Mijn zoontje krijgt op advies van de kinderarts Pepti. Niet omdat hij koemelkallergie heeft maar omdat hij extreem gevoelige darmpjes heeft en deze voeding lichter verteerbaar is. Het gaat nu al een tijdje erg goed en nu willen we langzaamaan over naar gewone (betaalbare) voeding. Nu heb ik nog Friso Standaard en Friso Hypo-allergeen staan. Denken jullie dat het slim is om eerst hypoallergeen te gebruiken? Ik heb een lichte vorm van droge huid met soms eczeem klachten en mijn vriend heeft een lichte vorm van huisstofmijt allergie... *Edit moderator: topic verplaatst*
ik denk dat je je antwoord zelf al gegeven hebt. bij kans op allergie kun je beter de HA gebruiken. groetjes, Miranda
Hypoallergeen helpt alleen als je daar vanaf dag 1 mee begonnen bent, dit omdat daar een bepaalde stof niet inzit (kan zo even niet bedenken hoe die ook alweer heet...pfff hoe heet dat nou?) die de kans op allergieen vergroot. Op die manier herkent het lichaam het dus niet. Geef je 1 keer (al is het per ongeluk) gewone voeding dan is al die keren hypo eigenlijk voor niks geweest want dan gaat t lichaam die stof herkennen.. De eerste 6 maanden zijn t belangrijkste om hypo te geven, daarna kan je als er verder niks aan de hand is best over op gewone voeding. Dit alles is ons heel duidelijk gemaakt door zowel het cb, de vk en de voedingslijn aangezien Dewi ook een grotere kans op astma en allergieen had! Ik weet niet hoe t zit met pepti.... Hebben ze geen huismerken dan met het zelfde effect als pepti?
Nee...en eigenlijk gaat het mij meer om het lichtverteerbaar zijn van de voeding ivm met de darmen..... Bedankt voor de tips zover....
Daar zijn meningen over verdeeld. In het begin heb ik zoveel verschillende verhalen over gehoord. Omdat wij begonnen zijn met standaard voeding had Hypoallergene voeding volgens 1 medewerker van het CB niet zoveel zin meer. De andere medewerker zei later dat het echt wel zin had. Zo heb ik veel tegenstrijdigheden daarover gehoord van vele deskundigen nota benen. Gelukkig gaat het ons nu niet aan omdat mijn zoontje gewoon standaard krijgt en dat nog steeds goed gaat, maar een eenduidig advies krijg je hierover helaas niet.
@ Kiwi: ja kan me voorstellen dat dat dan verwarrend is...Maar ik heb t toen van zoveel verschillende mensen/instanties gehoord dat we daar maar vanuit zijn gegaan (net als jij dus..). Op de pakken van Nutrilon staat ook een nr die 24/7 te bereiken is die heb ik toen ook gebeld en daar zeiden ze t ook... Maar ja wel vaag dus allemaal