Jeetje, vertel me dat het een fase is! Wat heeft mijn kleine vriend een kort lontje op het moment. Is dat normaal op deze leeftijd? Joey is nog geen 2,5 jaar oud. Alles zelf willen doen, Gefrustreerd worden wanneer hij onder de douche moet, Niet naar bed willen, Beleg A op zn brood willen en wanneer hij het heeft beleg B willen hebben, Zo kan ik nog wel even doorgaan... Bij al deze dingen word hij woedend en roept dan; Stoute mama/papa, of gaat helemaal door het lint en begint te stampen. (Zelfs in de supermarkt) En het negeren word steeds moeilijker. Ik dacht even dat Oei ik Groei een sprongetje was vergeten, of heeft iemand een rol behang voor me te leen? Is dit een herkenbaar iets of doen wij iets fout?
Hmmm... dat doet de mijne nooit of toch wel Inderdaad om gek van te worden haha Ze willen alles zelf beslissen... Dat broodstuk herken ik ook echt... Nou als het klaar is eet hij het maar gewoon op... Dan is het even krijsen maar als ik er dan geen aandacht aan besteed eet hij het toch op... Geloof me het zijn fases, sven heeft het nu al weer veel minder maar af en toe kan hij weer lekker een paar dagen pieken... succes
Alles zelf willen doen is hier ook aan de orde. Ik hoor de hele dag door 'zelf doen!', 'Nee, Nonnie doen!' En dríftig worden als het niet lukt! Voor de rest valt het hier wel mee gelukkig.
is een fase, en die duurd lang!! Hier nog ook hoor, met momentjes minder, en als je denkt dat het een paar dagen rustig is, begint het weer
Ojee, we hebben nog even te gaan.... Soms doet hij me echt smelten. Dan rent hij op me af, armpjes wijd om me vervolgens vast te pakken en te kussen en dan laat ie me niet meer los!
Het zijn schatjes die peuterpubertjes...maar met momenten (die vrij vaak voorkomen) kunnen ze ons tot waanzin drijven. Herkenbaar allemaal. Vooral dat A willen en als het puntje bij paaltje komt toch B willen en dan weer A.... Grrr!!! En dat drammen en brullen om niets! Gelukkig gaat het vast ooit een keer over.
ik heb nog nooit zo voor paal gestaan als een half uur geleden. Ik wilde joey in het wagentje, hij wilde lopen... Hij heeft alles op stelten gezet, uit de wagen geklommen en al mn boodschappen uit de wagen gegooid. Uiteindelijk heb ik gewonnen, alleen was het jammer dat hij pas rustig werd toen we gingen afrekenen.....
ah joh, je hebt het gewoon over Ymke Precies hetzelfde hoor, maar het gaat hier wel in fases. Momenteel zit ze namelijk in een fase waarin ze bij alles vraagt of het wel mag. Ook wel eens gezellig Maar dat gedrag hoort gewoon bij de leeftijd joh, Joey ontwikkelt zich iig normaal!
Haha wat herkenbaar! Eva heeft ook haar kuren, maar met negeren en consequent zijn is het hier telkens zo opgelost. En dat komt niet doordat wij het nou zo goed doen (ook wel natuurlijk ), maar Eva is gewoon erg makkelijk en heeft altijd al goed geluisterd. Nu probeert ze ons uit, maar luistert alsnog goed . En dat vragen of iets mag, zo herkenbaar! En dan vooral bij alles vragen waarvan ze weet dat het niet mag . In haar kinderstoel bijvoorbeeld, ze weet dat ze niet mag gaan staan en de hele tijd maar vragen: mag ik gaan staan? Met zo'n guitig koppie en stemmetje . Of met haar vingertje bij de laptop: mag ik daar aankomen? En de stopwoordjes zijn hier: Eva, ik, ikke . Als ze niet opschiet en ik vraag ook ik het dan maar moet doen, komt ze aangerend: nee, ikkuuuuuuuuuuuuuh!!!!!! Ik merk wel dat deze fase misschien wel pittig kan zijn, maar ik merk ook dat doordat Eva zich meer bewust wordt van zichzelf, ze (nog) veel liever wordt. Ze begint me spontaan te aaien of zegt dat ze me lief vindt. En ze komt heel vaak gezellig bij me zitten en slaat dan haar armen om me heen en begint me te zoenen . En aangezien ze goed praat wordt ook goed duidelijk wat er in haar omgaat. Ik vind het echt een heerlijke fase! Maar goed, Eva wordt dan ook nooit echt erg driftig en gooit ook geen boodschappen uit mijn karretje
Hoe herkenbaar allemaal... En vermoeiend. Demi roept bij veel "zelluf doen!" maar dan bedoelt ze juist dat ik dr moet helpen. Ze wil bijna bij alles dat ik meedoe of meehelp. En soms mag ik juist helemaal niets doen, geen handje vasthouden bij het traplopen bv, terwijl als ik em uitgestrekt houd, ze em af ent oe wel stiekum even vastpakt omdat ze anders niet naar de volgende tree durft En idd genoeg smeltmomentjes, maar man oh man die driftbuien enzo brrrrrr Mag van mij ook snel voorbij gaan.
Oeh ja sinds een week of wat is het een driftkikker af en toe Als hem iets niet lukt, slaat hij zo'n hele hoge gil, stampvoet hij en gooit hij met dingen. Ook is hij ontzettend nukkig. Expres zijn beker op de grond gooien, zijn speelgoed niet willen opruimen etc. Overduidelijk de grenzen weer aan het opzoeken. Deze grenzen geven we nu ook weer duidelijk aan, zijn erg streng en zo consequent mogelijk. Hij heeft de laatste paar dagen met enige regelmaat op de trap gezeten....
Onze strafplek gebruik ik nu even niet meer (ik gebruikte 'm al niet veel), als ik nu tegen Eva zeg: 'laatste keer!' zegt ze: 'en dan in de hoek' met een grote glimlach. Dat doen we dus niet meer. Ik dreig met allerlei dingen die ze anders niet mag enzo en dat werkt prima!
oh herkenbaar dames8) gelukkig ben ik niet einge met z'n peuter de rustige ,lieve , nooit moerlijk doen ,zo praat iedereen over hem , is veranderd in tegenovergestelde zelfde voorbeelden van ik wil beleg A en als je doet wil hij B gek word ik ervan , of expres beker laten vallen en zelf zeggen(mag niet he) met een smile op zijn gezicht , pesterij gewoon hihi, zijn schoenen 10 keer uit doen als hij buiten is grrrrrrrrr gaan we op youtube filmpjes kijken , hopla voor hem en later iets voor dochter nou dat gilt hij ook alles bij elkaar( deze niet)) zegt hij dan , ik zeg altijd dan jammer want zus heeft netzo veel rechten als jemaar boeit hem niet zo en ls hij geen koekje mag , stampen huilen gillen , nou ik ben ook best steng wil perse zijn zin niet geven als hij zo doet ,dus al hele tijd feest hier:x maar moe word ik ervan ,komt het wel goed hoop ik , hij was altijd zo lief en gehoorzaam