ook niet erg op.
ik heb een paar jaar geleden voor de tweede keer slotjes gehad, ook van die doorzichtige. Ben heel blij dat ik het heb gedaan, ik vond mezelf zo lelijk als ik in de spiegel keek en op iedere foto keek ik alleen maar naar mijn tanden. Ik zou zeggen laat je goed informeren en vraag na hoe lang het gaat duren.
Het viel mee, het doet pijn, ik heb 1 jaar een vaste beugel gehad en nu al 3 jaar een nachtbeugel. HET IS HET WAARD
Ik heb een beugel gehad toen ik een jaar of 12 was. Mijn tanden stonden heel recht, maar iets uit elkaar en ik had een overbeet. Binnen 2 weken stonden ze tegen elkaar, de overbeet was na 1,5 jaar ook weg en ik had een prachtig gebit...had...sinds een jaar of 5 beginnen namelijk mijn voortanden over elkaar heen te groeien. Ik ben vorig jaar dan ook naar de orthodontist geweest voor advies. Hij raadde me aan een andere verzekering te nemen voor hij verder ging, die die kosten dekt. Die heb ik genomen, maar werd ondertussen zwanger. Tijdens je zwangerschap schijnt een beugel geen zin te hebben, dus heb ik het afgewacht en ik heb afgelopen week een afspraak gemaakt voor dat vervolgonderzoek...ondertussen een jaar verder. Ben benieuwd. Maar ik erger me scheel als ik mezelf met die rare konijnentanden op de foto zie, dus kom maar op met die beugel!
ik zou er ook zeker weer voor kiezen ! doet soms wel een beetje zeer als ze hem weer aandraaien maar dat is maar even , soms als er een draadje uitsteekt of iets anders kan je tandvlees wat gaan irriteren , maar daar kun je een beetje was op doen en laten weg werken door de beugelman .... ik zou er zeker voor kiezen , kan nu al zeggen dat je geen spijt zult hebben ! L.sybje