Verwarmde billendoekjes doos

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BloemJK, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Aloha mama's (en bijna mama's)

Ik heb een vraagje.
    Heeft iemand hier ervaring met een verwarmde billendoekjes doos?
    Ze zijn online sporadisch te vinden, maar in Nederland bij maar één webwinkel. En daar is hij "tijdelijk niet leverbaar"
    Ik zou er graag een willen. Mijn zoon heeft vaak last van zijn billen omdat hij als bijverschijnsel (van een aandoening) soms last heeft van obstipatie. Hij heeft laxeermiddel indien nodig, maar dat is moeilijk om in te schatten nu hij tandjes aan het krijgen is. Nu denk ik de oorzaak te hebben gevonden van het feit dat hij hartverscheurend huilt als hij gepoept heeft en verschoond wordt, namelijk een kleine baby aambei... Zo zielig. De doekjes zijn vaak zo koud dat dat nog eens extra vervelend is. Vandaar dat ik zo'n doos zoek die, van wat ik tot nu toe heb gelezen, iedereen het een belachelijk ding vind :D

Iemand?

2. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Vraag eens bij de etos of kruidvat als ze ook wasdoekjes hebben voor de magnetron, ze bestaan wij gebruiken ze wel in de zorg. 30 seconden erin en ze zijn lekker warm

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zo'n billendoekje gewoon in de magnetron even opwarmen ;). Doen we ook met de washandjes 's ochtends, vind het zo zonde als het water eerst helemaal warm moet worden (ketel op zolder).

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wasbare doekjes met warm water uit een thermoskan lijkt me handiger voor zulke gevoelige billetjes, geen alcohol en andere vreemde stoffen erin.

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ken het ook niet. Maar je kan ook een hydrofiel washandje met warm water gebruiken.
    Of de billendoekjes eerst tussen je handen warm 'huchen' met je eigen warme adem, als je begrijpt wat ik bedoel haha.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ken zo'n doos niet en zou hem ook persoonlijk nooit kopen. je kan het doekje toch gewoon even onder de warme kraan houden en uitknijpen?

en om uit te proberen: gewoon een hydrofiel washandje nat maken met warm water en daarmee billen schoonmaken? wie weet branden die doekjes wel verschrikkelijk? kan me voorstellen dat wanneer je last hebt van je billetjes, die billendoekjes met vaak chemische zooi erop, ook flink kunnen branden...

7. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    ik heb geen idee van die doos, maar ik zou met je baby naar een kinderarts gaan.. aambeien doen zeer maar kunnen verholpen worden... :)

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou geen billendoekjes meer gebruiken in jou geval. Zit erg veel troep in.
    Gewoon een hydrofiel washandje met lauw water (eventueel uit een thermoskan), en wat babyolie voor als het erg vies is.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit!

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Wist geeneens dat die bestonden maar ik had heel vaak de billendoekjesdoos op de verwarming staan. Moet je alleen opletten dat ze vochtig genoeg blijven

11. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben reeds bekend met de tips die jullie geven, dus daar vroeg ik niet naar. Ik had specifiek een vraag over ervaringen met de verwarmde doekjes doos.
    Maar blijkbaar niemand, jammer.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarschijnlijk omdat het iets is wat niemand noodzakelijk vind omdat je het makkelijk met bovenstaande tips op kan vangen. Maar waarom koop je hem niet gewoon als je andere tips niet handig vind? Maar 1 manier om het uit te vinden!

Deel Deze Pagina