Iemand nog leuke en gezonde ideeen voor traktatie geboorte zusje... Ik zelf kom niet echt verder dan een roze ballon met doosje rozijntjes.. Ik wil geen snoep trakteren...
Wat is er mis met een roze ballon met doosjes rozijntjes? Hartstikke leuk! Ik denk dat het de kinderen niks uitmaakt, als er maar getracteerd wordt. Of wil je een competitie gaan starten voor de ingewikkeldste en meest originele traktatie?
Dit! Erg leuk, trakteerde mijn dochtertje ook op, alleen dan met blauwe muisjes want wij hebben een broertje Ohja en wij besmeerden het truitje met chocopasta ipv boter, dat plakt nog net ietsje beter.
Nee ik wil geen competitie gaan starten.. En wil al helemaal niet een ingewikkelde traktatie gaan maken als ik net ben bevallen ... Maar een beetje orgineel vindt ik wel leuk...
Ik heb lange vingers half het boter besmeerd en dat gedoopt in de muisjes. Je kan ook iets nu al maken wat je in kunt vriezen.
Even googlen op gezonde traktatie met babybel kaasjes, fruit of broodjes? Dan vind je heel veel leuke traktaties, van vermomde mandarijnen tot fruitspiesjes of zelfgebakken worstebroodjes. (Stuk kleiner ook dan allemaal opgeblazen ballonnen)
Volkoren beschuitje met muisjes. Ik heb toen zoon beschuit met muisjes laten trakteren. Traditie beschuit met muisjes.
Ik vind je eigen idee van een ballon met rozijntjes tot nu toe het leukste idee. Is ook super easy! Ik zeg doen!
Gewoon, beschuit met muisjes, of cupcakes maken met muisjes (cupcakes kun je al bakken en invriezen, beetje glazuur erover en muisjes strooien, kan dan later)
Hier was het een doosje met aardbeienstukjes van de hema (die zijn roze) en daar had ik een plaatje opgeplakt met roze en witte muisjes met ZUSJE erop. Het plaatje had ik van google afgehaald en even op maat gemaakt. Simpel te maken en het voordeel hiervan was dat ik ze al van te voren kon maken. Hierdoor hoefden wij ze alleen nog maar mee te geven toen de kleine was geboren was en hadden wij zelf of de leidsters geen gedoe.
Ik heb toen Marie koekjes gesmeerd met muisjes ... is iets kleiner mijn ervaring was dat een beschuit iets te veel was voor zo'n kleintjes ...
Ik had een zakje (doorschijnend) met een blauwe ballon, blauwe roltoeter, jip&janneke rozijntjes (blauwe verpakking) en blauw witte snoephartjes er in. En dan aan de bovenkant vh zakje blauw papier met de tekst "ik heb een broertje. Zag er erg leuk uit! Had het idee van Pinterest. Daar kan je ook altijd ff op kijken. En voor de leidsters had ik een blauwe nagellak met een label eraan met de naam van baby.
Ik zat met hetzelfde Heb nu verzonnen om een Hema geboortekoekje in een organza zakje te doen (kun je met een lintje dichtmaken) en klaar ben je. Je kunt die zakjes in allerlei kleuren bestellen. Vind het wel gemakkelijk en leuk.
Mijn dochter heeft dit getrakteerd toen haar broertje werd geboren. Die popjes hadden ze bij Action, de spekbolletjes bij Jamin. Had één voor gedaan. De rest hebben mijn dochter en de kraamhulp c/q buurvrouw gemaakt.