Ik ben me alvast aan het oriënteren op een grotere autostoel. Eva past nog makkelijk in de MC, dus voorlopig blijft ze daar ook nog fijn in zitten. Maar goed dat ik alvast rondkijk, want man man, ik zie door de stoeltjes het bos niet meer. Ik zag de MC Priori SPS, de testresultaten spreken me aan, de prijs ook (veiligheid voorop uiteraard, maar als dat voor honderd euro kan is dat mooi meegenomen), maar ik vind wisselende ervaringen. De reviews die ik lees zijn echter behoorlijk verouderd, dus vroeg ik me af of er sindsdien nog iets veranderd/verbeterd is aan de stoel? Iemand met ervaringen? Verder vroeg ik me qua bevestiging af of het handig is om een Isofix-systeem aan te schaffen of is de bevestiging met gordels ook prima? Als de stoel altijd in de auto blijft staan (wat bij ons het geval is), dan loop je toch niet iedere keer met de gordels te klooien? Yep, ik ben een leek. Alle advies is dus welkom, dank alvast!
Maxi Cosi Priori SPS is een veroderd model en daarom zo voordelig geprijsd. Geloof dat hij inmiddels zelfs niet meer nieuw geproduceerd wordt en dat het oude voorraad is. Is al aantal jaar niet meer vernieuwd. Je zou ook kunnen kijken naar een achterwaartse groep 1 stoel, is 5 maal veiliger als voorwaarts vervoeren.
Klopt dat achterwaarts vervoeren veiliger is dan voorwaarts, maar als je dat niet wil of je vindt het te duur, dan is de Priori SPS een prima keuze. Wij hebben hem al ruim 4 jaar in gebruik en hij bevalt prima, ik zou niet weten wat er mis mee is.
Ik heb hem gisteren gekocht, en id auto met gordels blijft het prima staan. Verder nog geen ervaring. Maar ik vind het een prima stoel.
Wij hebben deze stoel en hij bevalt prima. Wij hebben hem in de gordel en dat is wat ons betreft goed, wij wisselen de stoel nog wel eens van auto en je bent er snel handig in. Maar zeker als de stoel in 1 auto blijft zitten zou ik geen isofix aanschaffen.