Ik zit me momenteel een beetje te orienteren op soorten merken van drinkflessen, tuitjes etc. Je hebt natuurlijk de huismerken, maar ook merken als bijv. Difrax. Toen mijn zoontje geboren werd (nu 4jr geleden) had ik eigenlijk huismerkflessen in huis, op den duur ook met diverse standenspenen erop en zo. Ging prima. Maar heb het idee dat er deze afgelopen 4 jaar weer een hoop uitbreiding op de markt is gekomen. Wie heeft goeie tips / ervaringen met bepaalde merken? Ikzelf zie bijv. dat er ontzettend veel te koop is van Difrax en volgens mij is dat ook een heel goed merk of niet? En heeft Difrax ook 'standen-spenen'? (die vond ik destijds bij de papflessen erg handig! En volgende vraag; ik 'snap' nog niet zo goed het verschil tussen de 'rechte' flessen en die met zo'n knik erin. Ik hoop op veel reacties!
Flessen met een knik zijn volgens mij veelal tegen krampjes. Ik heb zelf de Difrax-S fles. Die ontlucht in de fles, dus dat schijnt te helpen. Er kunnen gewone 3-standen spenen op. Wij gebruiken die speen vanaf het begin, omdat de comfort voeding niet zo goed ging door de standaard speen die er bij zat. Verder vind ik het gewoon fijne flessen .
Hier ook alles van Avent. We hebben nu nog de kleine flesjes (125cc met speen 1) maar gaan binnenkort over op de grotere flessen met speen 1 erop. Meneer heeft honger.
hier veel van difrax, en bevalt me prima (voor beide meiden). En ja ze hebben ook een drie standenspeen, heel handig is dat je er ook een ring bij kan kopen waardoor de juiste stand makkelijker te vinden is (heb ik helaas nog niet in huis, dus ik moet zoeken naar de juiste stand).
Hier difrax, heel tevreden over. Maar je kan het best niet teveel flesjes van 1 merk van te voren in huis halen. Stel dat je 4 avent flessen gekocht hebt en je kindje blijkt er helemaal niet lekker uit te kunnen drinken, das niet handig natuurlijk ! Dus koop bijv 1 eigen merk fles en 1 difrax oid en ga dan kijken wat voor je kindje het fijnst drinkt.
Wij hebben een starterset van Avent gekocht en later uitgebreid met grotere flessen. Er zat ook en fopspeen bij en dat zijn ook de enige die Louise wil hebben
Hier ook Avent starterset gekocht, maar die wilde ze niet dus die staat ongebruikt in de kast.... Het enige wat bij ons werkte was de Breastflow. Maar dat is omdat ik borstvoeding gaf en die fles werkt net als een borst. Koop inderdaad niet teveel. Die tip kreeg ik ook, maar ik schafte toch vanalles aan. Nu staat veel ongebruikt in de kast
ik heb zowel difrax als avent. in het begin gebruikte ik vooral difrax, maar nu alles door elkaar. ik vind ze allebei fijn, maar dan van difrax wel de brede s-fles (die past eventueel ook op een kolf van avent).
Voor diegenen die dus zo'n starterspakket gekocht hebben .. hebben jullie die in de winkel zelf gekocht of online bij de site van bijv. Difrax of Avent? (daar heb je momenteel mooie acties namelijk). Zit er anders ook over te denken (om te voorkomen dat je straks met een ongebruikt starterspakket zit) om bijv. 2 flessen Difrax en 2 flessen Avent in de winkel te kopen en die uit te proberen .... Ik vind het nog best lastig geloof ik
Ik heb altijd avent gebruikt. Ik heb 1 flesje in huis gehaald en toen ze daar goed uit drink nog een flesje erbij gehaald. Ik zou niet zo snel een starters pakket kopen want je weet nooit waar ze goed uit drinken.
Of je koopt 1 Avent en 1 Difrax. Als je dan na een tijdje proberen weet welke het fijnst is voor je kindje koop je alsnog een starterspakket van het desbetreffende merk.
Ik ben begonnen met avent (past op de kolf) alleen moet ik dan tussendoor steeds de fles uit haar mond trekken omdat hij vacuum trok. Nu heb ik difraxflessen (niet de S maar die met een enkele kromming) hiervan kun je de bodem losser draaien en zo zelf de uitstroomsnelheid bepalen. Ik vind ze ideaal maar wel prijzig.