1. Welk spul gebruiken jullie voor jullie kleintjes? van welk merk? Ik wilde zwitsal kopen maar hoorde dat dit niet zo goed was omdat het te sterk geparfumeerd is enzo.... maar wat zijn heir de ervaringen? 2. en als tweede wat heb je allemaal nodig??
Ik heb alles van zwitsal gekocht, vind dat zo heerlijk ruiken Geen idee of dat te sterk geparfumeerd is... lijkt me toch niet, dat spul is speciaal voor de kleintjes..?
jah idd dat dacht ik dus ook... had er dus niet verder over nagedacht... maar nu zeiden ze op de voorlichtingsavond van de verloskundige dat zwitsal sterk geparfumeerd is! Daarom ruikt het ook zo lekker..... tja ik weet het ook niet,,, het ruikt idd zo lekker... hihi meteen die heerlijk baby geur mmmm
ik heb balneum in huis gehaald...alleen de badolie. en een creme"tje heb al van meerdere mensen gehoord dat hun babys niet tegen zwitsal konden toen ze nog heel klein waren .. en dat dit merk ..geen allergie/irritatie veroorzaakt .en dat je de kleine niet teveel met van alles en nog wat in moet smeren.. kan natuurlijk altijd dingen extra kopen als t nodig is
Ik heb badolie en creme van Balneum en de rest van Sebamed Baby. (shampoo, zeepvrije wasgel, creme) Voor de billetjes heb ik Sudocreme trouwens.
1.Zwitsal, omdat we er al het een en ander van hadden gekregen, waaronder ook die heeeeeeerlijke geurbuiltjes (hele bovenverdieping ruikt nu ) Maar ik ben van plan over te gaan op HEMA, kost minder, maar ruikt net zo lekker. 2.Nodig?: babybadolie babyzeepvrije wasgel/zeepje babybodylotion/olie babycrème babyhaarlotion (tenzij kale beeb) babyshampoo (tenzij kale beeb) zinkzalf (sudocreme) talkpoeder (vind papa) lotiondoekjes
Ik heb bijna alles van zwitsal. Nodig? Bijna niks! sudocreme. badolie zeepvrije wasgel voor hoofd en lichaam haarlotion Ik had een hele collectie zwitsal in huis haha maar de KV gebruikte alleen bovenstaande. Ik deed Iman om de dag in bad. De ene dag met olie, de andere keer zonder iets in het water. Wassen met zeepvrije wasgel en haar haren waste ik toen maar 1 keer per week. Nu gebruik ik natusan (die paarse voor voor het slapen) in bad en om haar te wassen. shampoo van zwitsal voor haar haren en haarlotion en sudocreme.
Ik heb gigantische voorraad Zwitsal gekregen (niets gekocht), dus ga dit wel proberen te gebruiken. In het ziekenhuis gebruiken ze dit gelukkig ook dus kunnen we het daar al uitproberen. Maar mijn tante is kraamverzorgster en die geeft ook aan dat heel veel baby's niet tegen zwitsal kunnen, dat zou jammer zijn natuurlijk. Maar helaas kom je daar ook maar op 1 manier echt achter....
wij hebben alles van Weleda. Lars kan niet tegen zwitzal en bij de volgende ga ik het niet eens proberen. Er staat al een fles van Welda klaar voor als we evt. naar het ziekenhuis moeten. Want zo'n rood kreeftenkindje wil ik niet nog eens. Wat heb je nodig. Ik heb babybadcreme, babyolie en sudocreme. Verder heb je in principe echt niks nodig. Van die haarlotion KUNNEN ze berg krijgen en het huisje is nog zo puur dat ze eigenlijk niks nodig hebben.
Etos eigen merk. Dat ruikt net zo lekker, maar is minder geparfumeerd. Ik kan zelf niet goed tegen parfum, dus ik doe ook erg voorzichtig met ons kindje.
Ja gek dat mensen zwitsal automatisch associëren met een babygeur. Ik vind dat baby's zelf een lekkere geur hebben..gewoon hun eigen babygeur. Heb je geen zwitsal voor nodig hoor.
in het begin gebruik je eigenlijk weinig tot niets. Dus ga nou geen heel assortiment halen, want als je een kraamhulp treft zoals ik haar had, dan gebruik je dus niets. Basisdingen zoals badolie (om in bad te doen hè) en misschien wat wasschuim is voldoende.
Ik vind zelf natusan de lekkerste (bedtime bad collectie), anders zou ik voor Weleda gaan, wat je nodig hebt, billendoekjes, shampoo, badspul en sudocreme en evt. bodylotion of olie voor na het badje mee in te smeren, haarlotion.
....mmmh heb dus teveel....ach ik zie het wel hahaha heb me gewoon aan de babyuitzetlijst gehouden..... hoe doe je dat dan met babys met veel haar? is toch wel erg normaal in onze families
Hier ook 2 kid met een gigabos haar vanaf de geboorte.Wel wassen met shamoo maar hoeft niet steeds hor! Ik deed het 2x pw. Ben benieuwd naar de haardos van nummer 3
Idem dito, 2 flesjes Weleda en een potje sudocreme....meer heb je idd niet nodig. Mijn kindertjes konden ook niet tegen Zwitsal. Dat koop ik niet meer.
Tja vaak wassen is niet goed nee, was mijn eigen haar ook maar 1x per week met shampoo, rest van de week gewoon spoelen onder douche. Maar heb zelf krullen (mix van pa koes en ma steil, dus droog...) En gebruik je ook haarlotion?
kee dames... tnxx ik ga dus niet al te veel halen.... maar twijfel nog welk merk... ga ik op de gok voor de zwitsal... of neem ik iets anders lekkersssss hihi denk denk...
Kijk/ruik eens bij de kruidvat. Ik vind het ook net zo lekker ruiken. Ik gebruik het bij mijn zoon van bijna 7 nog steeds. Ruikt lekker!