Welk merk en formaat dekbed peuterbedje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnetje3, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Onze dochter gaat binnenkort over naar een peuterbedje (van ikea met schaapjes).

Nu leek mij het dekbedje van ikea niet zo fijn (oogt erg dun). Wat voor dekbedje hebben jullie voor een peuterbedje? En weten jullie zo de afmetingen hiervoor?

2. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochtertje heeft er een van de prenatal; 120 bij 150 cm.
    Zijn nu de mamma mazzel dagen, dus waarschijnlijk kan je daar het dekbed ook nog met 20% korting kopen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft ook 120x150, tencel van Yumeko.

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Ik heb er eentje van de Hema 120X150, voor daarna heb ik er eentje van 140X170 (zelf vernaait van 1 persoons) als het meegroeibedje (IKEA) een stand groter gaat (anders heb je met omvouwen om het voeten eind veel dekbed over.. kan ik mij erg aan storen :):D )

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben 150/120 van de hema. Met leuk sterrenovertrek. Ze ligt nu innt ledikantje nog maar als van de zomer t bedje geschikderdnis gaat ze over.

6. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij hebben een 120x150 dekbed van de leen bakker. Kussen komt er ook vandaan.

7. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Haha, daar stoor ik me dan weer niet aan. Je ziet toch niet wat onder een matras zit? ;) Ik heb een gewoon 1 persoons dekbed op een Ikea peuterbed van 160 lang (dekbed lag hier nog). In vergelijking met een 200 cm 1-persoonsbed is dat bedje maar 40 cm korter, die extra lengte vouw ik wel onder het matras. En omdat ik het dekbed ook aan beide zijkanten instop ligt het voeteneind niet hoger ofzo, gewoon precies recht. En lekker makkelijk instoppen! Je ziet er niks van. En je hoeft maar 1 keer beddengoed te kopen, dus ik heb wel een leuke relatief dure set gekocht omdat hij toch lang mee kan gaan. Zelfs de waterdichte molton om haar matras is gewone 90 x 200 maat. Ik vouw hem om de matras heen, bovenop de matras ligt hij gewoon strak, geen vouwen. En dan de peuterhoeslaken erover en dan blijft het goed zitten.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ligt gewoon 1 persoons beddengoed op het peuterbedje. Ik vind het persoonlijk onzin en zonde van het geld om eerst spul voor een peuterbed te kopen en daarna weer nieuwe. Dus er ligt een 1 persoonsbeschermhoes en matrashoes op. Gewoon strak getrokken en ondr matras geslagen. En een 1 persoonsdekbed. Lekker aan het voeteneind en zijkanten ingestopt.

Deel Deze Pagina