Hallo, wij zijn toe aan een nieuw dekbedovertrek. We hebben 1 hele fijne van de Hema, deze is niet meer in het assortiment aanwezig. De collectie van nu heeft niet de kleur die we zoeken. We hebben 1 goedkopere overtrek maar die is al vrij snel heel vaal geworden. Aangezien ik het toch wel belangrijk vind een fijn en goed dekbedovertrek te hebben ben ik benieuwd, welk merk kunnen jullie aanraden. En waarom? En wat vinden jullie een redelijke prijs voor een overtrek? Groetjes Madam1983
Ik vind de dekbedovertrekken van de ikea heel fijn. k heb er verschillende van hun en vind ze ook in de was niet vaal worden. Ik heb volgens mij voor alle overtrekken ongeveer 30-40 euro betaald. Maat die ik heb is 240 bij 220. Oh en ik koop wel altijd alleen maar de overtrekken waar geen frutsels en zo op en aan zitten. Merk bij vrienden dat dat snel kapot gaat.
Ikea heeft hele fijne. Heb er ook een van v&d eigen merk die was wel erg duur 70 euro voor 200x200 maar ziet er nu na 5 jaar nog uit als nieuw 😁
Als er maar een instopstrook aan zit wat mij betreft. Ikea heeft dat niet. Echt een gemis m.i. Wij hebben 1 set van Hema en 1 van beddinghouse.
Ik heb er een van Beddinghouse. Blijft heel erg mooi. En lekker zacht katoensatijn. Hema vind ik ook fijn inderdaad. Heb ook nog wat goedkopere maar die worden vreselijk vaal.
Essenza heeft erg goede dekbedovertrekken. We hebben er twee en die zijn zeker tien jaar oud. Ik wil nu wel wat anders maar versleten zijn ze nog niet. Overigens vind ik de collectie van Essenza van dit moment niet meer zo mooi als toen...
Ikea is heel fijn, niet te duur en blijven heel lang erg mooi! Laatste V&D gekocht, nu met 60% korting dus dan is het een leuke prijs!
Wij hebben aantal jaar geleden 2 van Auping gekocht, waren in de aanbieding. Nog geen dag spijt! heerlijke stof en blijven echt prachtig! ondanks dat ze al zo'n 150x zijn gewassen Geld dus echt waard. Edit: wat is een redelijke prijs.. pff moeilijk! die van ons waren 100 per stuk (1 hebben we gekregen), maar we kunnen er nog jaaaaaren mee vooruit.
Wij hebben er twee van Covers&Co. Hele gave dekbedden en waar je super fijn onder ligt. Worden niet vaal, gewoon goede kwaliteit. Zijn rond de 60 euro.
Ik heb er drie welke ik bij Beterbed heb gekocht en die zijn zo enorm fijn, vond ze toen belachelijk duur (rond de 100,- per stuk) maar 8 jaar later zien ze er nog uit als nieuw! De stof blijft mooi ook qua kleur en ze kreuken amper ook niet in de droger, ideaal! Heb er ook 1 van de ikea maar die vind om helemaal niet fijn, vind de stof enorm "stug" en je kan ze niet instoppen bij het voeteind. Nee die gebruik dus alleen voor logees op het 2pers luchtbed .
Leek bakker. Heb ze al vier jaar en blijven super mooi. Bij de supermarkt pas een set van walra bij elkaar gespaard. Tis dat het gratis was. Erg fijne hoezen en ook goede kwaliteit maar als ze op zijn koop ik ze niet nog een keer. 90 euro voor een dekbedhoes gaat me toch te ver
Sleeptime! Kost maar 25 euro de grootste maat! We hebben verder cinderella, beddinghouse en leenbakker, ze zijn wel goed maar ik zweet me er kapot onder.. en deze van sleeptime heb ik nu sinds juni en wil echt geen ander meer Komt ook zowat droog uit de wasmachine en je hoeft hem niet te strijken! Je ligt er ook zo lekker onder hihi, het is wel 100% polyester geloof ik, of ie ooit gaat pluizen geen idee..
Oh ik heb ooit eens die van Action geprobeerd voor de grap. Ik dacht dat ik gek werd 's nachts, wat een nare stof! Heel dun ook. En je kon hem eerst 10x wassen voor je alle stijfsel eruit had. Dit is al wel wat jaartjes geleden overigens.
Ik vind van Cinderella echt het fijnste, heb een dekbedovertrek wat er toch wel 2 keren per maand op ligt al meer dan 3,5 jaar en het ziet er nog uit als nieuw! Ook nog lekker dik en helemaal top! We hebben er laatst een gekocht van V&D merk was 70 Euro dus ook niet echt goedkoop maar blijft ook erg mooi moet ik zeggen. Hebben vaker goedkopere gekocht van 25 Euro maar die slijten echt zo snel, daar heb je na een klein jaar helemaal niks meer aan en dat is toch wel zonde.
wij hebben van ikea beddighouse en walra. laatste 2 erg duur maar wel enorm fijne stof! wel 'glijd' mn dekbed er steeds weer uit dus dat is wel een minpunt. ook 1 van de ikea en die is ook prima voor de afwisseling.